Muuttiko vanhemmaksi tulo pukeutumistasi?

Ei oo tapahtunu mitää muutosta. Mutta tää mun tyyli onki ollu vaa super mukavuuden haluinen. Oon ennenki pitäny vaa collareita, legginsejä, perus t-paitoja ja villaneuleita yms. Tällä mennään ☺️
Tuohon tyyliin voisin itsekin siirtyä, jos/kun jotain on tehtävä. Mulla farkkujen jatkeena ollut bootseja ja korkkareita +töissä turvajalkineita, joista mikään siellä hiekkalaatikolla ei ole ehkä se paras jalkine.
 
Ei oo äitiys eikä ikä muuttanu 😆 minishortsit tai minimekko menee kesällä edelleenkin päälle eikä oo teini vielä valittanu 🤭
 
Tuohon tyyliin voisin itsekin siirtyä, jos/kun jotain on tehtävä. Mulla farkkujen jatkeena ollut bootseja ja korkkareita +töissä turvajalkineita, joista mikään siellä hiekkalaatikolla ei ole ehkä se paras jalkine.

Bootsit ja korkkarit ei kieltämättä ole ehkä kovin hyvät jalkineet hiekkalaatikolla. Ehkä sinne kannattaa hankkia jotain muuta. Mutta mikään ei estä käyttämästä niitä vaikka kaupassa käydessä, jos se tuntuu hyvältä. 😊 Itsekin kyllä huomaan lasten kanssa panostavani enemmän käytännöllisyyteen kuin ehkä ennen lapsia. Esikoisen myötä tuli esimerkiksi hankittua vedenpitävät ulkoiluvaatteet.
 
Juu, väsyneenä ei jaksa laittaa kunnollisia vaatteita. Ja kaikki kivat vaatteet jääneet pieneksi, tuntunut vuodet turhalta ostaa uusia kun koko koko ajan muuttuu.
Jos näitä ei olisi, tyyli olosi kyllä täysin sama kuin ennen lapsiakin. Nyt on vaan osittain.
 
Kyllä mun vaatekaappi meni käytännössä kokonaan uusiksi äidiksi tulon myötä, joskin ikää tuli samassa rytäkässä lisää joten voi johtua siitäkin. Ennen äidiksi tuloa mietin vaatteita paljon, käytin vartaloa imarteleva vaatteita ja pyrin tuomaan parhaat puolet esiin. Vähät välitin vaatteiden laadusta tai käyttöiästä 😁

Nykyään ostan vaatteita paljon harvemmin, mutta paljon laadukkaampia. Harkitsen ostoksia paljon kauemmin. Panostan käytännöllisin, kestäviin ja mukaviin (joskin edelleen kauniisiin) vaatteihin.
 
Kyllä mun vaatekaappi meni käytännössä kokonaan uusiksi äidiksi tulon myötä, joskin ikää tuli samassa rytäkässä lisää joten voi johtua siitäkin. Ennen äidiksi tuloa mietin vaatteita paljon, käytin vartaloa imarteleva vaatteita ja pyrin tuomaan parhaat puolet esiin. Vähät välitin vaatteiden laadusta tai käyttöiästä 😁

Nykyään ostan vaatteita paljon harvemmin, mutta paljon laadukkaampia. Harkitsen ostoksia paljon kauemmin. Panostan käytännöllisin, kestäviin ja mukaviin (joskin edelleen kauniisiin) vaatteihin.
Minä olen myös ollut tietoinen siitä, minkä mallisia ja värisiä vaatteita minun kropalla ja väreillä kannattaa käyttää. Ja ennen raskauksia käytin pääasiassa niitä kaikkein imartelevimpia. Työni oli myös sisätyötä, jossa olin jonkin verran myös ihmisten edessä, joten ulkonäkö oli mukavuutta tärkeämpi.
Tykkään samoista vaatteista edelleen ja ne mahtuivat ennen tätä viimeistä raskautta päälleni. Tein tässä välissä eri työtä, jossa mukavuus ja joustavuus ja pestävyys ovat tärkeämpiä kuin ulkonäkö, joten olen oikeastaan laajentanut käytettävien vaatteiden skaalaa sinne mukavampaan suuntaan. Kotona käytän mukavia vaatteita enemmän kuin ennen raskauksia. Vanhoista vaatteista fiftari- ja muut vintagevaatteet ovat itselleni niitä tärkeimpiä, toivonkin että vyötärö palaa edes lähelle entistä, että voin niitä välillä käyttää. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Vanhemmuutta enemmän pukeutumiseen on vaikuttanut etätyöskentely 🙈. Käyn toimistolla kerran kuussa, ja silloin on kiva kaivella kaapista ne aiemmat normi vaatteet (suoraa housua jne). Samoin jos mennään ravintolaan syömään, sekin ehkä kerran kuussa nykyään. Kotona ollessa tulee mentyä mukavuus ja helppous edellä, joten käytän aika paljon legginsejä, mutta koska työ sisältää sen verran asiakaspuheluja, pidän yläosana neuleita ja rentoja jakkuja. Kauppareissut tulee tehtyä yleensä ulkoilun ohessa, eli ulkoilu/lenkkeilyvaatteissa.
 
Lasten saamisen jälkeen olen alkanut pukeutumaan mukavuus ja käytännöllisyys edellä. Kaikki korkokengät ja siistimmät vartalonmyötäiset joustamattomat takit lähtenyt pois kun ei niissä kiva ole lapsia kantaa.
Ulkoilu tai urheilu vaatteissa arkena vapaalla sekä työmatkoilla. Myös tavalliset rintaliivit sai väistyä kun ei nämä tyhjät nahkapussit niissä pysy mitenkään paikallaan.
Pelkän mustan sijaan olen yrittänyt (huonolla menestyksellä) lisätä myös jotain värikkäämpiä vaatteita käyttöön.
 
On kyllä muuttanut pukeutumista. Vapaa-aikana päällä oikeastaan vaan jotain treenileginssejä ja t-paitoja. Omaan pukeutumiseen ei vain ole jaksanut panostaa. Nyt onkin sitten iskenyt pienoinen kriisi, kun tuntuu etten näytä yhtään itseltäni. Tuossa eilen katselin söpöjä kellohameita netistä, mutta sitten tajusin, että mehän ollaan yrittämässä pikkukakkosta, ei nyt kannata ostaa kellohameita, kun ei niitä raskaana ollessa voi kuitenkaan pitää. Ja sitten jos raskaana tulisi lisäkiloja, niin ei niitä voisi käyttää myöhemminkään. Pienoinen pettymys kyllä iski. Uuden nahkatakin sentään uskalsin ostaa, se kun on vähän läysempää mallia.
 
Takaisin
Top