Neuvola-ja ultrakuulumiset

iita

Silmät suurina ihmettelijä
Aloitetaas tämä ketju nyt sitten :) Eli tänne voi käydä päivittelemässä neuvola ja ultrakuulumisia, kun niitä alkaa meidänkin porukalla vihdoin olemaan <3>
 
no jospa tänne "joutuu" sitte kirjata eriksee heh ;)
varhaisultrassa käyty ja alakautta tehtii, 14.3 viikkoja 6+5 ja laskettu menis loka-marraskuun vaihteeseen ja näin pienen sydämmen sykkivän,ehkä maailman ihanin näky <3 muistelen lämmöllä <3
 

No laitampa minäkin tänne erikseen vielä;
varhaisultra 18.3. alkion koko vastasi viikkoja 6+2 ja laskettu olisi 7.11. 
 
Kirjotan nyt tänne ku on nii huono mieli.. kävin tänään ultrasa koska ei tarkkaa tietoa ollut miten pitkällä raskaus on. Noh huoneeseen kun menin niin todella "koppavan" oloinen nainen sanoi ettäbota housut pois ja mene sängylle. Äänensävykin oli todella koppava. Noh aikansa kovakouraisesti tutki ja ultralla katseli nii koko ajan vaan loihto että noh missä se on jne.. eipä paljoa sanonut tai selitellyt sitten vaan sano jotain että onpa se pieni jotain 3mm. Kysyin että onko se edes kohdussa nii nopeasti vaa sano et on. Ja sit se oli siinä ja sano heippa. Eli en nyt tiedä mistään mitään.. tyyliin et oonko edes raskaana tai mite pitkällä jne. Jäi todella inhottava olo. Sinne just määrättii sen takia et jotai tiedettäis niin jäipä tiedot saamatta :( mieskin oli ihmeissää kun kotii menin ja kerroin ettei ole mitää kerrottavaa.
 
No voi kamala Haidia, miten huonoa palvelua olet saanut! Soita ihmeessä huomenna neuvolaan, ne näkee kuitenkin sun potilastiedot ja mitä utraaja on käynnistäsi sinne kirjoittanut. Toivotaan että siellä on pikkuinen kuitenkin matkassa ja kaikki hyvin! Noissa mun tänään neuvolasta saamissa lappusissa on noi alkion/sikiön koot eri viikoilla ja siinä olis että viikolla 5+0- 5+6 eli kuudennella viikolla, alkio olisi n. 1-3mm, elikkäs josko se olisi vielä niin alussa että esim sydän ei ole vielä alkanut sykkimään?
 
Tänään käytiin aamulla miehen kanssa varhais ultrassa ja siellähän se pikkuinen näkyi ja sydämen sykkeet myös <3 ihana tunne kun tietää että kaikki hyvin, päiviäkin tuli yksi lisää että nyt mentäisiin 7+2. ensimmäinen neuvola on 4.4 sitä odotellessa.>
 
ihania uutisia ladyluck :)

Haidi saanu kyllä ihan kamalaa kohtelua! Vihaksi pistää tollaset :/

Täällä on gynenä epäystävällisin lekuri johon oon koskaan törmänny, suupieletkin on valmiiks alaspäin.. Saas nähä että "pääsenkö" sillesit tutkimuksiin. Mulla on siis tänään varmuuden vuoks lääkäri sen eilisen vuodon takia. Vuoto on kyllä loppunu jo, mutta soitin silti lekuriin, kun kiva olis varmista aonko kaikki ok. Tiedä sit laittaako tutkimuksiin, vai onko vaan ns. juttelutuokio ja toteaa ettei oo aihetta tutkia sen tarkemmin jos vuoto jo loppu. Saas nähä.
 
tällänen epäystävällisyys tuntuu olevan vähän ammattitauti näillä lääkäreillä, gyneillä ja neuvolantädeillä.. Me soitettiin ekaa neuvolaa eilen niin joudutaan valitettavasti samalle tädille kuin ennen kkm:a, yritin ajanvarauksessa sanoa että sais olla eri täti mutta ei ottanut kuuleviin korviinsa, sanoi vain että "hänellä on kyllä niin täyttä mutta soittaa teille sitten perjantaina ja katsoo jonkun ajan!" harmi sillä tämä vanhempi rouva piti meitä kauheina alkoholisteina kun ollaan niinkuin muutkin nuoret ja juodaan <1krt kuussa humalaan  ja satunnaista tupakointia ennen raskautta suurena syntinä: tuputti korvaushoitoa moneen kertaan vaikka en sellaista todellakaan tarvitse! :D

Jotenkin jännä kun miettii ettei arkena käytetä alkoholia niin heti laittaa melkein johonkin seurantaan sen vuoksi :(  muutenkin kumma tapaus kun puhuu minulle että "kun menet labroihin/ultraan/lääkärille niin..." mutta samalla tuijotti miestäni koko ajan silmiin kuin oisi hänelle sanonut :D
 
Onpas huonoa kohtelua ollut Haidialla :(

Täällä myös varhaisultra takana ja siellähän se pikkuinen sydän sykki. <3 Alkion koko vastasi viikkoja 6+3, joten hieman takaisinpäin tullaan omista laskuista.
 
