Muuttiko vanhemmaksi tulo pukeutumistasi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinun pukeutumistyylisi muuttunut vanhemmuuden myötä? Millä tavalla?

Esikoisen lähdettyä liikkeelle luovuin nuorena äitinä metallisesta roikkuvasta avainketjusta. Pelkäsin taaperon satuttavan itsensä siihen. Muuten ei ole muuttanut. Korkeintaan imetysaikana olen käyttänyt vaatteita, joilla on helppo imettää, mutta sellaisia (löysiä t-paitoja) käytän muutenkin paljon. Kesällä ei ole voinut käyttää kaikkia mekkoja, mutta imetysaika ei toisaalta ole kuin verrattain lyhyt aika äitiydessä.
 
Imetys ja pitkät hiukset... muistutan kotona öisinkin PikkuMyytä.
Huitova ja kaikkeen kiinni takertuva vauva, pitäisiköhän hankkia piilarit vai tulevatko silmälasit lentämään kaaressa, kuten tutti tekee jo nyt?
 
Imetys ja pitkät hiukset... muistutan kotona öisinkin PikkuMyytä.
Huitova ja kaikkeen kiinni takertuva vauva, pitäisiköhän hankkia piilarit vai tulevatko silmälasit lentämään kaaressa, kuten tutti tekee jo nyt?

Viimeistään taapero repii lasit kasvoilta pois 😅 Tosin toimivat myös eräänlaisia suojalaseina. Jospa tämäkin vaihe jossain vaiheessa helpottaa! Tästä syystä tykkään pitää hiuksetkin kiinni, koska niitä myös revitään (mutta söpösti myös yrittää omia hiuksiaankin laittaa ponkkarille 😍)

Nyt kun on vielä toistaiseksi kotona, huomaan suosivani mahdollisimman helppoja ja mukavia vaatteita, ne kuitenkin likaantuvat päivän mittaan plus kaikki se lattiatasossa kyykkikminen.
 
Viimeistään taapero repii lasit kasvoilta pois 😅 Tosin toimivat myös eräänlaisia suojalaseina. Jospa tämäkin vaihe jossain vaiheessa helpottaa! Tästä syystä tykkään pitää hiuksetkin kiinni, koska niitä myös revitään (mutta söpösti myös yrittää omia hiuksiaankin laittaa ponkkarille 😍)

Nyt kun on vielä toistaiseksi kotona, huomaan suosivani mahdollisimman helppoja ja mukavia vaatteita, ne kuitenkin likaantuvat päivän mittaan plus kaikki se lattiatasossa kyykkikminen.
Mitä luulet, auttaisikohan lasien päässäpysymiseen kuminauhakikka? eli sangat yhdistetään k-lenksulla pään takana. Se mulle tuttua urheilun parista.
 
Mitä luulet, auttaisikohan lasien päässäpysymiseen kuminauhakikka? eli sangat yhdistetään k-lenksulla pään takana. Se mulle tuttua urheilun parista.

Voisi ehkä auttaa, tosin en tiedä kokisinko itse kuminauhan hiertävänä, ainakin jotkut hiuspannat tms. tuntuvat joskus hiertäviltä/puristavilta. Mutta hyvän kuuloinen idea!
 
Voisi ehkä auttaa, tosin en tiedä kokisinko itse kuminauhan hiertävänä, ainakin jotkut hiuspannat tms. tuntuvat joskus hiertäviltä/puristavilta. Mutta hyvän kuuloinen idea!
Ainakin se lienee halvempi kuin päiväpiilarit. Onnekseni pärjään myös ilman laseja, jos ei esim lukea tarvitse.
 
Hiukset lyheni alaselkämitasta olkapäämittaan. Kengät vaihtuivat käytännöllisiin. En edes juhliin enää halua laittaa korkkareita koska pelkään että kompastun vauva sylissä korkkarit jalassa. Vaatetyyli ei muuten muuttunut. Mekkoja käytin ennen ja käytän edelleen mutta toki nyt on imetysmekkoja. Ehkä raskaus- ja vauva-aikana on tullut kuitenkin ostettua aiempaa värikkäämpiä vaatteita. Olen ajatellut että näitä vaatteita käyttää vaan hetken niin käytännöllisyyden ja hinnan mukaan olen ostanut raskaus- ja imetysvaatteet. Värikkäimmät sitte sattumalta olleet nämä kriteerit täyttäviä. Ja toki vaatekoko on kasvanut, mutta toivon että pääsen pian entisiin mittoihin 🤭

Ja kotona olen vauvan tulon myötä paljon pelkät leggingsit ja imetystoppi päällä. Raskaana ollessa ja nyt imettäessä on usein kuuma niin on riittänyt aiempaa kevyempi vaatetus.
 
