Muuttiko vanhemmaksi tulo pukeutumistasi?

Tiedän että mun mielipidettä ei kysytty, mutta sanon sen kun aiheesta puhetta. Pömppömahat on söpöjä. Mun mielestä on kivempi halata henkilöä joka tuntuu pehmeältä. Ulkonäöllisesti ne on myös jotenkin miellyttänyt mua, mutta toisaalta tykkään myös niistä kuuluisista dad body -vartaloista (siinä mittakaavassa missä vatsa ei oo niin iso että toisen elämä alkaa vaikeutua siitä). Edit ja en koettanut vähätellä kenenkään kokemusta siitä että kehon muutos ahdistaa, onhan se rankkaa miten keho vaihtaa muotoaan.

Toivottavasti @Iiris92 löydät itselle mieluisia vaatteita ja tyyliä kun sulla on hyvä hetki elämässä tälle!

Raskauden aiheuttamat muutokset on vaikuttanu mun pukeutumistyyliin, en pysty enää pukeutumaan ihonmyötäsiin vaatteisiin niin, että laitan paidan housujen sisään, koska silloin pömppis erottuu. Oon aina ollut hoikka, ja vaikka raskauskilot on poissa, niin tuo pömppis vaan jäi 🫤 Rinnat onneksi pienentyivät takaisin omiin pikkuisiin mittoihin, en kokenut ollenkaan omaksi niitä turvonneita möhkäleitä 🙈 Eli pystyy onneksi käyttämään vanhoja rintsikoita. Mutta monet housut olen heittänyt pois, monet alushousutkaan ei sovi, kun ne rullautuu mahan päältä pois. Harmittaa kamalasti, kun se entinen tyyli tuntui omalta, ja myöskin alushousuja olin ehtinyt monen vuoden ajan ostaa sellasia saumattomia täydellisesti istuvia.

En oikein ole keksinyt sitä uutta itselle sopivaa tyyliä, ja en taida raaskia vielä, kun toiveissa olisi saada vielä yksi lapsi. Vaikka toisaalta pelottaa, kuinka pahasti kroppa menee lisää pilalle 🙈 Toki tiedostan, että hyvä olisi oppia hyväksymään itsensä sellaisena kuin on, mutta tuo pömppis tuntuu vaan niin vieraalta edelleen.
Ymmärrän hyvin. 🙄Mullakin on tuo ylimääräinen vatsamakkara tuossa, joka ei ole kyllä lähdössä mihinkään. Se ei tosin onneksi pahentunut toisen raskauden myötä.
Itsekään en enää viihdy vaateyhdistelmässä, jossa sekä ylä- ja alaosa ovat kumpikin tiukat. Nyt olen usein pukenut niin että toinen on tiukempi ja toinen väljempi. Ei tule niin makkarankuori olo. 😅 Ja päivitin housut niin että ostin kahdet kivat. Yhdet farkut ja yhdet mustat suorat lahkeista väljemmät Näitä sitten pyöritän arjessa erilaisten paitojen kanssa, joita ei ole onneksi tarvinnut ostella. Ja laitan just kans usein paidan housuihin.
Mutta oon sinänsä aika hyvin hyväksynyt tän. Ehkä just istuvien kivannäkösten housujen löytäminenkin auttoi kun ei tuntunut enää että tursuan ulos ja näytänkin lopulta ihan kivalta. Ehkä se istuvuus just vähensi myös sitä vatsan korostumistakin. Mutta tosiaan en kaapillista ostanut uusia housuja kun eihän sitä tiedä jos ne eivät mahdollisen kolmannen raskauden jälkeen enää istukaan jalkaan..😅😬
Ja en siis mitenkään jaksa nähdä vaivaa vatsan piilottamkseen, koska en usko että pitäisikään. Lähinnä korostan muita juttuja mun kehossa😊

Ainoa isompi muutos oli se, että leikkautin tukkani lyhyeksi, koska 4 kk synnytyksen jälkeen siitä putosi pois suurin osa muutenkin. Lyhyt sopii minulle niin hyvin, etten aio ikinä palata pitkään tukkaan.

