Neuvola-ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja iita
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
hahha! mä kanssa odotan kuin kuuta nousevaa sitä rv35 niin saan tehdä mitä vaan! Saa siivota, järkkäillä, kierrellä ja kaarrella olon mukaan ja jos huvittaa niin ehkä vähän helliä sitä mies raukkaakin ;)

Meillä on perjantaina seuraava kontrollikäynti, pelottaa jo valmiiksi että pistävät osastolle :(

Hei Vauva3! Miksi ne pistävät sinut suoraan sektioon, jos vauva ei käänny? Johtuuko siitä, ettei lapsi ole täysiaikainen? Ite synnytin esikoiseni perätilassa ja tyttö tuli maailmaan nätisti varpaat edellä, mut oli kyllä myös ihan täysiaikainen. Pelkäänpä, että tämä seuraavakin pysyy perätilassa loppuun asti. Riskittömämpäähän se olisi saada synnyttää lapsi pää edellä.

Mä en tiedä sen tarkemmin. Lääkäri vain sanoi että tässä asennossa olevaa vauvaa ei saa synnyttää kukaan.

Joo mielummin synnyttäisin vaikka perätilassa kun leikkaukseen menisin. Mutta en tietenkään jos siitä voi olla vaaraa itselle tai vauvalle. Lääkäri oli tosi ehdoton kun kyselin asiasta..

Neuvolakuulumisia rv. 30+6.
Painoa tullut yhteensä 12,3kg. RR 106/79, Pissa ok, hb 132, Sf 31,5, lapisvesi N, Rt, sydänäänet 155, liikkeet ++.
Just eilen otin pitkästä aikaa rautaa, ku olen ollu niin väsyny. No hb:ssä ei ainakaan mitään vikaa, eli väsy johtuu muusta.

Sain neuvolasta nyt ohjeet, koska pitää lähteä sairaalaan. Semmonen Porvoon Sairaalan oma pieni esite. Samoin käytiin läpi vielä tiedot, jotka neuvolatäti nyt lähtettää sairaalaan odottelemaan. Aika on mennyt hurjaa vauhtia, ei ole enään pitkäsi laskettuun. :happy093

Seuraava neuvola kolmen viikon päästä ja lääkäri viiden. :)

Oho, päivän neuvola/lääkäri ohi ja lähete keliakiatestiin taskussa, hieman yllättävää. Haluavat sulkea pois keliakiamahis kun toi hb ei oikein ota imeytyäkseen. Olisin hyvin yllättynyt mikäli ko diagnoosi tulisi, mutta koskaanhan ei voi olla varma.

Muuten kaikki oikein hyvin, viikkoja siis 29+3, verenpaine 124/72, hb 111 ja lapsukaisen syke 140 ja pää tällä hetykellä alaspäin. Painoa on kertynyt 14,5 kg, tahti taas kiihtynyt viime aikoina. Toisin nilkat olleet enemmän tai vähemmän piilossa turvotuksen takia viime aikoina, joten osa painosta johtunee tästä. Loput pistetään viimmatun kakku- ja piiraskokkailun piikkiin;)

neuvola ohi :-) vauvalla kaikki hyvin rv 32+3. Mulle tullu painoa 2,5kg koko aikana lisää,verenpaineet 93/62, pissa ok, hb 124, kohdun korkeus pikkase keskikäyrän yläpuolella 31, vauva oikeassa asennossa ja pää laskeutunu hyvin, sykkeet 145 pikkusella ja liikkeet ++ <3 nyt onkin sit neuvola käyntejä tihennetysti ja vauvan koko ja synnytys arvio 7.10 :-)

Jaaha, neuvolassa käyty. Mulla tais vaihtua synnytyssairaala :/ Terkkari oli sitä mieltä, että koska veressä on edelleen vasta-aine anti-m, niin pitänee mennä tyksiin synnyttämään. Apuva, se onkin ihan uus juttu tuo tyks! Ja varmasti siellä on edelleen marraskuussakin remontti kesken ja synnytys tapahtuu ns. väistötiloissa.

No, viikkoja on siis 31+5 ja paino edelleen miinuksella lähtöpainosta noin kilon verran. RR 104/66, sf 30, sykkeet +135. Kaikki siis sen puoleen hyvin. Aamusella vauva sopivasti muljautti itsensä neuvolaa varten raivotarjontaankin ;) Vauvan painoarvio tehdään sitten rv 38, mikäli pikkuinen vielä matkassa. Vielä ei aikaa ko. arvioon varailtu.

Ja taas on neuvolakäynti takana! RR 100/72, sf 31, sykkeet +135. Mun paino enää -300g lähtöpainosta. Terkkari veikkas, että vauva tulee olemaan pienempi kuin edellinen, mut suurempi kuin ensimmäinen :D Eli jotain välillä 3,5-4kg. Itselläkin fiilis on sellainen, että on ainakin pienempi yksilö kuin tuo viimekertainen yli nelikiloinen vaaveliini.

