Nättejä nimiä tytöille ja pojille?

tytölle olisi jo alustavasti nimi kun taas pojalle ei edes suuntaa antavaa! esikoisella on miehen isoäidin nimi joka oli ollut oma suosikkini jo pitkään. vanha nimi joka ei kuitenkaan onneksi löydy top viiskyt listalta. yritän niitä nimiä vältellä vaikka kivoja voivat ollakkin. meidän nimivalikoimaa rikastuttavat etelänaapurin valikoima
 
Muakin viehättää enemmän vanhahtavat nimet, en oikeen lämpee näille kansainvälisille tai muuten moderneille mut onneks kaikille löytyy varmasti mieleisensä, eikä samoista asioista tartte tykätä :)

Mulla on pyöriny päässä tytölle nimiä jo kauan, pojalle jotenkin aina vaikeempi ollu keksii. Jos tyttö tulis niin pitkäaikainen suosikkini ois Siiri :) Musta myös Kerttu, Martta, Hilda ja Helmi ois nättejä. Kokonimikin ois valmiina päässä, paha vaan jos käyttäjä ei oiskaan sit yhtään sen näkönen :D Väinö ja Leevi on kivoja pojalle, mut se onkin kyllä vaikeempi keksiä! Joka tapauksessa kolme nimeä saa oli kumpi tahansa, sillä mulla ja miehelläkin kolme, ja nimeen tulis osansa myös jomman kumman suvusta. "Jotain uutta, jotain vanhaa, jotain lainattua" niinku häämekossa konsanaan :D
 
Nimen löytäminen on mielestäni vaikeaa. Sen pitäisi istua jollakin tavalla lapselle. Esikon kanssa meinattiin joutua pyytämään lisää aikaa oikean nimen löytymiselle, mutta keksittiin sit kuitenkin sopiva. Kyllä me siitä nimestä väännettiin miehen kanssa, kun hänelle tuli monesta mun ehdottomasta "huono fiilis".
 
Meillä on melko hyvät nimi vaihtoehdot jo kasassa :) tyttöjen nimiä iso kasa mutta kyllä niistäkin ne pari parasta alkaa nousemaan kärkeen. Poikien nimiä on todella vaikea keksiä, mutta pari hyvää ehdokasta sielläkin :)

Oon varmaan myös outo kun en halua tänne kertoa. Oli tosi vaikeaa kertoa kaverillekaan, kun näistä alettiin puhumaan, mutta kerroinpa sitten ja oli hauska keksiä lisää nimiä :D

Helmi ja Hugo on kivoja mutta niitä on tutuilla, joten ne on poissuljettuja.
 
Hurjan hankalaa tuo nimien miettiminen. Töiden puolesta liitän liian monen nimen tiettyyn henkilöön ja sitten ei sellaista halua antaa. Tosin koirallekin nimen keksiminen on aina ollut tuskaista. Me varmaan arvotaan vielä nimiäisissäkin sopivan nimen kanssa :D
 
Meillä on tulevalle tytölle tai pojalle valmiina nimet. Molempien suku tulee ruotsista niin kuten esikoisenkin niin tulevankin nimi kantautuu naapurimaasta. Molempien lapsien nimissä on/tulee olemaan isoisoiso+vanhempien nimiä mukana, mulle on henkilökohtaisesti tärkeää saada jatkettua tiettyjä nimiä. Esikoisen toinen nimi on kulkenut meidän suvussa jo 9 sukupolven ajan :)
 
Tytölle on mielestäni paljon helpompi keksiä kauniita nimiä!
Tytöille löytyy paljon nimiä, joita mielelläni antaisin omalleni: Wilhelmiina, Adalmiina, Josefiina, Aino, Aurora, Ilona, Lumililja... Nuo nyt ainakin ensimmäisenä. Pojalle taas hirveen hankalaa keksiä nimi, mutta sieltäkin on muutama nimi noussut ylitse muiden, kuten Luukas, Teemu ja Lassi.
Meidän lapsella tulisi olemaan kolme nimeä, oli se sitten tyttö tai poika, sillä meidän kummankin suvussa kulkee tietyt nimet, joita haluamme käyttää myös omilla lapsillamme.:)
 
kaksi nimeä tulee tälle toiselle, kuten oli esikoisella. tai en tiedä varmaksi tietysti. ainakin jos tulee toinen poika niin kaksi mutta tytölle ehkä kolme. :)
 
Mulla on itsellä kolme nimeä, niin kuin meidän suvussa kaikilla. Miehen suvussa taas kaikilla on vain kaksi. Kivoja toisia ja kolmansia nimiä on niin paljon, että olisi mun mielestä sääli antaa vain kaksi. :) ellei keksitä jotain nimiparia, joka sointuu ihan täydellisesti.
 
Takaisin
Top