negatiivinen raskaustesti mutta silti raskaana?

Kyllä kai tuo on pillereiden lopettamisen jälkeen melko normaalia. Itellä nuo pitkät kierrot tasottui 1/2 vuoden jälkeen ja kaverilla vasta vuoden jälkeen. Läkäriltä, kun ohimennen kysyin tuosta, niin sitten jos kierto venyy 1/2 vuoteen, niin aletaan poiketa vasta normaalin rajoista.
 
Mulla tais olla kroppa vähän syyskuisesta keskenmenosta sekaisin, mutta 6.12. olis pitäny alkaa menkat, sen jälkeen tein varmaan tuhat raskauskeijun David-liuskatestiä ja kaikki näytti negatiivista. Onneksi kuitenkin itellä oli sellanen olo, että joko oon kuolemansairas tai raskaana, plussasin sit 21.12. apteekin testillä, piti kokeilla samaan aikaan sit liuskatestiä, joka antoi vihdoinkin haamuplussan myös. Viikkoja tais olla 7 siinä kohtaa.
 
Mulla kävi niin, että menkkojen piti alkaa 27.5. tain testin heti ssillon ja oli nega. Myös sillon vein terkkariin testin ja nega ne vaan sieltäkin sano. viikon päästä siitä tein uuden kotitestin ja nega. Toisaalta helpotusta oli kun just oltiin erottukkin jäkän kaa, mutta salaa oisin plussaa toivonu. Viä viikonpäästä tein kotitestin ja ei mitään.. No aattelin vaan et menkat sekasin, kun edelliskuussa oli jälkiehkäisyn ottanut.
Kyllä sitten heinäkuussa "menkat" tulikin muttei taas elokuussa, mutta olin lukenut jälkiehkäisypillereistä, että voivat sekoittaa kierron pitkäksikin aikaa, jopa vuodeksi, ja kesällä oli niin kiireitä, etten lääkäriin kerennyt.
Noo mutta niinhän siinä sitten kävi, että lokakuussa selvisi että vauva siellä masussa on koko ajan kasvanut! :p
Pikksen poikalupauksen antoivat! Menin siis lääkäriin, kun selkä ala selkä oli kipee, ja välillä maha "kuristi" kummasti. Kystaa epäiltiin, mutta kun lääkäri tunnusteli masua, niin sanoi että lyö vaikka vetoa, että vauva täällä on! Olin vähän kyllä ihmeissäni, kun ei mun maha nyt ollut kovasti kasvanut:eek: (siis muuten olen kyllä ihan solakkana ollut, mutta vähän maha alkanut pömpöttää, mutta aattelin vaan lihoneeni :rolleyes:)
No nyt sitten pikkusen pitäis syntyä muutaman viikon päästä :love017
 
Huuiii! Aivan ihana! Onnea paljon paljon Ylläribaby! Uskomaton tarina! Varmaan itsellesikin melkoinen yllätys. Monennella viikolla olit kun sitten lopulta sait tietää olevasi raskaana?
 
Se menis niin, että kun raskaushormonia tulee virtsaan asti niin tikku havaitsee sen. Tavallisen tikun herkkyys on, että sitä pitää olla 25 yksikköä mutta ne tosi herkät tikut havaitsee jo 10 yksikköäkin mikä voi olla vaikka kemiallinen raskaus, munasolu on hedelmöittynyt mutta siinä on jotain häikkää eikä se koskaan ala kasvaa alkioksi ja kiinnity. Sen takia suositellaan käyttämään 25-herkkää tikkua, jo siinä näkyy + niin raskaus on kiinnittynyt. Sitten se kuinka nopeasti istukkahormonia alkaa erittyä on hyvin yksilöllistä, jollakin plussa näkyy jo viikon päästä hedelmöityksestä ja jollakin vasta kolmen - jopa neljän viikon päästä. Mutta vaikka pissatesti näyttäisi miinusta niin veritesti näyttää aina plussaa, jos on raskaana. Erityisen hitaasti raskaushormoni lisääntyy usein sellasissa raskauksissa mitkä on esim tuulimunia tms ja silloin plussa voi näkyä poikkeuksellisen myöhään. Yleensä silloin veressä näkyy yli 5 yksikköä mutta "yllättävän vähän" ja tikun herkkyysraja ylittyy myöhemmin kuin pitäisi joten plussa tulee näkyviin myöhässä. Joskus kyllä plussa voi tavallisessakin raskaudessa olla yllättävän hidas ja erittäi harvinaisesti joillakin raskaushormoni ei jostain syystä erity ollenkaan pissaan eli tikku näyttää aina vaan miinusta, mutta silloinki veritesti näyttää satoja-tuhansia- satoja tuhansia.
 
Takaisin
Top