Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Yhh, mitenköhän mun kävisi jos tähän ummetukseen pitäisi vielä rautalisää alkaa syömään... :confused:

Mutta hei, varmasti AS1 kaikki on hyvin, jos hetkeksi kuitenkin saitte sydänäänet kuuluviin. Kiva kuitenkin että pääsette huomenna uudelleen!

Mie taas pyörähin neuvolassa näyttämässä kotimittailuja sokereista, jatketaan näillä, 2 viikon päästä sitten taas näytille ja mietitään miten eteenpäin. Ei sillä kyllähän toi mulle sopii, voin mie käydä 2 viikon välein tuolla, kerta mun terkka kysyy aina et haluutko et ultralla kurkataan :grin (nyt siis pikkukaveria vakoiltu jo 5 kertaa ultralla). Joten nyt sit taas 2 viikkoa mittailua edessä ja toivotaan ettei paasto-arvo lähtis nousuun....
Nyt siis ei katottu neuvolassa muuta kun sokerit, kuunneltiin sydän-ääniä ja kurkattiin ultralla kun pikku-kaveri vispas menee hirveesti...

Oi, ihan totta, joka neuvolakäynnillä myös ultrataan? Voi, meillä ei ole terveyskeskuksessa ultralaitetta ollenkaan... doppleri vain.

Meilläkään ei oo neuvolassa ultraa, pelkkä doppleri. Mut, joo onneks kuuli ees sen muutaman sekunnin..

Mä en oo kerinnyt tänne yhtään kirjoittelemaan ja huomasin, että se FB-ryhmään liittyminenkin oli multa mennyt ohi :(
Ajattelin, et sit äippälomalla on kuitenkin aikaa tänne kirjoitella, mut mahtaako täällä kukaan sit enää olla?
No joka tapauksessa,

Mulla oli NT-ultra 21.1. tiistaina ja kaikki oli niin kuin pitääkin. Jes.
Ihana pikkuinen siellä kelli <3

Nyt voi hetken hengähtää, kun kaikki oli kunnossa.

Varmaan pitäisi töissäkin kertoa ;)

Kyllä mä uskon että täällä edelleen käy jengi kirjoittelemassa. Tai ainakin toivon :)

Saitteko kuvia mukaan ultrasta?

Juu, saatiin kyllä. OIkein kolme kappaletta! Esikosta saatiin yksi 2D kuva, mut nyt saatiin kolme kuvaa, joista kaksi oli 3D:nä. Kyllähän ne jo ihan vauvoilta näyttää!

Neuvolassa käyty, kaikki arvot kunnossa ja aikasemmi tutkitut verinäytteet myös :) sydänääniä kuunneltii ja oli pikkunen niin vauhdissa että neuvolatätiäkin nauratti, kovasti potki ja taisi jotain kuperkeikkojakin tehä ( voi kumpa jo tuntis myös nuo liikkeet!!!!! ) paljon tuli juteltua ja seuraava käynti olisikin sitten rakenneultra mikä on 25.2. Mite tässä jaksaa oottaa kuukauden vielä :rolleyes:
Paino oli muuten taas vaan tippunu, alusta asti ollu laskussa mutta vielä ei kuulemma tarvii huolestua asiasta ja keskusteltii miun syömisistä ni on niin paljo terveellisempi ruokavalio nyt ku ennen raskautta mikä voi myös vaikuttaa siihe et paino tippunu.

Muokattu viimeksi:
AS1, luulen miekin et kaikki on kunnossa kerta on sydänäänet hetken kuulunu. tsemppiä kuitennii ja ilimottele!

Miulla oli eilen vähän aikanen lääkärintarkastus terveyskeskuksella. Ei toki pakko olis ollu mitään kattoa, mut isäntä anoi lääkkeitä tupakoinnin lopettamisen avuks (neuvolatätimme teki lähetteen) niin samalla oli sit miut laittanu siihen.

Lohduttavia sanoa AS1:lle senkin puoleen, et katos tääkin meijän kaveri justiisa kun sen dopplerin vatsalle laitto.. sai aika pitkään etsiä ennenkun hetkeks sai taas äänet kuulumaan mut sano et selvästi karkuun lähtee, et liikuskelee kovasti.

