Muksujen neuvola kuulumiset ♥

No sitä minäki! Olin niin jotenki hämmentyny, etten ees osannu kunnolla sanoa sille mitään.. :(

Ei tosiaan pidä mennä venyttelemään! Sen kuulukin olla ahdas ja siellä on vielä kiinnikkeitä jotka saattaa revetä. Käsittääkseni esinahan alta pestään vasta 2-3 veenä. Korjatkaa jos oon väärässä. Ei kuitenkaan vielä edes liikutella pidä. Hurjia ohjeita:eek:

TT, kahden pojan äitinä voin kyllä sanoa ettei sitä esinahkaa saa vielä vetää taaksepäin. Eri juttu jos tulehtuu pahasti niin sit voi olla eri ohjeet. Jos pippelin pää punottaa niin silloinkin vaan normi pesua ja esim.bepanthenea. Siellä tosiaan voi olla vielä kiinnikkeitä jotka korjaantuu pippelin kasvaessa! Ja meillä lääkäri oli aidosti iloisesti yllättynyt 4kk neuvolassa kun poitsu jo kierähtäisi seältä vatsalleen itsekseen. Esikoinen tosiaan käänty vasta reilu 6kk ikäisenä eikä silloinkaan kukaan ollu missään huolissaan! On vissiin tuo teidän lääkäri jostain netistä tilannu lääkärin paperit!! Ärsyttää sun puolesta kun aiheuttaa tarpeetonta huolta!!

Niin ja vauvoilla pippeli puhdistuu esinahan alta itsestään. Siksi sitä ei tarvi eikä saa erikseen pestä

• Tykkään
Reaktiot: DT
Ja mitä sieltä pitäisi ees putsata?? Meillä ainakin aika ajoin pippelin päässä ns. kuollutta ihoa, joten olen ajatellut, että luonto pitää huolen, että paikat putsaantuu ilman putsaamisia ja venyttämisiä. Ilmottaisin ehkä siitä lääkäristä johonkin ylemmälle taholle.. Kuulostaa vähän jo vaaralliselta, jos on noin epäpätevä hoitamassa vauvoja ja lapsia..

Muoks. PiPaNat sen jo sanokin, ennen kun kerkesin julkaista tätä :)

Samaa mietin iteki, että täytyy olla jonnekin yhteydessä, saitte mut vakuuttuneeks siitä, että niin täytyy tehdä! Onneks en sokeasti luottanu lääkärin sanaan.. Kiitos!

Tyttövauvojenki kohdalla meillä neuvo oli, että kakan saa pois pimpistä esim. vanulapulla, jossa perusvoidetta, pyyhkäisemällä, kun ei saa tai ei oo hyvä kovin sitä varsinaisesti kädellä pestä. Kakka tarttuu rasvaan hyvin. Poistan pojalta kuivahtaneen kakanki usein niin, jos pesun jälkeen vielä jotain jää. Meillä myös neuvolassa sanottiin, ettei pippeliä tartte puhdistaa muuta kuin päältä. Ihme lääkäri...

Me käytiin kans eilen 4kk neuvolassa, tosin ikää on jo 4,5 kk. Hyvin kasvetaan omalla käyrällä, painoa nyt 7910g ja pituutta 65cm. Laaja lääkärintarkastus kesti noin 10min :D kiinteistä kysyttiin joko on alettu maistelemaan mutta ei sen kummemmin kommentoitu mikä olisi "parhaaksi". Lääkäri kysy myös että joko kääntyy vatsalleen. Ja ko kääntyy niin ei sanonut siihen mitään enää. Muutenkin terveydenhoitajat ja lääkärit on täällä semmosia että eivät kummemmin ota kantaa mihinkään, eikä ole kärkkäitä mielipiteitä mihinkään mistä täältäkin ole lukenut, kuten nuo kääntymiset tms

Meillä eilen saatiin 5kk rokotukset ja tänään ollut lämpöä ja hieman enemmän sylissä viihtynyt. Eilen oksensi kerran ja paukuttelee todella runsaasti. Nyt tullut eniten reaktioita tähän saakka.
Neiti oppi siitä huolimatta tänään pakittamaan selällä ollessaan :happy:

Meillä oltiin 4kk neuvolassa 7500g (eli painoa tullu kuukaudessa alle 500g mut ei ne sanonu asiasta kyl mitään) ja 66,5cm :)
Ja meilläki oli taas hyvin nopee lääkärikäynti..