Vaatteiden suhteen tyyli on yksinkertaistunut. Päällä on aina miesten t-paita (koska naisten puolella kaikki paidat ovat pitkällä ihmisellä napapaitoja) ja housut ovat aina Macin 34-tuumaiset farkut. Farkuissa olen muutenkin käyttänyt samaa mallia jo 20 vuotta. Kesällä farkkujen tilalla farkkushortsit. Ei koruja, kelloja, asusteita, jne, ne olisivat aina tiellä. Ensimmäisen raskauden myötä tajusin, ettei minun tarvitse enää yrittää miellyttää ketään ulkonäölläni, ja pukeudun vain mukaviin ja käytännöllisiin vaatteisiin, ulkonäöstä viis.

Inhoan vaatteiden ostoa, mikään vaate naisten osastolla ei istu/mahdu/sovi, ja naistenvaatteiden sovittaminen vain suututtaa. Lihavienkin puolella vain vaatteiden leveys kasvaa, pituus ei vaatteissa kasva lainkaan, olipa naistenvaatteen koko ihan mitä tahansa.

Istuvat juhlavaatteet pitäisi teettää mittojen mukaan, joten juhlissa pukeudun yleensä johonkin säkkimäiseen vaatteeseen, jossa ei haittaa, että se on mitoitettu minua 30 senttiä lyhyemmälle naiselle.

Ymmärrän harmistuksen muuttuvasta kehosta. Itsekin painan nykyisin 15kg enemmän kuin ennen esikoista. Vaikka olen normaalipainon puolella (ennen esikoista olin lievästi alipainoinen), se iso muutos (ja pömppämaha) tuntuu yhä toisinaan hieman häiritsevältä. Niinä hetkinä yritän muistuttaa itselleni, ettei kahden lapsen 30+ ikäisen äidin tarvitse näyttää samalta kuin 20-vuotias lapseton näyttää.

Hieman muuttunut keho vaikutti myös pukeutumiseeni. Käytin ennen esikoista paljon löysiä t-paitoja. Raskauden jälkeen ne samat paidat olikin enemmän ns. sopivan kokoisia. Yhdetkään ennen raskautta käyttämäni farkut ei myöskään sopineet enää sen koommin. Tosin ostin saman tyylisiä isompia, joten sinällään ei vaikuttanut tyyliin.

Mullakaan ei tyyli ole erityisemmin muuttunut. Vauva-aikana toki vaatetus oli aika rajoittunutta ja ulos mennessä piti miettiä päälle sellaiset vaatteet, joilla helposti ja huomaamattomasti syöttäminen onnistuu.

Kotona ja puistoon mennessä pukeudun aika rennosti, mutta kaupungille yms. tykkään laittaa vähän tyylikkäämpää päälle. Keho palautui aika hyvin entisiin mittoihinsa ja vanhat kellohameet, xs-koon mekot ja jopa yo-juhlissa käyttämäni mekko menee vaivattomasti päälle🤭 Viime kuussa vaa'alla käydessä painoin kilon vähemmän kuin ennen raskautta kaksi vuotta sitten

Sen verran on muuttanut, että vauvavuoden aikana tullut pitkälti imetyksen ehdoilla pukeuduttua. Imetyspaitoja ja pitkähihaiset kaikki edestä avonaisia tai napitettavia. Tyyli ei sinänsä ole muuttunut, vuosia jo muutenkin tullut lähinnä mukavuus edellä pukeuduttua, ihan kauheasti ei tule pukeutumiseen kyllä panostettua. Periaatteessa mielellään sitä pukeutuisi kivasti ja itselle sopiviin vaatteisiin, mutta kun itselle sopivia mieleisiä vaatteita tuntuu olevan niin älyttömän vaikea löytää, että oon vähän luovuttanut sen kanssa 😝 Ja ihan normaalivartaloinen olen kuitenkin. Uimapuku itselläkin vaihtui kokopukuun bikinien sijasta, sen verran vatsa on vielä jäänyt pömpöttäväksi, että mieluummin jättää sen piiloon.

Takaisin