Napakoru

susa90

Silmät suurina ihmettelijä
Heippa!
Mietin tässä, että pitääkö napakoru ottaa koska pois? En löytänyt yhtään keskustelua tästä (tai sitten olen sokea[:D]) Löysin vain nännikorusta aiheita. Minulla kun tuo napa on alkanut kasvamaan vähän ulospäin jo. [:)] Olen kuullut, että napakorusta voi tulla paha jälki, ku masu alkaa oikeasti kunnolla kasvamaan.
Miten te muut, oletteko koska luopunut napakorusta? Kannattaako ottaa mahd. ajoissa pois, että reikä kerkiää umpeutumaan, vai onko sillä edes väliä? [:D] Minulla on neuvola tämän kuun lopussa, missä kysyn heiltä myös tätä, mutta olisi kiva kuulla myös teidän mielipiteitänne. [:)]
 
Ei minun mielestä ole pakko ottaa pois ennen kun itsestä siltä tuntuu. Tyyliin ihan loppuraskaudesta vasta.. Ei siitä ainakaan minun kuulemani mukaan ikinä mitään suurempaa ole tullut vaikka olisi pitänyt ihan loppuunkin asti. Itsellä harmikseni koru tulehtui juuri ennen raskautumista niin, että päätin ottaa sen pois suosista. Ei olisi saanut vaihtaa uutta korua ilman putsaamista [>:]
 
heips,

itselläni on napakoru ja loppu raskaudesta kun masu rupes kunnolla kasvamaan, iho korun ympäriltä rupes ärsyyntymään ja punoitti aika lailla, vaikka kuinka sitä päivittäin peroksiidilla puhdistin ei se auttanut kuin hieman. Joten tein niin että otin korun pois aina noin viikoksi ja laitoin sen sitten takaisin ehkä viikoksi ja sit taas pois. Ihan siltä varalta että ois umpeen mennyt[8|]
Vauvan synnyttä toi ärsytys lävistyksessä loppui ja ei ole sen enempää haitannut.
 
KAverini sanoi, että hänen napakorunsa jälki levisi raskauden aikana, koska ei ottanut sitä tarpeeksi ajoissa pois ja se ei ehtinyt parantua kunnolla ennen. Mutta kaipa tuokin on yksilökohtaista.
Omani kasvoikin ulos jo kuukausi ennen raskauden alkua, joten onpa ainakin varmasti parantunut [:)]
 
Mä otin omani pois jo enne ekaa neuvolaa. Edessähän se on joka tapauksessa. Mun mielestä mukavampi antaa masun kasvaa ilman korua mutta mielipideasioitahan tämä :) 
 
Kiitos kaikille! [:)] Kaipa pidän korua oman tunnon mukaan, kun siitä ei taida mitään haittaakaa olla. [:)]
Paitsi, jos se tulehtuu yms. [:D]
 
Minulla oli kolme korua navassa raskauden alussa ja varsinkin renkaat oli hankala laittaa takaisin ultran jälkeen, joten ne jäi ekaksi pois. Tappi sai olla kunnes voin kuukausi sitten se tulehtui nahan kiristyessä niin että reikä ärsyyntyi. Niskapoimu-ultran tehnyt kätilö sanoi ettei siitä mitään haittaa ole että korua pitää ja hän oli kuullut ja nähnyt että jotkut laittaa muovisen, joustavan korun loppuajaksi, jos tavallinen ei käy enää. Itse en lähtenyt etsimään sellaista korua, vaan nyt on napa koruton. Mutta täytyy sanoa vielä ensimmäisestä kommentista, jonka sain gynekologilta päivystyksessä. Hän, naisgyne, oli sitä mieltä että heti pois vain kaikki, niistä on haittaa ultratessa ja koruja voi olla tosi vaikea poistaa kun maha on kiristynyt... Mielipiteensä kullakin.
 
Itse otin napakorun pois ekan neuvolan jälkeen, koska terveydenhoitaja sitä suositteli. Ainahan noita reikiä itseensä saa lisää, jos nyt sattuu menemään umpeen. [:D]
 
Mä otin ekan raskauden alussa heti korun pois, eikä käyny mitään.. Yhdellä kaverilla "repes" aika pahan näköisesti korun "reikä"..
Tällä kertaa oon ottanu jo aikoja sitten korun pois.. [:)] saa nähdä kuinka käy.. [8|]
 
Heissan!

