Neuvola ja alkuraskauden UÄ

Limbon, mä oon ainakin googlaillut mitä mikin tarkoittaa ja yleensä näkyy myös mitkä on suositellut viitearvot. :) Terveyskirjastossa mm. on hyvin selitetty lyhenteitä.

Limbon, miten kauan sulla meni verikokeiden ilmestymiseen Omakantaan? Mä olin eilen verikokeissa ja mietin millonkohan ne näkyy tuolla :)

Torstaina kävin, eilen tiistaina näkyi tulokset. Siinä välissä näkyi vaan jonkun kohdalla, että tehty mutta ei muuta. Tosin sen kohdalla edelleen sama merkintä.

Kiitos!<3 Clomifenin takia riski oli tiedossa, mutta en olisi voinut uskoa, että tälläinen onni sattuu meille! :)

Mulla näkyi suurimmassa osassa että kokeet on tehty. Voi olla että tulokset saa vasta ultran yhteydessä. Kaikkia tuloksia ei kirjata. Tykkäsin enemmän aiemmin olleesta netti palvelusta kun siellä näkyi kaikki tulokset. Ja tuli aina viesti kun uusia tuloksia oli tullut. Mulla ma käydessä oli hg noussut peräti 112...

Mulle tuli kanssa omakantaan suurinosa verikokeiden tuloksista, otin siis myös seulonnan. No rupesin sitten googlettamaan tuloksia ja toinen tuosta seulonnan arvoista oli todella korkea, verrattuna mitä muut ihmiset siitä normaalisti on saanut. Soitto neuvolaan ja kysyin, tarkoittaako nyt sitten sitä, että riski kromosomihäiriöön on suurempi? Neuvolasta sanottiin, ettei luku yksinään kerro mitään ja pitää odottaa nt-ultra. En suosittele kenenkään noita tuloksia etukäteen ruveta tutkimaan, jos ei ole ammattilainen ja tiedä tarkalleen mitä mikäkin tarkoittaa.. Turhaa huolta ja stressiä aiheutin taas itselleni tästä.. :sad001

Muokattu viimeksi:
Mulle tuli kanssa omakantaan suurinosa verikokeiden tuloksista, otin siis myös seulonnan. No rupesin sitten googlettamaan tuloksia ja toinen tuosta seulonnan arvoista oli todella korkea, verrattuna mitä muut ihmiset siitä normaalisti on saanut. Soitto neuvolaan ja kysyin, tarkoittaako nyt sitten sitä, että riski kromosomihäiriöön on suurempi? Neuvolasta sanottiin, ettei luku yksinään kerro mitään ja pitää odottaa nt-ultra. En suosittele kenenkään noita tuloksia etukäteen ruveta tutkimaan, jos ei ole ammattilainen ja tiedä tarkalleen mitä mikäkin tarkoittaa.. Turhaa huolta ja stressiä aiheutin taas itselleni tästä.. :sad001

Juuri näin. Itse ei pidä mennä tulkitsemaan tuloksia, antaa ammattilaisten hoitaa se puoli.

Meillä ei edes seulonnan tulokset näy oma kannassa... Mua kiinnostais kyllä nähdä. :) Ehkäpä nuo sit lääkärissä viimeistään käydään läpi. :rolleyes:

Onnea Emppuli, tuplaonnet!

Onnittelut muillekin tasapuolisesti kaikista hyvistä ultrakuulimisista! En ehtinyt kuin tämän sivun lukea, kun tuli into kirjoittaa.

Eli täällä ultrattiin taas! 9+3 oli laitteen mittojen mukaan, ja syke oli peräti 171!!! Siellä se pieni liiikkui, vilkutti ruudulle. Niin ihanaa!
Uskomatonta, koska ei tunne vielä liikkeitä ja sitten siellä vaan on joku jo olemassa ja elämässä! Mittaa oli noin 3 cm, eli isompi jo kuin legoukko!!! Meidän jo niin iso wauwwwa!

Sillä oli jo kädet ja jalatkin, ja kaikki kuulemma näytti normaalilta. NT-ultra varattiin 10.10. ja uusi lääkäriaika 13.11.

Otettiin 11 putkea verta!

Muokattu viimeksi:
Huomenaamulla eka neuvola, enkä saa muka nukuttua! Kolmas raskaus kuitenkin ja tietää ettei siellä tapahdu yhtään mitään :D Silti jännättää.. Kumma :P Onhan mulla toki hiukan sekava elämäntilanne, mutta silti. Ajattelin kyllä tätä väsymystä valittaa oikein urakalla kun ei mua kukaan muukaan kuuntele :D Toivottavasti sieltä jo saa ajan np-ultraan, kun huomenna kuitenkin jo 9+6!

Voi ei, googlailu on kyllä vihonviimesintä mitä kannattaa tehdä. Mua itseasiassa välillä jännittää nää keskustelupalstatkin, kun niin vähästä saa itsensä hysteeriseksi.. :D

Ekassa neuvolassa käyty ja eka ultra samalla! Jeee kaikki oli hyvin :D
Aikakin vastasi omia laskujani eli 9+3. Ultrassa näkyi liikettä ja sydämenlyönnitkin kuului <3
I-H-A-N-A-A

Tismalleen samoilla viikoilla mennään Suskuli ja Eedla:happy:

Tänään 9+1 ja ensimmäinen neuvola oli aamulla. Harmi, ettei täällä ollut neuvolassa ultraa eikä näiden laitteilla kuulemma vielä sydänäänetkään kuulu. Jos ensi kerralla sitten... Ensi viikon lopulla sitten verikokeisiin ja nt-ultraa varailemaan. En malta odottaa, että näkisi taas pikkuisen ultrassa, vaikka viimeksi maanantaina kävin yksityisellä ja kaikki oli hyvin <3

Täälläkin nyt käyty varhaisultrassa ja ekassa neuvolassa :) Reilu 2cm kokonen pötkylä siellä köllötti ja sydämen lyönnit näkyi <3 Aivan ihan tunne, kun näki että mahassa on elämää ja kaikki on hyvin.
Mulla oli neuvolassa molemmat aiemmat neuvolakortit mukana :D Niistä tarkistettiin aiemmat synnytyksen kestot, syntymäpainot ja -viikot. Ois ne varmaan koneeltakin näkyny, mut korteista näkyi nopeemmin. Ihmettelin että neuvolakäyntejä on nykyään tosi vähän! Vain 4 kertaa ennen rv 38 ja 2 lääkärikäyntiä... Ensisynnyttäjälläkin vain 1 neuvolakerta enemmän. Mut neuvolatäti sano että jos tuntuu liian vähältä niin millon vaan voi varata lisäaikoja :) Ja sydänääniäkin kuunnellaan ekan kerran vasta rv22 neuvolassa.

Seuraavat ajat on nt-ultra 10.10 jolloin 12+3 ja neuvolalääkäri 2.11 jolloin 15+

Takaisin