Ei ole muuttanut oikeastaan lainkaan. Toki imetysaikana käytin imetykseen soveltuvia vaatteita, jotta oli helppo imettää, mutta nekin pyrin valitsemaan oman tyylini mukaisesti. On ollut hyvinkin tärkeää itselleni, että pidän kiinni jollakin tapaa miellyttävistä ulkonäköasioista äitinäkin, esimerkiksi käytän välillä korkoja ja näyttäviäkin vaatteita.
 
Käytin ennen aika tiukkoja vaatteita. Esim kaikki housut jäi pieneksi raskauden aikana vaikka vain pari kiloa on nyt painoa enemmän kuin silloin. Lantio sen verran leveni. En ole vaivautunut ostamaan uusia housuja, vaan suosin enemmän mekkoja ja tunikoita leggingsien kanssa. Muutenkin tiukat vaatteet ahdistaa nykyään helposti, niin vähän väljempään suuntaan on pukeutuminen muuttunut vaikka tyyli muuten on aika sama kuin ennen.
 
Ei oo vanhemmuus muuttanut juurikaan omaa tyyliä. Raskausaikana on joutunut ehkä vähän luopumaan omasta tyylistä, kun ei oo viitsinyt aina ostaa kalliita odotusvaatteita. Esimerkiksi esikoisesta loppuraskaudesta kuljin jossain äidin ylisuuressa toppatakissa jne. 😂 Mutta heti synnytyksen jälkeen on kyllä palattu aina omiin vaatteisiin mahdollisimman pian. Tietty imetysaika pienillä variaatioilla, mutta suosin esimerkiksi imetysrintsikoiden päälle imetystoppia ja siihen sitten omat paidat, mekot jne. Muutaman varsinaisen imetyspaidan ja - mekon oon halunnut kuitenkin ostaa omassa tyylissä. Omat pukeutumisen muutokset ovat johtuneet ennemminkin aikuistumisesta kuin vanhemmuudesta. Parikymppisen äidin tiukat rock-kamppeet on muuttuneet mukavuuden haluisiin tavisvaatteisiin ja kolmenkympin kriisissä lähti kaikki naamalävistykset. 😂
 
Oon aina ollut kollari-ihminen, ja kollari-ihminen oon edelleen 😁 kaupungilla asiointia varten on luottovaate mustat farkuntyyliset kapeilla lahkeilla ja normaalilla tai korkeella vyötäröllä (on muuten vaikea löytää tällä hetkellä kaupoista pillifarkkuja, kun muoti on leveet lahkeet 🧐). Paidat muuttui imetysluukullisiksi, koska en jaksa hupparia veivata päälle pois tai kaivautua tissin verran esille sen alta. Hiukset on entisenlaiset, mutta perhepedin takia öisinkin löyhällä letillä. Kengissä tyyli pysyi samana, mutta päätin uusia pikkuhiljaa vanhojen hajotessa paljasjalkakengiksi, kun lapsensaannin myötä opin niistäkin lisää 😁 nyt uusin jo talvi-/vk-kengät. Kesälle täytyy katsella pärjäilenkö vielä vanhoilla converseilla vai joko ne irvistää liikaa - jos joo niin joko pj-malliset tennarit tai sit uudet converset, koska tyyli 🤩
 
Eipä oikeastaan. Raskausajan jälkeen oli itseasiassa ihanaa palata käyttämään omia vaatteita, varsinkin kun raskausvaatteet eivät olleet ollenkaan tyylisiäni. Talvitakissakin näytin lopulta suuren vatsani kanssa aivan muumihahmolta😂 Kaikki nyt ei vieläkään mahdu päälle, mutta toivottavasti pikkuhiljaa. Kotona nyt suosin mukavampia ja väljempiä vaatteita, jotta imetys ja lattialla konttailu onnistuu mukavasti. Mutta sitten kun käy melkein missä tahansa kodin ulkopuolella niin on kiva vähän panostaa. Lähtien siis neuvolasta ja kaupasta. Tulee jotenkin itsellekin mukavampi olo kun ei täysin katoa vauvakuplaan. Vaikka väsyttäisikin niin ainakaan peilikuva ei ole niin väsynyt - piristää kummasti😂🤗
 
