Neuvola- ja ultrakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja PePa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mullakin on ollu noita ihme kurahduksia eilen ja sit sitä edellisenä päivänä.. Ihan ku sellanen "ilmakupla sarja" kurahtais nopeesti. Ihan pieni tunne ja lyhyt. Tiedän et on aikasta ym ym, mut tällasia tuntemukais mulla on ollut. Ja nyt tuntuu että mahakin oli vähän kasvanu.. En tiiä sitten oliko grilliruuasta :D vai vauvasta.

Oltii eilen lapsimessuilla pyörähtää, mut en tajunnu vilkasta sitä äitiyspakkausta vm 2012!!!! Ärrr.. Näkikö kukaan ja miltä näytti? Musta se vuoden 2011 pakkaus oli niiiiiiiiin aneemisen värinen et huh. En haluis sitä. Ne alkaa kuulemma jakamaan uutta pakkausta syksyllä, joten laitan paperit vast sit vetämään, et saletiin saan sen.. :P

Ootteko vaunuja katellu? Mä pikkusen ehkä ihastuin BRION GO vaunuihin. Ne oli niiiiiiin keposet ja meni napsauttamalla todella pieneen kasaan. Mietin vaan et ku edessä on pienet pyörät, ni onko ne kauheen vaikeet työntää sohjosessa kelissä?? Onko kellään kokemuksia / mielipiteitä asiasta??

Huomaatteko muuten tuleeko teilläö mahakipua, jos on esim rakko täynnä tai tiukat vaatteet?

Mä luin jostain, että tiukat vaatteet sekä täysi rakko voi aiheuttaa sitä mahakipua. Eli rakko usein tyhjäksi ja löysät vaatteet vaan ;)

Ameelie: Mun mielestä Kela ei poikkeuksellisesti edes ollut tänä vuonna Lapsi-messuilla. Äitiyspakkaus 2012 julistetaan vasta loppukesästä, ja jako alkaa arviolta joskus syksyllä. Muistelisin, että näin jostain luin.

Ai silleen se menee. No okka. Tiiätkö millon sitä saa hakea? Et olisko mahollista ssada sitä uutta..? :)

Äitiysavustusta voi hakea rv 22 alkaen, mutta kuitenkin viimeistään 2kk ennen laskettua aikaa. Jos siis haluaa yrittää saada uuden pakkauksen, kannattaa hakemus lähettää vasta ihan viime tingassa. Kela jakaa vanhaa pakkausta pääsääntöisesti niin kauan kuin sitä riittää, joten tarkkaan ei Kelakaan pysty sanomaan etukäteen koska uuden pakkauksen jako alkaa. Hakemuksessa voi kai jättää toiveen tuossa "välivaiheessa", että haluaako vanhan vai uuden. Useammin kuitenkin toteutetaan toiveet vanhasta pakkauksesta, juurikin jotta päästään nopeammin kokonaan uuden pakkauksen jakoon.

Me otetaan tällä kertaa rahana tuo avustus, sillä vaatteita ja tarvikkeita on kertynyt nurkkiin ihan valtavasti :)

^^ 140e ja veroa ei tuosta mene. Pakkaus tietysti paljon arvokkaampi, ja en ihmettele yhtään että se niin suosittu vaihtoehto varsinkin ensiodottajien kohdalla on :)

kävin kurkkaamassa netistä, toshan on vaikka mitä! :O oon ihan turhaan ostanu sit jtn, ku tossahan on ns. "kaikki tarvittava" :D

Meki luultavasti otetaan se rahana, koska löytyy jo vuoden 2009 paketti. Ostetaan sillä rahalla sitte uus lipasto, johon tulokkaan vaatteet mahtuu :D. 

Onpas paljon kaikkea tuossa äitiyspakkauksessa, enpä osannu aatellakkaan että siinä noin paljon kaikkea hyödyllistä on. Mun mielestä ihan kivan värisiä vaatteita (ainakin osa) tuossa 2011 pakkauksessa.

Vitsit että mua jännittää, iltapäivällä olis se nt-ultra (vai mikälie :) ja maha on jännityksestä niin pirun kipee..oon juossu vessassa jo kolme kertaa tän aamun aikana. Jännittää niin vietävästi se että löytyykö vielä sydänäänet  ja onko vauva "terve" sekä myös se, että poikaystävä tulee nyt ensimmäistä kertaa mukaan :) Varhaisultrassa (rv 8) sydän ainankin sykki normaalisti näytöllä joten eiköhän se ihmisen alku sinnittele nyt sitten loppuun asti. Jos ja kun kaikki on hyvin niin sanoin jo aiemmin poikaystävälleni että ultran jälkeen suunnataan sitten jonnekin vaatekauppaan tms mistä saan ostaa ensimmäisen tavaran/vaatteen tulevalle vauvalle.

