Neuvola- ja ultrakäynnit

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja jemppo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoittaudun uutena mukaan joukkoon :)

Pitkään olen foorumia jo seuraillut, mutta syksyisen tm-raskauden takia olen koittanut olla liikaa hehkuttamatta tästä uudesta yrityksestä ettei tule pettymyksiä itselle, nyt kuitenkin alkaa jo vaikuttaan hyvältä :)

Tällä viikolla kävin ekaa kertaa neuvolassa, täällä otetaan neuvolaan vasta vkolla 9 koska sitä ennen ei kuulemma näy ultrassa. Ekalla kerralla siis ultrattiin ja otettiin labrat. Sovittiin seuraavat tarkastukset ja sain lähetteen nt-ultraan.

Ja siellähän se pieni sydän tykytti ♡ viikot tosin muuttuivat arvioidusta 9+2:sta 7+5:een, saa nähdä muuttuuko vielä tuo la, tällä hetkellä 19.8 :)

Niin, ja ensimmäistä odotan.

En tiedä tarkalleen, mikä on tarkka määritelmä tuulimunalle. Itselläni ei siis näkynyt kuin se pussi kohdun sisällä. Pussin sisään olisi niillä mun viikoilla pitänyt ilmestyä jo joku "rinkula" gynen mukaan.

Aivan. Mustan pussin sisällä oli valkoinen rinkula ja toi rinkula oli se alkiorakkula.. Piinaavat viikot.

Tarrasukkia teille muille <3

Jos tämä tästä jatkuu vielä niin meillä siirtyy la syyskuun puolelle varmasti. :)

20. päivä ensimmäinen neuvola, eli rv 10+0. Huh, odottavan aika käy pitkäksi!
Nyt vain toivon että pikkutyyppi pysyisi matkassa! <3

eilen käyty varhaisultrassa, joka siis kunnan puolesta sain. sieltä löytyi pieni möhkylä, jonka sydän sykki. :) viikkoja ei nyt aivan niin paljoa ollut, näin arvasinkin koska itse olen laskenut ekasta päivästä ilman pillereitä. viikkoja oli eilen 7+5 ja laskettu aika 22.8. syyskuun puolelle varmasti mennään, kun kaksi viimeisintä raskauttakin on mennyt 1,5vk lasketun ajan yli ja käynnistetty sitten.

eka neuvola onkin reilun kahden viikon päästä, 26.1 ja viikkoja on jo silloin 10+2. kuulemma neuvolasta ei ollut antaa aikaisemmin aikoja tuon pitkän joulusulun vuoksi ja päivän piti olla vielä sellainen, että on labrapäivä kun otetaan se verinäyte.

mutta toistaiseksi vielä kaikki hyvin. :)

Tsemppiä ja voimia odottamiseen Wildside_ <3

mi_la:lle onnea hurjasti ja tervetuloa mukaan <3

Mulla ollut niin pahaa oloa että en ole tänne kyennyt kuulumisia kirjoittelemaan joten nyt tulee yhdessä köntissä kaikki:

Varhaisultra oli 29.12 jossa kaikki hyvin, vastasi viikkoja ja selvän sykkeen erotin itsekin <3

Eka neuvola 5.1 jossa tosi kiva terkkatäti, olin huojentunut ja onnellinen kun viime raskaudessa ei ollut yhtä hyvä tuuri :) Käytiin läpi edellistä raskautta ja muita perusjuttuja :)

Eka neuvolalääkäri 8.1 josta sain lähetteen äitipolille suuren riskiraskauden vuoksi.. ultrattiin taas kun lääkäri halusi katsoa virtauksia ja pääsin samalla näkemään pikkuisen joka oli kasvanut jo selvästi sitten viime kerran! :) lääkäri tunnusteli myös kohdun ja sanoi että tuntuu yllättävän selvästi jo että on varmaan eteenpäin kääntynyt kohtu kun niin selvästi tuntuu jo näillä viikoilla! :D Sain pre-eklampsian ehkäisyyn primaspan 100mg lääkityksen (virtaukset oli liian kireät kuulemma ja edellisen kouristuksen vuoksi nyt ehkäistään tehokkaammin..) ahdistaa kyllä aloittaa mitään lääkitystä vielä näillä viikoilla.. onko muilla kokemusta primaspanista?

Täällä tänään käyty ekassa neuvolassa!
Neuvolan kätilö todella mukava, kokenut ja asiansa osaava! Ultrassa näkyi yksi vaaveli joka masussa köllötteli ja sydän löi ja kaikki näytti hyvältä! :grin
Niin huojentunut olo! Nt ultra varattiin jo 5.2, sitä odotellessa!

No nyt minä oon ymmälläni :eek: Eka neuvola ja ultrahan oli jo 7.1 eli keskiviikkona, kaikki oli hyvin ja otettiin vielä veri kokeet. Torstaina tuli labrasta viestiä että tulokset ok. No nyt tänään päivällä sitten tuli puhelimeeni viesti että "teille on varattu neuvola aika 13.01 klo 08:00" ja ihan neuvolan numerosta tuli jonka olen tallentanut. Keskiviikkona kun kävin niin oli puhetta että seuraavan kerran menisin 3-4 viikon päästä, enkä heti ensi viikolla. Mistäköhän nyt on kyse? :confused: Yritin tuonne tänään soitella mutta en päässyt läpi, jätin soittopyynnönkin mutta eipä ole puhelua takaisin päin tullut :sad001

Mulla oli tänään eka neuvola ja terkan luona jonka olen itse valinnut. Joku kirjoitteli, ettei kemiat pelaa, niin pyydä ihmeessä vaihtoa - se onnistuu kyllä kaikilta kerran vuodessa!

