Nättejä nimiä tytöille ja pojille?

Anskimanski

Vauhtiin päässyt keskustelija
Onko muut jo miettiny nimiä valmiiksi? Mä oon kasaillu nimi listoja varmaan jo neljä vuotta! Tytöille keksis vaikka miten nättejä nimiä mutta jotenki pojan nimiä vaikeempi keksiä. Tällä hetkellä tytölle lemppari nimi ois Lilja ja pojalle Veeti... :)
 
Ihanat nimet, Anskimanski!

Mul ois tytölle Saga, pojalle Anton. Mut nää voi muuttua - jos vaikka lapsi näyttääkin joltain ihan muulta :D
 
Jep, tosiaa multa löytyy jostain kunnon nimilista mutta eihän sitä tiedä miltä se lapsi sitten näyttää että mikä on se lopullinen nimi :)
 
Hirveen monet tykkää antaa nykyään tosi vanhoja nimiä lapsilleen, sellasia et samoja näkyy kuolinilmotuksissa. Se ei oo ollenkaan mun juttu.
 
Meillä tytölle tulee etunimeksi Myy ja pojasta tulee Miska, jos näyttää lapsi yhtään nimeltään syntyessään :) Meidän perheessä kaikkien nimet alkaa Mllä, joten on ollut aika haastavaa löytää mukavat nimet joita ei koko ajan tule vastaan ja taas kuulostaa tyhmältä, jos yksi nimi ei alakkaan samalla kirjaimella :D
 
Kivoja nimiä, Anskimanski! Itte tykkään myös noista nimistä, mutta haluan omille lapsille vähän ehkäpä kansainvälisiä nimiä ainakin kutsumanimeksi.

Esikoispojalla on nimi, joka on jotenkuten rantautunut Suomeenkin, mutta ei ole mitenkään kovin käytetty. Nimi on sen sijaan todella suosittu Ruotsissa, Jenkeissä ja Etelä-Euroopassa. Toinen nimi on sitten perinteinen ja suosittu nimi Suomessa, kolmas taas etelä-eurooppalainen :)


Lapsennimi.com tarjoaa todella kattavasti etunimiä!! Siis aivan tavallisia kotimaisia, harvinaisia, erikoisia, luontonimiä... Ja tosi monen maan suosituimpia nimiä pitkinä listoina! Varsinkin, jos kansainvälisempiä nimiä tai erikoisia miettii, niin tuolta löytyy paljon!!!
 
Helmiella, meillä on kanssa tyttöjen nimivaihtoehdoissa mukana Linnea ja Aurora. Tosin ehkä ei kutsumanimiksi. Hirveästi on kyllä ihania tytön nimiä, myös keksittyjä tai harvinaisia. Pojalle taas on muutamia aivan upeita, mutta pojalle on vaikeampi keksiä kolmen nimen pötköä(halutaan kolme etunimeä). Eli löytyy loistavia yksittäisiä, mutta mikään ei sovi minkään perään, eli siinä olisi hommaa miettiä...
 
Mariianen, mä innostuin miettimään sulle lisää noita m:llä alkavia :wink

tytölle: Melina, Melinda, Meea, Mandi, Matilda, Mona, Mimosa, Maija, Maaria, Micaela, Manuela, Malla, Mariella, Melanie...

pojalle: Marcus, Manu, Manuel, Miko, Miro, Matias, Mikael, Max...

Huom, nää on kaikki sellaisia, joista itsekin tykkään enemmän tai vähemmän :D
 
Mariianen, mä innostuin miettimään sulle lisää noita m:llä alkavia :wink

tytölle: Melina, Melinda, Meea, Mandi, Matilda, Mona, Mimosa, Maija, Maaria, Micaela, Manuela, Malla, Mariella, Melanie...

pojalle: Marcus, Manu, Manuel, Miko, Miro, Matias, Mikael, Max...