Huoh, jospa sitä yrittäisi tätä jännistystä purkaa vaikka munkkitaikinan tekoon..

Minust on kyl aika valjun värisii ainaki nuo vaatteet, ja ällöttävää et noit kestovaippoja tuputetaan joka tuutista. Minä varmaan haen sen äitiyspakkauksen vasta sit viimetippaan, elikkäs jos 2kk ennen laskettua aikaa pitää hakee ni haen vasta syyskuun lopulla, jospas sit sais sen uuden, 2012 mallin. Mut mistäs sen tietää mitä värei siin sit on, joka vuos ne taitaa olla tuollasia neutraaleja.

Juu, kyllähän ne tapaa noita neutraaleja värejä olla, jotta sopisi mahdollisimman monelle eikä ärsyttäisi ketään... Mutta koskapa sitä kukaan missään asiassa onnistuisi kaikkia miellyttämään :) Mulle kyllä kelpaisi tuo pakkaus muuten vallan hyvin, mutta kun lähipiiriin on noita jo useampi tullut niin olisi kiva itse saada se uusi pakkaus ja päästä ihmettelemään edes vähän eri näköisiä vaatteita. Joten en varmaan ihan heti ole hakemassa pakettia, kun siihen oikeus tulee.

Kävin pyörimässä äitini kanssa kaupungilla lauantaina ja katseltiin vähän vauvanvaatteitakin samalla... Tiedän, että monet ostaa jo kuumeiluvaiheessa vauvanvaatteita, mutta mulla oli edelleen ihan ulkopuolinen olo kuin olisin ihan väärässä paikassa. Kai mä oon hitaammin syttyvää sorttia...

On muuten ollut niin hyvä olo nyt viimeiset päivät, että odottelen jo kovasti viikon päässä siintävää ultraa, että saisi taas vahvistuksen siitä, että salamatkustaja on kyydissä pysynyt. Viikonloppuna tapasin kavereita illanistujaisissa ja vähän piti juonitella, etten vielä joutunut paljastamaan uutista laajemmin kaveripiirissä.

Tänään käytiin nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin! Rakenteet kaikki kunnossa ja sikiön koko vastasi viikkoja :) Oli niiiiin ihana nähdä pikkuinen siellä heilumassa! <3 Sydän suli!
Seuraavan kerran sitten parin kuukauden päästä ja jospa sitten saisi tietää jo sukupuolenkin :)

Tässä kuva meidän minityypistä:

Jee, nyt mullakin alkoi toimimaan tämä kuvien laitto! Tämä ohjelma ei näköjään hyväksy +merkkiä ja tokihan mulla oli kuvat nimetty niin, että niissä oli plussat viikoissa. Tässä nyt kuitenkin tosiaan meidän pallukka, viikkoja kuvassa tasan 12+0 :)

Tuli juuri nettiin kirje , että Downin syndrooma riskin tulos on täysin normaali eli RISKIÄ EI OLE <3 

HUH!!!!

Mä olin ultrassa ja siin verikokeessa viime to eli muutamassa päivässä....

Toisinsanoen äiti sanoi, että se oli selvä kuin pläkki eli ei joutunut tekemään mitään lisäselvityksiä :)

Meillä viikon päästä eka ultra :) jännittää kovasti! Toivottavasti siellä on sitten elämää. Pääsee äitienpäiväksi kertomaan tuleville isovanhemmmille uutisesta. Ei jaksaisi enään salailla ( jos siis on mitään salattavaa) ...

Ihania pallukoita teillä!!! On se kyllä ihmeellistä nähä se oma pikkunen siellä sätkimässä. Se oli meille sellanen käänteentekevä juttu ku näki et voi ei siellä TOSIAAN möyrii tollanen ihminen. Ei jaksais oottaa kesäkuun ultraa..

DDROPS: Mä on niiiiiin samaa mieltä sun kans siit pakkauksesta.. :D Toivotaan et saadaan ne vuoden 2012 ja siel olis sit jotain kivaa. Vaikka kiitollinen pitää tietysti olla ku tällanen pakkaus on niin himmee etuoikeus saada. Mut silti jos mielipiteensä saa sanoa.. ;) Ja kyllähän mä sen boksin otan, oli lukuvuosi mikä tahansa. Joku ties mulle kertoa että se uusi pakkaus julkistetaan kesä alussa. Varmaan KELAn sivuilla?? ET sinne vaan yytsimään. Ja se sama joku kerto että kahta kuukautta aikasemmin pitää viimeistään hakee se pakkaus, eli se oli mulla syyskuun alku ja KELAn sivuilla sanottiin et mahdollisesti syksyllä ne alkais jakaa sitä uutta settii.. Eli peukalot pystyyn!

Takaisin