Eipä oikeastaan. Raskausajan jälkeen oli itseasiassa ihanaa palata käyttämään omia vaatteita, varsinkin kun raskausvaatteet eivät olleet ollenkaan tyylisiäni. Talvitakissakin näytin lopulta suuren vatsani kanssa aivan muumihahmolta😂 Kaikki nyt ei vieläkään mahdu päälle, mutta toivottavasti pikkuhiljaa. Kotona nyt suosin mukavampia ja väljempiä vaatteita, jotta imetys ja lattialla konttailu onnistuu mukavasti. Mutta sitten kun käy melkein missä tahansa kodin ulkopuolella niin on kiva vähän panostaa. Lähtien siis neuvolasta ja kaupasta. Tulee jotenkin itsellekin mukavampi olo kun ei täysin katoa vauvakuplaan. Vaikka väsyttäisikin niin ainakaan peilikuva ei ole niin väsynyt - piristää kummasti😂🤗
Osa tammi/helmikuisista on aiempaan pukeutumiseen palatessaan ja peliin katdoessaan tuntenut tarvetta kampaajakäyntiin. onkos sellainen ollut ajankohtaista sinulle?
 
Osa tammi/helmikuisista on aiempaan pukeutumiseen palatessaan ja peliin katdoessaan tuntenut tarvetta kampaajakäyntiin. onkos sellainen ollut ajankohtaista sinulle?
Ei vielä. Nyt pari vuotta kasvattanut ihan lyhyestä tukesta olkapäille ulottuvan. Sitä joskus tasoitin raskauden aikana. Varmaan sitä jossain vaiheessa voisi itseään hemmotella kun latvat alkavat hapsottaa😄
 
Ei vielä. Nyt pari vuotta kasvattanut ihan lyhyestä tukesta olkapäille ulottuvan. Sitä joskus tasoitin raskauden aikana. Varmaan sitä jossain vaiheessa voisi itseään hemmotella kun latvat alkavat hapsottaa😄
Mä kävin raskausaikana kampaamossa intialaisessa pään hieronnassa. Arjen luxusta vaiko vain hemmotelua, joka pitäisi ottaa uusiksi. Ehkäpä äitienpäivälahjaksi varaan ajan ihan itselleni! Oletkos sinä ko hierontaa kokeillut?
 
Mä kävin raskausaikana kampaamossa intialaisessa pään hieronnassa. Arjen luxusta vaiko vain hemmotelua, joka pitäisi ottaa uusiksi. Ehkäpä äitienpäivälahjaksi varaan ajan ihan itselleni! Oletkos sinä ko hierontaa kokeillut?
Ei ole tullut kokeiltua vaikka ekokampaajalla aina kävinkin. Kuulemma tosi rentouttavaa
 
Tämä imetysaika on muuttanut pukeutumista paljonkin, koska ei muuta voi pitää, kun imetysvaatteita. Niitä on tori.fi:stä hankittu tarpeeksi, että arki sujuu, vaikka pukluisia vaatteita pesisi koko ajan. Ne on aika kaukana siitä, mitä haluaisin pitää, paitsi yksi tosi kiva musta imetysmekko. Mutta ei se haittaa, kun tää on väliaikaista. Kun imetys loppuu, niin palaan kyllä omaan tyyliin. Kuitenkin olen jo yli 40, niin on jo aika omantakeinen tyyli josta en usko luopuvani.
 
Tämä imetysaika on muuttanut pukeutumista paljonkin, koska ei muuta voi pitää, kun imetysvaatteita. Niitä on tori.fi:stä hankittu tarpeeksi, että arki sujuu, vaikka pukluisia vaatteita pesisi koko ajan. Ne on aika kaukana siitä, mitä haluaisin pitää, paitsi yksi tosi kiva musta imetysmekko. Mutta ei se haittaa, kun tää on väliaikaista. Kun imetys loppuu, niin palaan kyllä omaan tyyliin. Kuitenkin olen jo yli 40, niin on jo aika omantakeinen tyyli josta en usko luopuvani.
Olisin ollut valmis tuon tyylin pysymisen allekirjoittamaan, kunnes... Luin tänään kirjoituksen, jossa sanottiin synnytyksen+vauvakuplan jne herättävän hormoonit kuten teini-iässä ja opettavan aivoja uuteen moodiin. Mielenkiinnolla seuraankin nyt itseäni; tuleeko minusta röyhelöprinsessa vai iskeekö tylsä bisnespukeutuminen aiemman tyylini farkut +printtipaidat sopivat minulle sijaan.
Onkohan taaperoiden äideissä ketään, kellä vaatemaku olisi radikaalisti muuttunut?
 
Onkohan taaperoiden äideissä ketään, kellä vaatemaku olisi radikaalisti muuttunut?
Ei oo tapahtunu mitää muutosta. Mutta tää mun tyyli onki ollu vaa super mukavuuden haluinen. Oon ennenki pitäny vaa collareita, legginsejä, perus t-paitoja ja villaneuleita yms. Tällä mennään ☺️
 
Takaisin
Top