Itellä on vielä napakoru rv 24+3 eikä ainakaan vielä ole mitään ongelmaa ilmennnyt. Eikä se kaikilla välttämättä tuo napa sillai pullahdakaan ulos, mulla esim on toooosi syvä napakraateri. Mutta saas nähdä. Heti otan kyllä pois kun vaivaa alkaa tulemaan tai pahast kiristää. Millään ei vaan tästä raaskisi luopua, kun on jo toinen lävistys  navassa, kun edellinen meni umpeen ja vanhastakin on arpi. Sitten ei enää kolmatta viitsisi ottaa, muutenkin navassa arpikudosta niin paljon. Napa on jotenkin paljon nätimpi korulla[:D][:D][:D]Mutta luontoa en lähde uhmaamaan jos siltä näyttää[;)]
 
Itse otin ehkä muutama viikko sitten pois vain sen takia, että napa on tietysti "venynyt" mahan mukana joten lävistyksen reikä on kohonnut sentin navan yläpuolelle... [:D] Näyttää enemmän mahakorulta, kuin napakorulta, kun ei näytä olevan navassa "kiinni" enää... [8|][:D]
 
Mulla ehti olla yks ja sama napalävistys jo 6vuotta, mut otin heti pois kun tulin raskaaksi. Hyvin on siis jo nyt umpeutunut. Oma mielipide on että on aika iljettävän näkönen kun on vauvamasussa koru, enkä halunnut ottaa sitä riskiä että koko napa repiää..[:'(]
 
Moi taas

Synnytyksen jälkeen kokeilin napakorua huvikseni takaisin 8Oli ehtinyt olla pari kuukautta pois) ja yllätys yllätys meni takaisin! Ei ollut umpeutunut todennäköisesti siksi, että oli ehtinyt olla jo useita vuosia.
 
Itselläni rupes jo näinkin aikaseen iho ärsyyntymään korusta niin vaihdoin perhetutulta saamaani "raskausajan" napakoruun. on tosi pitkä ja taipuisa eikä oo tuottanut mitään ongelmaa. saas nähdä kuitenkin miten käy loppuraskaudessa! [:D]
 
Heippa! :) Olen uusi täällä sivustolla ja tulinpa vastaamaan tähän,koska itselläni oli napakoru ehkäpä jotain 7.vuotta ja otin sen pois varmaan viikoilla 17-18,koska mun vatsa rupesi pömpöttämään,että se koru törrötti rumasti :) olen nyt siis rv 20+2 :) mut siis muuten kommentoin,että se kannattaa varmaan ottaa pois,kun se ei enää sovi pömpön kanssa :)
 
mulla menossa raskausviikko 35+4 ja edelleen napakoru paikallaan. Ei oo ollu mitään ongelmia enkä siks oo korua ottanu poiskaan. 
 
Ihan näille jotka olette käyttäneet tuota "raskausajan napakorua", onko teillä mitään tietoa mistä niitä saa? Tai Nuori äiti, muistaisikohan tuo perhetuttusi mistä on sen omansa aikoinaan hankkinut? Vielä ei siis ole itsellä ajankohtaista hankkiutua omastani eroon, mutta sitten kun se päivä koittaa niin en millään haluisi luopua tuosta omastani kun on niin nätti..[&o] Se ei ole milliäkään ksvanut ulos siitä kun se 7 vuotta sitten laitettiin, siisti ja tulehtumaton ollut aina. Mutta mulla on toi umpeen kasvaminen sen verta iso riski etten viitsisi sitä ottaa, hyvä kun voin korua vaihtaa ilman että menee pakolla läpi työntämiseksi [&:] Korvanlehdetkin on aikoinaan 4-5 krt ammuttu läpi, kun joskus on koruja unohtanut käyttää ja umpeutuneet reijät.. (tekniikkahan on siis ihan eri ampumalla ja lävistäjän neulalla tehtynä, mutta anyway..) Luuletteko että jostain lävistys-liikkeestä saattaisi löytyä noita mamma-versioitakin?
 
heips
Itselläni myös oli napakoru ja otin pois sen tuossa kesällä heti kun plussasin juuri tämän takia jos repeää.
No ei minun kohdallani auttanut vaikka pois otinkin. Muita raskausarpia ei ole tullut tai maha revennyt muuten kuin napakorun kohdalta ja on ruman näköinen todella.. [8|]
 
Takaisin
Top