Mulla on se käsitys, että jos ongelmia ei ole, niin noi laajat terveystarkastukset ei ole sen kummempia kuin tavallisetkaan. Terveydenhoitaja on se joka tuntee perheen, lääkäri ottaa ilmeisesti tarvittaessa kantaa esim. jaksamiseen. Me saatiin ennen laajaa tarkastusta kyselylomakkeita ja käynti kesti n. 20 min.

Kun ilmoitin itse, ettei käänny vielä (ennen kuin sitä kysyttiin), niin naurettiin ettei vielä tarvitsekaan. Mutta kun ne kumminkin yleensä kysyy noita. Ääntelystä kysyttiin myös, koska poika ei vieraissa paikoissa juuri juttele.

Mä oon kyllä hieman suoristanut esinahkaa ja puhdistanut rasvalapulla, mut en mitenkään taakse sen enempää ole vetänyt. Sen verran, minkä luonnostaan liikkuu.

Voi teidän lapset on jo isoja kooltaan. Meidän poitsu on vasta 60cm ja 5.1kg. Edellisestä 3kk neuvolasta paino noussut vain reilu 300g.. Tosin syntyi 5vkoa etuajassa ja syntymäpaino oli 2.5kg.

Täällä kun vertaan pituus/paino/viikkoja meidän neitiä muihin niin tyttö tuntuu tosi hoikalta 4,5kk siis 63cm/5,9kg mutta kaikki jotka tytön kanssa on tekemisissä (2 eri perhetyöntekijää käyvät vuoro viikoin ja neuvolan sosiaaliohjaaja viikottain, lisäksi mun terapeutti viikottain) jaksaa hokea kuin on hyvin syönyt ja ihanan pulska! :meh: kai ne hyvää tarkoittaa, mutta aiheuttaa mulle tosi ristiriitaisia fiiliksiä. Alan niin helposti stressaamaan turhaan.

Omasta mielestä tyttö on kuitenkin juuri niin täydellinen ja oikean kokoinen sellaisena kuin on :Heartpink pääasia, että on terve ja voi hyvin!

Vauvat ovat ihanan pulskia, vaikka olisivat "hoikkiakin" eli makkarat kuuluvat asiaan. Ei kannata stressata suuntaan tai toiseen, kun kerta kasvavat omien käyrien mukaisesti. :)

Voivoi, tää meidän jäbä vasta pallura onkin, ja en ole strrasiä ottanut, päinvastoin :)

Nimenomaan omilla käyrillä, kun kasvaa niin ei tarvitse stressata. Kolibri teidän neiti on varmasti juuri hyvänkokoinen ja ttäydellinen vauva :)

Meillä neiti on hyvänkokoinen ja siro vauva, mutta reisimakkarat löytyy :happy:. Vaikka kasvukäyrillä menee -5%. Mutta ei kaikkien tarvitse kasvaa plus käyrällä, meillä neuvolassa kehotettiin lisäämään soseita ja puurot heti kehiin tuon vuoksi, mutta me edetään ihan omaan tahtiin, kerran neiti kuitenkin kasvaa tasaisesti ja voi hyvin:happy:

Täällä neuvolalääkäri takana. Kaikki hyvin, pituus 61.5cm ja paino 6050gr. Lääkäri hämmästeli kun vierasti niin voimakkaasti, sanoi että oikein hyvä asia on mutta harvinaista näin pieneltä♡

Meillä oli kans 4kk neuvola tänään. Painoa on nyt 5,4kg ja pituutta 60cm (kuukaudessa oli tullut lisää 360g ja 1,5cm). Vaikka kasvua ei ole paljon tullut niin kuulemma kuitenkin pituus ja paino on ihan hyvässä suhteessa toisiinsa ja kasvaa kumminkin jossain omalla käyrällään. Ei kuulemma tarvii mitään lisämaitoja eikä kiinteiden aloittamista aikaisemmin. Ilmeisesti meidän neuvolassa kannustetaan enemmän tuohon 6kk iässä kiinteiden aloittamiseen.

Anskurai, kyllähän kiinteiden aloittamisen suhteen on kaks koulukuntaa. Ite oon tykänny aloitella nyt näin hiljalleen ja pienillä maistiaisilla. Annoskokoa voi sitten heti tarvitttaessa suurentaa. :)

Takaisin