Neuvola- ja ultrakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jemppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuulimuna näkyy ultrassa sellaisena munuaisen mallisena tyhjänä pussina. Siellä ei todellakaan ole sisällä mitään.
Meillä ei neuvolassa edes ääniä kuunnella ennen viikkoa 10, kun niin vanha ja heikko laite. Viimeisimmässä raskaudessa joskus rv16 paikkeilla lääkäri tuolla samaisella ultras ja heitti sen sitten pamahtaen sivuun ja karjas mulle, emmä sieltä mitään löydä. No hoitsu onneks kuuli tämän viereiseen huoneeseen, juoksi paikalle ja taklas mut takasin sänkyyn ja ultras äänet hienosti kuuluviin... Elämäni pisimmät 5s!! Tämä ihastuttava lääkäri on onneksi jo jäänyt eläkkeelle!
Pääsen vanhojen vaivojen takia huomenna (8+0) varhaisultraan ja tuleva yö tulee olemaan piiiiitkä! Tosin seuraava neuvola ja eka lääkäri ovatkin sitten joskus np jälkeen viikolla 15?

Tänään eka neuvola, rvk 9+2. Höpöttelyä. Huomenna lääkäri ja ultra. Täptäp jännittää, onko siellä elämää.

Mähän varasin sen ekan nt-ultran yksityiselle, ja neuvolassa seulontojen vuoksi pyydettiin kuitenkin menemään husin palveluihin. No sain naikkarille ajan, mutta kun ymmärsin että seulonnan vuoksi ultrassakin olisi pitänyt käydä about 10 viikolla, niin sen aika menikin nyt ihan yhtä myöhään, eli on päivää ennen mun itse bookkaamaa ultraa.

Yksityisen käynnin varmaan nyt sit perun, mutta kun työterveys maksaisi 75% ekasta ultrasta yksityisellä, niin kiinnostaisi ihan todella paljon jo käydä siellä aikaisemmin! Tänään kun on 9+2 (tai 10+1), niin ensi viikolla voisi olla ideaali. Näkisi sitten näin alun jännityksen hälventämiseksi hieman tiuhempaan.

Pitäisiköhän sitä?

Varasin sitten kuitenkin varhaisultran ku alkoi huolestuttamaan tosissaan onko mun sisällä mitään elämää. Tänään oli ultra, ja huh, mikä helpotus oli, ku suunnilleen viikkoja vastaava ihmisen alku löytyi ja sydänkin pamppaili. Onneksi kävin, nimittäin vasta 5.2. sain ajan nt-ultraan, olisin tullut hulluksi sitä ootellessa täydessä epätietoisuudessa! Laskettu aika ei muuttunut, oletus oli että olen rv 9+6 mutta ultran mukaan olis 9+2.

Mulla oli se "varhais"ultra tanaan, ja pikku tyyppi siella masussa kollotteli ja satki niin vimmatusti. Viikkoja 11+4, eli juuri sen verran enemman kuin itse olin laskenut, etta la:ksi tuli 31.7. Ma koen kylla silti enemman kuuluvani tanne elokuisiin, oon ihan varma etta yli se menee kuitenkin.. :grin

Ja kun niita viikkoja oli kerran kertynyt riittavasti niin tehtiin sitten np-ultra samalla, ja kavin sitten verinaytteenkin antamassa saman tien. Seuraavaksi ois sitten sokerirasitus kuun lopussa, seuraava neuvola 9.2. ja rakenneultra maaliskuun lopulla.

Mä olin viime viikolla neuvolassa, mutta siellä ei kuunneltu sydäntä eikä ultrattu. Varhaisultrassa kävin silloin 7+0. Mulla on se nt-ultra kahden viikon päästä. Nyt kun olen saanut sillä sykevyöllä sykkeen näkyviin, niin malttaa paremmin odottaa sen pari viikkoa :)

Sitä np-ultraa ei tarvi varata et tulee kutsu sit jossai vaihees? Ne ei puhunu neuvolas mitää..

Jokaisessa paikassa varmaan oma käytäntö np-ultran suhteen. Meillä aika varattiin ensimmäisen neuvolakäynnin yhteydessä.

Me varattiin kans ekal neuvolakäynnillä ultra, sit soitan pari päivää ultran jälkeen ja sovitaan uus neuvola aika. :) Aapua, alle viikko ultraan! Jännittää! :nailbiting:

Hmm.. no kai ne kertoo sit ku meen seuraaval kerral 10+2 neuvolaan.. jos ei sitä aikaa tuu postis..

Meilläkin varataan ekassa neuvolassa kaikki lääkärit ja ultrat ja päästään hammasneuvontaankin hammaslääkärille. :D

Espoossa aika pitää varata itse soittamalla :/ Mutta tähän sai kyllä ihan selvät ohjeet ekalla neuvola käynnillä...

No mul on onneks jo 29.1 seuraava käynti ku ottavat verikokeet sikiöseulontaa varten,ni tarvii sit kysyy.. sit saan vast neuvolakortinkin..

Ens ti ultraan! Jännittää ja pelottaa hulluna. Onneks saan sunnuntaina kaverilta dopplerin, jos sais sydänäänet kuulumaan niin tulis vähän mielenrauhaa.

Takaisin