Huom, nää on kaikki sellaisia, joista itsekin tykkään enemmän tai vähemmän :D

Esikoinen on Max :D
 
Mä tykkään paljon enemmän vanhoista nimistä kuin uusista. Pojan nimi on jo päätetty, mutta tytöstä ei hajuakaan :D Esikoisen nimen mies sanoi jo heti kun olin plussannut ja hyvä nimi olikin :)
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tosiaan miehen puolelta suku ulkomailta kotoisin joten haluisimme tuoda sieltä hieman juuria nimeen. Gabriel on oman pappani isän nimi ollut, en sitä siis tiennyt kun olimme nimestä puhuneet aikaisemmin mutta sain sen tietää kun vähä aikaan sitten katselimme vanhoja kuvia.

Ihana kuitenkin tämä nimien miettiminen :-)
 
Mä olen jotenkin hassu kun en halua tännekään sanoa nimiä. :wink Tytölle olis vahva ehdokas jo ja pojallekin pari ehkä mahdollista, mutta ei kovin hyviä pojan nimiä vaan olla löydetty tai sitten ne on käytössä jo liian lähipiirissä.
 
Me ollaan jo päätetty että jos tämä on poika niin hänen etunimeksi tulee Aatos :Heartred tämä siksi koska tulevan isoveljen etunimi loppuu myös s-kirjaimeen, ja ollaa molemmat ihastuttu aatos nimeen. :)
Jos se on tyttö, niin nimeksi tulee joku vanha suomalainen, niinku isosiskollakin. Mutta on niin paljon vaihtoehtoja, pähkäillään tytönnimeä vielä ristiäisissäkin :D
 
Meillä on nimet, tai oikeastaan nimiehdotukset jo valmiina. Saas sit nähdä mitkä niistä sopii syntyvälle vauvalle. Nimen pitää mun mielestä olla sen lapsen näköinen. Mulla nimien valintaa vaikeuttaa se, että moni nimi on saanut työni kautta jonkunlaisen "leiman". Eli monet kauniit nimet karsiutuu vain sen takia pois. Mun molemmilla lapsilla on nimet, joihin en ole työurani aikana vielä törmännyt ja tätä kaavaa aion noudattaa kolmannenkin kohdalla. Lisäksi minulle on tärkeä, että nimi kuulostaa tutulta eikä liian erikoiselta. Enkä halua ottaa ns. muotinimiä, joita kävelee vastaan jatkuvasti. Monista lapsista ei ole kivaa, että lapsiryhmässä on monta oman nimistä ja aikuiset joutuvat käyttämään lempinimiä tai sukunimeä lapselle puhuttaessa. Eli Veetit, Leevit, Ellat, Annat, Juhanit, Mikaelit ym. ovat meille ehdoton NO, vaikka jokainen onkin kaunis nimi.
Meidän lapsilla on kolme nimeä. Johtuu siitä, että suvussa on tämä tapa ja tietyt kakkosnimet kulkee esikoisilla, tai ensimmäisellä syntyvällä pojalla. Tästä johtuen jouduin antaa tuon Juhanin ensimmäiselle pojalleni toiseksi nimeksi.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä myös esikoisella kolme nimeä ja nyt tälle seuraavallekkin tulee tytön nimeen ainakin kolme nimeä, pojan nimeen todennäköisesti kaksi. Tytön nimeen tulee mun mummon nimi yhdeksi ja pojan nimeen tulee myös mun isoisän isän nimi toiseksi nimeksi. Esikoisen toiset nimet taas on miehen suvusta :)
 
Meidänkin esikoisella oli kolme nimeä. Voin sen tässä kertoakin Nella Kerttu Aurora. Kertuksi sanottiin syntymästä asti ja jo odotusaikana ja se jäi toiseksi nimeksi. Tarkotus oli, että olisi vaihdettu ensimmäinen nimi kutsumanimeksi, kun olisi päästy jatkohoitoon teholta, näin ei valitettavasti koskaan päässyt tapahtumaan.
 
Takaisin
Top