Sama terkka on ollut meidän lapsilla ja kuopuksen raskausaikana tietty myös varmaan 4 vuotta jo, ja tykkään hänestä tosi paljon. Musta tärkeää on, että voi vapaasti jutella ilman että tulee tuomitun tunnetta tai kiusallisia hetkiä.

Sikiöseulontaan kun osallistutaan, niin pyysi päivittämään ultran Husiin yksityisen sijaan, koska yhtenä seulonnan kaavassa on se niskaturvotus, eikä tiennyt miten se saataisiin yksityiseltä mukaan huslabin tulkintaan. No pitää maanantaina soitella Jorviin jos siellä olisi jokin muu kuin keskipäivän aika jäljellä 19 päivä alkavalle viikolle.

Mut tämä eka kerta oli papereita ja juttelua, ei mitään ultrausta tai sykkeiden kuuntelua. Näin Espoossa.

Kävin tänään kurkistamassa kohtuun,sieltä löytyi pikkunen katkarapu hyvillä sykkeillä. Päivää nuorempi kuin omien laskujen mukaan, eli tänään 7+6. Hyvä fiilis nyt, kun olin tosiaan vähän jo huolissani yllättäen loppuneiden oireiden vuoksi. Seuraavan kerran pääsen näkemään sintin helmikuun alussa. :)

Jännää että näköjään kaikkialla muualla paitsi täällä ultrataan jo ekalla neuvola käynnillä! :o Mulla oli eka neuvola viime to 8.pvä ja käskettiin varata ekaan ultraan aika jonne mut otetaan vasta kolmen viikon päästä!

Joo ei täälkään virallisesti ultrata ekal käynnil ja mäkin tässä odottelen ekaa ultraa joka vast 2viikon pääst

Ei kuulunut meilläkään ultraa ekaan neuvolaan. Vajaa kaksi viikkoa vielä pitää odottaa, että vihdoin saisi vähän varmuutta tähän. Jos nyt päättäisin, kävisin varhaisultrassa siellä 8. viikon tienoilla, mutta enää en viitsi mennä, kun kuitenkin sen verran lähellä jo tuokin on. Yritän olla laskematta päiviä :)

Joo, ei täälläkään ultrata kun ei ole ultraa, eka on se np-ultra. Perjantaina oli siis eka neuvola ja se oli sitä juttelua vaan ja verenpaineet, paino ja hb. Sydänääniä lupasi yrittää kuunnella dopplerilla seuraavalla kerralla parin viikon päästä, mutta ei ne välttämättä kuulu, kun vasta 9+5 silloin ja neuvolan doppleri aika huono. Joten mitään varmuutta siitä onko mahassa mitään ei ole saanut eikä saakkaan vielä aikoihin. Ahistavaa, koska ei ole oikein edes mitään raskausoireita. Joka toinen päivä mietin, että pitäisi mennä alkuraskauden ultraan, mutta sekään ei ole niin helppo kun lähin yksityinen kaukana ja vähän aikoja tarjolla ja lisäksi hinta aika karmiva.

Ei täälläkään neuvolassa ultrata. Ensimmäinen kaupungin tarjoama neuvola on se np-ultra. Yksityisellä käytiin alkuraskauden ultrassa. Jotenkin itselle, ja varsinkin miehelle, sitä kautta enemmän varmistui että kyllä tuolla pieni masussa kasvaa. Keskiviikkona on toinen neuvolakäyntini. (nyt siis viikkoja 10+6). Toivottavasti siellä pikkuisen sydänäänet kuuluu.

Ei täälläkään ekalla kertaa ultrattu. Olin toivonut, että oltaisi kuunneltu sydänääniä, mutta ei sitäkään vielä (viikkoja oli vajaa 9). Reilun viikon päästä on eka lääkäri, jospa siellä saisi jotain varmuutta. Ja vasta ihan kuun lopussa on nt-ultra - odottavan aika on pitkä!

Tänään oli eka neuvola. En tiennyt yhtään mitä odottaa. Toivoin kovasti että sydänäänet kuunneltais vaikka vasta rv 9+5 ja kyllähän ne vaan kuunneltiin. Sieltä kuului voimakas ja nopea pienen ihmisen syke :Heartred:Heartred:Heartred :smiley-angelic001

Huomenna olisi ensimmäinen neuvola ja tänään aamulla heräsin ihan paniikissa, että entä jos en olekaan raskaana tai vauva on jo kuollut. Olin aivan varma, että ei meille vauvaa kuitenkaan tule ja ajatus huomisesta neuvolasta ahdisti. Varasin ajan varhaisultraan ja pääsin sinne heti puolilta päivin. Helpotus oli valtaisa kun nähtiin miehen kanssa pieni ihmisenalku, jolla sydän sykki reippaassa tahdissa ja pienet käsien ja jalkojen alut huitoivat minkä ehtivät :Heartred Sikiö oli kooltaan 8+6 viikkoinen eli päivää edempänä kuin olin laskenut :happy:

Ihanan onnellinen olo aamun epätoivoisen paniikin jälkeen ja nyt odotan huomista neuvolaa levollisin mielin :)

Takaisin