Tämä hermoheikko epäuskoinen menee taas tänään neuvolan kautta töihin. Ihan vaan kuunteluttaan sydänäänet. Onhan edellisestä ekstrakäynnistä jo pari viikkoo :rolleyes:
Toivottavasti löytyvät helposti, on hiukkas kiireaikataululla...viimeks niitä etsittiin varmaan 20min ennenku saatiin pitempi pätkä kuulumaan, oli jokseenkin vikkelä kaveri. Toivottavasti pakoonmeno tila olis kaventunu...
Eiköhän AS1 teilläkin siellä kuosissa olla :)

Kiitos tsempeistä! Kaikki oli kunnossa ja tänään sydänäänet saatiin kuulumaan heti, kun doppleri laitettiin vatsalle! Syke oli 140 tietämissä :) eniten jäi eilen harmittamaan neuvolatädin eilinen sähläys asiassa, kun rupesivat toisen hoitajan kanssa miettimään, pitääkö lähteä vielä saman päivän aikana synnärille etsimään ultralla pikkuinen. Jos olisi sanonut vaan, että on varmaan huonossa asennossa ja tuutko lähipäivinä kuuntelemaan uudestaan, olisi jäänyt itselle rauhallisempi mieli. Mut pääasia, että kaikki oli kunnossa! :)

AS1 hyvä että kaikki kunnossa! Juu aika huonosti hoidettu tilanne ammattilaisilta, olisivat voineet vähän nätimmin asian hoitaa lietsomatta epävarmuutta...

Sykkeet löyty täälläkin. Todella alhaalta, tyylin häpyluun tuntumasta. Vatsa näyttänee jo raskaus-sellaiselta, tosin ei tuo tyyppi sietä taida paljoa tilaa itse hyödyntää. Viime kerrallakin syke löyty tuolta jostain alhaalta, etti alkuun huomattavasti ylempää. Mulle ei oo kertaaka viel sanottu mikä on sykkeen nopeus, siitä en siis voi päätellä mitään...

Neuvolassa oli aamulla käynti, ja sai ensimmäistä kertaa kuulla pienen sykkeet :) Oli +150 ja melko alhaalta löytyi. Kotidoplerilla oon kuullut vain "ehkä" sykkeet, nyt helpotti kummasti kun sai varmistuksen sykkeistä. Kaikki oli muutenkin kunnossa, nyt vaan rakenneultraa odottelemaan, joka on 11.3.

Viime viikolla oli neuvola/lääkäri kaikki oli hyvin paitsi proteiinit oli yhdellä plussalla. Tällä kertaa sydän äänet kuului heti ja taas mainittiin et on kiireinen kaveri ja koko ajan liikkui kovasti. Seuraavaksi olis rakenneultra 21.2 :)

Moi!

Muutkin ovat jo joutuneet sokerirasitukseen, mulla oli se viime perjantaina. Suku on täynnä diabeetikkoja, siksi rasitetaan kahdesti. Ja terkkaritäti soitti tänään, että paastoarvon pirulainen oli koholla, joten ensi viikolla on neuvola-aika, jolloin saan kotimittarin. Voi, perse! No, ei auta kun ruveta tarkkailemaan syömisiä (ja vähentää namien popsimista, yhyy..)

Odotan kauhunsekaisin tuntein seuraavaa neuvolaa, mut varmaan passitetaan kanssa sokerirasitukseen jossain vaiheessa... Neuvolassa ei asiasta ole puhuttu, mutta olen lievästi ylipainoinen (BMI 25) ja olen 27-vuotias. Joten varmaan ihan noista syistä joudun rasitukseen, luulisin...
Huh, tänään rv 18+6, ei enää kauaa rakenneultraan :)

Mulla on ru 21. pvä ja ei jaksas millää oottaa enää,tuntuu et aika matelee! Onks jollain ru laitettu jo 18+ jotain?:) mul siis sillo 21. pvä 21+0.

Pitäsköhän perustaa radilaisille oma ketju, jossa saa jupista niin ei tartteis muita ketjuja täyttää sillä jupinalla?

Muokattu viimeksi:
Kolmas käynti juuri takana rv 18+3. Edellinen kerta oli lääkärillä.

Tätinä oli ihan kiva harjoittelija, mutta joutui useasti käydä kysymässä neuvoa "oikealta" tädiltä joka odotteli ulkopuolella. Vähän olin pettynyt, mutta onneksi oikea täti tuli lopuksi mukaan ja selitin hänelle kaikki mieltä painavat asiat aika lailla uudelleen.

Paino oli noussut alle kilon neljässä viikossa, mutta jotenkin se harjoittelija sai merkattua mulle viikottaiseksi painonnousuksi +431g!!! Harmittaa kyllä, huomasin vasta äsken kun tutkin korttia tarkemmin. Verenpaine ja pissa olivat ok, hb:tä ei edes otettu. Syke oli 145 ja kohdunpohjan korkeus noin 14cm.

Käynti oli juuri sopivaan aikaan, nimittäin "alku"raskauden oireet (eli oksentelu ja pahoinvointi) ovat lakanneet reilu viikko sitten eikä säännöllisiä liikkeitä vielä ole. Nyt mun karkkilakko loppui ja hain ison irtokarkkisäkin josta söin itseni ähkyyn jo automatkalla töihin :grin Ja näköjään makean syönnin seurauksena liikkeetkin alkoivat tuntumaan :)

Muoks vielä. Seuraavaksi olisi rakenneultra vajaan kolmen viikon kuluttua eli rv 21+1.

Takaisin