Tännekkin pikaviesti vielä. Eli ultrassa käyty tänään ja kaikki oli ok. Viikkoja sen verta vähän, ettei sykettä vielä näkynyt. Gyne oli ihan yllättävän ystävällinen, eikä tiuskinu tai nälviny mitään :O Mä olin ihan järkyttyny, mutta olipas paljon miellyttävämpi käynti, kuin mitä olin pelännyt :)
 
Varhaisultrassa käyty Torstaina. Asukki vastas viikkoja silloin 6+1, niinkuin pitikin. Siellä se pieni sydän sykki ja äänikin kuului hetken, vaimeana mutta silti :) Muutenkin kaikki näytti olevan hyvin.
Nyt vain odotellaan Torstaita ja ekaa neuvolaa.
 
hei, pitäis selvitellä tässä viikon sisällä varhaisultran hintaa hesingin seudulla (vantaa ja espoo käy esimerkiksi kanssa!) Onko kokemuksia minkä hintaisia ja missä täällä pääsee edullisesti?

Mulla on synttärit huhtikuussa niin pyysin mieheltä lahjaksi varhaisultraa :) ei siinä rahasta silloin ole niinkään kyse mutta ei siihen ihan kauheasti silti tarvitsisi laittaa :DD
 
Pk-seudulla varhaisultarat on melko hintavia. Viime vuona kun kävin niin siitä sai pulittaa yli 150euroa. Se taisi olla jopa se edullisin :o
 
Varhaisultra on varattuna ensi viikon perjantaille! Hui, kuinka jännittää jo nyt! Hintaa täällä (Turun seudulla) tuolle tulee 90 euroa.
 
Ensimmäisessä neuvolassa käyty. :) Eipä siellä sen kummosempaa ollut kun toinen raskaus jo niin täyteltii vaa papereita ja päiviteltii tilannetta. Raskausviikot on edelleen arvoitus joten neuvolantäti soittelee johki ja huomenna sitte mulle takasinpäin. Yrittää saada mulle ylimääräsen ultrauksen nyt mahd.pian jossa saatais selville raskausviikot. Dopplerilla kokeili sydänääniä kuunnella mutta ei niitä kuulunut. Oletettavasti viikkoja on 5-10 välillä. (Hyvä niin!) Huomenna selvinnee sitten paremmin koska pääsen ultraan ja sitä kautta sitten viikotkin. :) Hyvä tunne jäi käynnistä,huomista odotellen.
 
Varhaisultra oli tänään ja siellä se pikkuinen oli (vihdoinkin) ja sydänkin sykki. 6+4 oli mitan mukaan joten hyvin lähellä sitä mikä oli laskureidenkin (6+6).
Rauhallisesti kuulemma ottaa nyt että saadaan tämä varoaika kulumaan ja ei muutakuin neuvola käyntiä varaamaan :)
 
Eka neuvola oli eilen. Hassua vaikka tuttua juttua niin jänskätti. :D
Reilu tunnin kyselytunti, kaiken mahollisen kysyi. Lippulappuja sain kotiin luettavaski. Np-ultrasta laittoi lähetteen menemään että soittavat mulle sitten aikaa siihen. Tänään varasin verikoe ajan ens tiistaille että kerkee sitten tulokset tulla sinne ultraan ku otetaan ne seulonnat. Että soittoa kovasti ootellessa! :)
Meinasko muut ottaa seuloja?
 
Ihania uutisia täällä monella :)
Meinaan osallistua seulontoihin ihan niinku viimekskii. Jos nyt kaikki siis hyvin on, oma ens torstain ultra jännittää ihan tosi kovasti.
 
Mitä nuissa seulonnoissa tapahtuu? Tai siis miten ne tehään? Anteeks utelut mutta ite kun kuitenki haluan kaikki maholliset testit ja selvittää ettei oo mitään erityistä niin sillä kyselen :) ei ole mitään helppoa elämää vammaisen lapsen kanssa, itellä down sisko nii tietää että kui rankkaa se ois..
 
Mulla on 3.4 ja 3.5 ultrat. Toivottavasti kaikki on niinkuin kuuluukin. Eka Neuvola oli kyllä turhimmista turhin, täti oli erittäin tyly ja tylsä kaikinpuolin. Vaihdan kyllä jos enskerta on yhtä aneeminen, seuraava neuvola aika onkin sitten rv16+6 O_o Eikö niitäkin pitäs olla useamminkin?

Niin ja muoks: En osallistu mihinkään seulontoihin tälläkäänkertaa.
 
Takaisin
Top