Vauvan painoarvioon tehtiin nyt lähete ja aika tulee sit kotiin postitse. Toivottavasti sen verran ajoissa, että saan järjestettyä lapsenvahdin mukeloille siks aikaa :)

Mulla oli myös neuvola tänään :-) rv 35 menossa, RR 99/69, hb 113, kohdun korkeus n. 33,5 cm, pää on tuol ihan alas laskeutuneena joten ei vältsyyn oo kauaa enään ku kohdunkaulaa ei ole jäljellä enään, sykkeet +150.
Mulla on synnytystapa arvio 7.10 ja vauvan kasvu kontrolli äitiyspolilla <3
Supistuksii tulee ja on tullu puolest välistä asti, joten rauhassa saa ottaa kyl. Pikku hiljaa laittaa sairaala kassia valmiiks ettei sit tartte ku on lähtö laitokselle.

Mulla oli tänään neuvola, rv 34. Painoa tullut yhteensä 15kg. RR 122/77. Pissassa protskut yhdellä plussalla, mutta ei aiheuta jatkotoimenpiteitä. Sokrut -. Sf 31. Mulla on mennyt toi sf-mitta ihan ihmeellisesti. Välillä se on yläkäyrän yläpuolella ja nyt se on jo lähempänä keskikäyrää. Lisäksi nyt huomasin, että se on puoli senttiä lyhyempi, kuin viimeksi 3vk sitten. Joko vauva alkaa laskeutuun!? :eek: Sopii mulle, jos se vaikka tulis sitten muutaman viikon päästä ulos. :happy090 Niin ja siis mittaaja oli sama, kuin viimeksi. Lapsiveden määrä N. Raivotarjonnassa ja sykkeet 140. Liikkeet ++. Painoarvioita neuvolatäti sanoi käsituntumalla alle 3kg, mutta miten paljon, se jäi arvoitukseksi. Sanoi, että nyt on vielä vaikea sanoa, mutta ensi kerralla pitäisi pystyä sanomaan paremmin. Seuraava neuvola + lääkäri kahden viikon päästä. :)

Miekin kävin eilen neuvolassa,viikkoja oli 35+3.Pissa oli puhdas ja verenpaineet ok,hb vaan 111.Sykkeet oli 144-156 ja rt. Sf-mitta oli 33,5cm :) Kaikki oli eilen siis hyvin.Tänään jouduin soittaa neuvolaan raskaushepatoosiepäilyn takia ja huomisaamuna pääsenkin verikokeisiin.On meinaan aivan järjetön kutina vatsassa ja käsissä :O

Meillä tänään neuvola ja viikkoja on 32, jeii! :) Nyt saa huokasta, kun synnyttäminen omilla kotikonnuilla on mahdollista. Muutoin olisivat laittaneet Helsingin suuntaan, jossa vauvoilla olisi paremmat mahdollisuudet selvitä :) Vauvoilla sykkeet hyvät ja liikkuvat kovasti. Neiti-ihminen tuntuu heittävän kuperkeikkaa ihan tosissaan, vaihteeksi kääntäny ittesä toisin päin :D Toivottavasti olis rauhallisempi tapaus, kun syntyy! Hb pysyny 110 ja rr 113/77.. Painoa mulle koko raskauden aikana tullu vähä reilu 12 kg, vaikka tällä syömisellä sitä ois voinu tulla paljo enemmänki tai sille ainakin tuntuu :D Vti:hin loppu eilen antibiootit ja nyt toivotaan, että vaiva pysyy poissa.. Olo ei ollu mikään kovin mukava! Ensi viikolla sitte taas äippäpolille ultraan eli tässä on joka viikko jonkun sortin tarkastusta loppuun asti :) Jännityksellä odotellaan milloin tulevat <3 Nyt tuntuu onneksi kaikki olevan kunnossa niin, että pysyvät kyllä kyydissä vielä jokusen ajan ja hyvä niin! :)

Mulla oli tänään synnytystapa arvio, lääkäri ja ultra. Paikat on kypsät, kohdunsuu 3cm auki, mut lähetettii kotiin oottelee tilanteen etenemistä. paino arvio oli pikkase päälle 3kg täl hetkel <3
Saa nähdä saiko yhtään vauhtia etenemiseen siittä sisätutkimuksesta :-) jännittävää.

Wau Nalsulainen! :) Kohta teillä on vauva! :) Päivittelehän kuulumisia, kun alkaa tapahtuun. ;)

Synnytystapa-arvio ohi.Tänään siis viikkoja 36+5 ja painoarvio oli 2,5kg ultralla tehtynä.Laskettuun aikaan mennessä arvio oli 3,1kg ja kasvukontrolli on 24.10.Kohdunsuu pehmentynyt mutta kiinni ja 4cm edelleen.Kaikki muu muuten hyvin,lapsivettä sopivasti ja napanuoran virtaukset hyvät ja liikkeet ++.

Takaisin