Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä ainakin kun kysyttiin lopussa että oiskohan siellä sukupuoli vilahtanut, niin samontein ultrattiin haarojen välistä ja siinä ultraaja sitten näytti pippelin ja kivekset, pitkän tovin näytti eri suunnista ja oli aivan varma sukupuolesta! :)
Ja mullakin oli rv 20+0 kun ultrattiin (:

Ihan se riippuu vauvan asennosta, ja kaikki ultraajat ei haluu ees sanoo sitä sukupuolta.( Kaverille oli käyny näin kun oli kysyny sukupuolta, niin ultraaja oli tokaissu että tämä tutkimus ei ole sukupuolen selvitystä varten ja ei ollu sanonu sitä....)

^ Juu oon kanssa kuullut että ultraajasta se on paljolti kiinni. Kun sitähän monissa virallisissakin teksteissä painotetaan, että rakenneultra ei ole sukupuolen tutkimista varten...

Minä toivon että Alman sukupuoli näkyisi seuraavassa ultrassa tahattomastikin. Meillä nimittäin mies ei tahdo tietää kumpi on tulossa, ja minä taas kovasti tahtoisin... Joten jos kaveri pippeleitään esittelisi niin että sen itsekin näkisi, ei tarvitsisi arpoa asiaa että kysytäänkö ultraajalta sukupuolta vai ei :D Harkitsin jo sitäkin, että käskisin miehen lopussa pois huoneesta ja kysyisin tiedon vaan itselleni, mutta en usko että pystyisin kuitenkaan olemaan kertomatta sitä miehelle, tai ainakaan käyttäytymään niin ettei se paljastuisi vaateostoksissa tai muissa hankinnoissa tai edes puheessa... :)

Huomenna rv 21+0 ja aamulla rakenneultra. Jännittää vähän! Ja oon niin innoissani, pian näkee taas pikkuisen! Vaikka sydänääniä kotidopplerilla ollaan kuunneltu, ja liikkeitä tunnen monta kertaa päivässä, niin ihanaa silti nähdä tyyppi...!
Vieläkin on vaan ratkaisematta, mitä tehdän jos ultraaja näkee ja suostuu sukupuolen kertomaan; kysytäänkö, meneekö mies huoneen ulkopuolelle ja minä kuulen sukupuolen, vai jätetäänkö molemmille salaisuudeksi synnytykseen saakka... Toisaalta, jos me siihen 4D-ultraan vielä myöhemmin aiotaan, niin eikös aika luultavasti siellä sitten totuus paljastu...?

Esikoisesta oltiin 4D ultrassa eikä siinä kyllä itelle jääny epäselväks kumpi on tulossa. Niin selkeesti poika kalleuksiaan esitteli. :D

No niin mä vähän ajattelin, että varsinkin jos poika on tulossa niin mahtaako sen ainakin juuri siinä 4D-ultrassa itsekin anyway nähdä...

Siis... mikä ero tuolla 3D ja 4D:llä nyt sitten on? Nim. Tekniikan ihmelapsi.

Me käytiin rakenneultrassa Kätilöopistolla tällä viikolla, jolloin oli rv 20+4. Tyttö siellä oli, ainakin kätilön mielestä hyvin selvästi. Mut mua alkoi epäilyttää, että jos vauvalla vain ei ollut pallit vielä laskeutuneet, niin ne saattaa muistuttaa erehdyttävästi häppäreitä. Pitäisköhän mennä 3D-ultraan varmistamaan asia, ennen kuin vaatekaappi pursuaa vaaleanpunaisia hörselömekkoja?

Miu88: 4D on sama kuin 3D, mutta lisäksi saa videota eli elävää kuvaa <3

Rakenneultra tehdään ihan "normaalina" 2D:nä, mutta jos tuuri käy, on mukava ultraaja ja laite on sellainen että voi 3D:näkin tehdä niin sitten... niin ja siis 3D ja 4D on ultrana vähän kuin sama asia, mutta ultrasta kun muistoja saa niin 3D on valokuva ja 4D on videokuva.

Täällä sai jo np-ultraa katsella 3D:nä (tai minulle ei näyttänyt, mutta kaverille näytti ja sai 3D-kuvia sieltä jo silloin mukaan), ja viimeistään rakenneultrasta on kaikki kaverit saaneet niitä 3D-kuvia. Mutta vissiin riippuu joo ultraajasta, kun samassa paikassa toinen saa heti alussa 3D:nä ja toinen ei...

Tänään rv 21+0 ja rakenneultra ohi!!!!
rakenneultra rv 21+0 17.2.-14.jpg
Kuvassa tyypin kasvojen sivuprofiili, ja taas tuo käsi heittämässä yläfemmaa :)

2D:nä muuten tehtiin vallan... tuolla ei ollut niin hienoa laitetta jolla 3D-kuvaa olisi saanut. Harmi. Np-ultra tehtiin eri paikassa, siellä nähtiin hetki 4D:nä ja saatiin yksi 3D kuvakin mukaan.

Kaikki hyvin, löytyi kaikki mitä pitikin, mahalaukku ei ollut täysin täynnä niin ei nähnyt sitä täydellisesti, siksi maaliskuussa vielä ultraan uudestaan. Mutta ei kuulemma syytä huoleen, on melko yleistä kuulemma. Ja kun se siellä kuitenkin näkyi että olemassa oli.
Aluksi virtsarakko oli täynnä ja lapsivettä oli normaalisti, joten on kuitenkin pystynyt nielemään. Sitten kun uudestaan kurkattiin, niin olikin pissannut rakonkin tyhjäksi :rolleyes:

Painoa 406g, hah, jauhelihapaketin verran :grin

Oi että oli kyllä upeaa nähdä kuinka tyyppi siellä pisti menemään... :Heartred

*MUOKS*
Ai niin, ja tyttöä siis lupailtiin :wink
Ei me sitä tutuille lähdetä silti kertomaan, pidetään se mun, miehen ja miehen 2 lapsen tietona nyt ainakin aluksi.

Muokattu viimeksi:
Mie kävin myös vatsani kanssa tänään neuvolassa. Kohtu on kasvanut normaalisti. Hemoglobiini oli lähtenyt takas nousuun, kuukausi sitten 113, tänään 121. Kuten jo tuolla hankinnat-ketjussa mainitsin, painoni on laskenut alusta tähän päivään viisi kiloa (kuulun siis siihen odottajien porukkaan, jolle painoa ei missään nimessä saisi tulla lisää kun elopainoa on omasta takaa). Pienokaisen sydänäänet kuuluu hienosti, vaikka joka kerta onkin terkkari saanut niitä etsiä tosissaan kun meidän pieni on kova lymyämään (ja ollaan huomattu ettei tykkää siitä kun ultrassa ja neuvolassa tökkivät häntä hereille ja liikkeelle :smiley-angry016).

Onnee Martuti tyttölupauksesta!! :) eiks tää menny nyt vähä niin ku olit toivonukin :pMeillä jännitys tiivistyy ku ru perjantaina.

Oijoi, aivan iiiiihania ultra- ja neuvolakuulumisia teillä täällä :Heartpink

Mie pyörähdin tuossa neuvolassa (20+2) kaikki oli muuten aivan mallikkaasti, mutta *huokailee* hempat oli tippunu aika rajusti, 101 näytti. Neuvolatätikin äimisteli moista ja otti vielä uuden testin, mut siellähän ne satasessa oli. Rautaa rautaa siis... plääh. Mut ei toisaalta mikään yllätys ollu. Olokin on kyl sen mukainen ollu.

Teillä oli puhetta noista ultrien määrästä, niin meillä ensisynnyttäjillä on ollu kolme ultraa, just se viimenen 36-37 viikoilla, synnytystapaultra.. Toissynnyttäjille sitä iloa ei enää suoda, paitsi jos on tosiaan jotain erikoista.

Neuvolatäti sottaili sydänääniä kuunnellessaan, että poika täällä saattais olla, et on toki hyvin epätodennäköstä veikkailla sykkeen perusteella, mut vuosien kokemuksella uskalti ääneen sanoa mielipiteensä :grin Toki kysy ensin, et meinattiinko ylipäätään kysyä kumpi tulossa ja voi KÄÄK, nyt jännittää tuplasti kun teidän kuulumisia täällä lueskeli... ylihuomenna olisi siis rakenneultra meilläkin... wuiiiih :gen014

Kolmas neuvola tänään takana, rv 17+3. Kilon verran tullut ekaan neuvolaan verraten painoa, radi ohjausta sekä mittari saatu kotiin RR 116/79, Hb 121 ja Sf-mitta 19,5cm eli 2cm menee yli käyrän. Sydänääniä etsi aikas kauan kunnes löytyvät, 144/min, potkuja tuli jokunen eli oman mielipiteensä tais pieni kuuntelusta kertoa :) ihan en kehannu kertoo et kaikkist hyvin nuo äänet kuuluu tost vasemmalt alavatsalta kun etsi vain keskeltä, ku kotidoppleri ollu lähes päivittäises käytössä :)
Kyseli miulta kans et supistaako kun kohtu kovan tuntuinen, mut en osannu siihen mitään sanoo kun sen mitä itte tuota oon tunnustellu ni samalle se on tuntunu aina (kestosuppari?! :D )

Meilläkin oli eilen neuvola, ihan peruskäynti, ei mitään erikoista. Verenpaine pysynyt inhimillisenä ja hemoglobiini tosi hyvä (jotain hyvää mustakin löytyy :P), sydänäänet kuului hyvin. Seuraava neuvola on ra-ultran jälkeen noin kuukauden päästä ja peruskäynti sekin. Sen jälkeen tulee sitten kuulemma joku laajempi juttu mihin oikein kutsutaan molemmat vanhemmat (vaikka meillä mies nyt on toistaiseksi ollut aina mukana, mutta sanoin ettei tarvi ens kerralla, kun ei tosiaan oo tämän kummempaa touhua siellä silloin).

Meillä rakenneultraan siis vielä 3,5 viikkoa! >.<

Takaisin