Muita nuoria odottajia/äitejä?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kismo
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka! :)

Täällä myös nuori esikoistaan odottava. 19 tällä hetkellä, mutta 20 ehtii tulla mittariin ennen vauvan syntymää ja viikkoja on nyt 18+1. 9.10. rakenneultraan, ai että jännittää!

Meille syntyi 16.9 mun syntymäpäivänä ihana tyttövauva<3 tämä on kyllä maailman parasta! Syntyi 40+1 ja ne viimeset viikot on kyllä tuskaa kun vauva voi tulla millon vaan muttakun ei..:D

Täälläkin yks suht nuori, :P 21v ja esikoinen täytti just vuoden, nyt tulossa IDENTTISET KAKSOSET ens huhtikuussa!!! Asumuserossa lasten isän kanssa tällä hetkellä eikä hän juurikaan oo tähän mennessä osallistunut pojan hoitoon. Kattoo nyt osallistuuko ens vuonna vai hoidanko sit kahta pientä vauvaa ja 1,5v poikaa yksin.. Nytkään ei ole omaa aikaa ikinä niin varmaan tuun olemaan aika loppu.. Mies on kyllä luvannut alkaa ottamaan enemmän vastuuta mutta saas nähdä onko puhetta vaan... Luulis että olis jo tarpeeks kypsä siihen kun on minua 12vuotta vanhempi ja hänellä ed. suhteesta 7v tyttö..Vähän jänskättää kun onkin kaks palleroa masussa, et miten sujuu kaikki. Mut tosi hienoa silti!! :)

Kuulostaa hurjalta, itte oisin varmaan pelosta sekasin jos tulis kaksoset :laughing002 Munkin lapsen isä on 9 vuotta vanhempi mua ja hänellä lapsi ennestään mutta eipä oo viikkokausiin ukosta kuulunu. Miten noista aikuisista miehistä tulee ihan kakaroita kun vastuuta pitäs alkaa ottaa... :confused5

Ei se ikä tosiaan kerro mitään vastuuntunnosta. Jos on vastuuta pakoileva luonne tai häntäheikki, niin suurella todennäköisyydellä on vastuunpakoilija tai häntäheikki yli kolmekymppisenäkin. On paljon kunnollisia nuoria miehiä, ja kuinka moni onkaan tullut ajatelleeksi, että nuo kunnolliset sitten kanssa perustavat sen perheen jos sen haluavat joten yli kolmekymppisessä tarjonnassa on suhteessa enemmän vastuunpakoilijoita kuin nuorissa. Että ei kannata sen takia vanhempaa miestä etsiä. :happy112

Mutta miten joillakin miehillä voikin olla niin vaikeaa ymmärtää niinkin yksinkertainen yhtälö kuin seksi + ei ehkäisyä = raskaus? Kun se "kumi vain on niin hankala", että on pakko päästä pukkailemaan ilman sitä, ja heitellään nyt tässä samalla, että miten "ah ihanaa olisimme perhe sitten" jne., mutta kun tosipaikka tulee niin livetään paikalta. Välttäkää tätä miestyyppiä vaikka kuinka vetäisi puoleensa, sillä sitä on mahdollisuus löytää sellainen mies, joka oikeasti rakastaa eikä vain tykkää leikkiä tulella saadakseen jännitystä elämäänsä. :gen045

Mutta juu, yksilötapauksia kaikki, ja moni aluksi pelästynyt mies voi uskaltautua vielä ihan vastuuntuntoiseksikin tapaukseksi. Tuli vain tässä mieleen taas joitakin kyseenalaisia tapauksia..

20-vuotias tuleva äippä ilmottautuu. Raskausviikkoja nyt siis 33+4 ja poikaa lääkärien mukaan odotan! Miehen kanssa (26v.) asutaan, joskin mies joutuu töiden takia olemaan paljon poissa kotoa, niin melko yksinäistä on odotusaika ollut.. Ensi viikolla onkin loppuraskauden lääkärintarkastus, sitä odotellessa.. :)

Ja meillä mies taasen oli aluksi hyvin peloissaan ja tuntui välttelevän koko vauva-aihetta. Nyt kun on ajatukseen tottunut niin on onnellinen ja hössöttää enemmän kun minä. Sanoi, että alkuun häntä vain pelotti kuinka tulee selviämään ja osaako pitää huolta jostain niin pienestä ja hauraasta :)

Juu ei se siitä iästä oo kiinni. Meillä mies osaa hyvin hoitaa vauvoja, kylvettäminen ym. luonaa tosi hienosti, paremmin ku multa itseltä. On tosi lapsirakas ja auttaa nykyään kyllä syöttämisessä ym. jos sitä pyydän. mut pyytämättä ei tee mitään. Mutta aina töissä niin häntä näkee sen tunnin pari kun töistä tulee ja käy suihkussa, sit nukkumaan. Ja yleensä poikakin on jo menossa unille siinä vaiheessa kun hän tulee kotiin niin ei kerkeä iskän kanssa viettämään aikaa... Ottaa päähän kun itellä ei sit oo ikinä mitään hengähdystaukoa missään välissä, nojoo ehkä se tunti siinä sen jälkeen kun poika menee nukkumaan mut ei sillon mihinkään ulos enää jaksa lähteä.. :/ toivotaan nyt että ryhdistäytyy. :)

Täälllä uunituore plussaaja ja nuori oottaja ilmottautuu! 19 vuotta mittarissa, samoin miehekkeellä (tai pojaksi tota vissiin pitäis vielä sanoo), pienellä vasta muutama viikko. Ihan alussa siis ollaan. Ehin täyttää 20 ennen oletettua syntymää (mies ei) ja molemmat ollaan ensijärkytyksen jäljiltä kuitenki innoissaan! Eli en näillä näkymin yksin jää missään vaiheessa. Mies ehti myös tossa tokasta vähän puoliääneen josko sitä ens kesänä vaikka kosasis. :D

Ainoo asia mikä tässä nyt stressaa on ens kevään rahatilanne. Molemmilla on koulut kesken (tosin ite saan loppuun ennen joulua) ja ens kevään menoja olis vauvan lisäks kissan rokotus, autokoulun kakkosvaihe ja auton katsastus (mihin liittyy myös viimeaikaisten töppäilyjen takia runsaskuluiset korjaustoimenpiteet). Missähän vaiheessa noihin ehtii säästää? Pitäis muuttaa yhteenki jossain vaiheessa ja kun molemmat asutaan viel kotona, se tulee olemaan suuritöinen urakka... Itehän voin ton koulun suorittamisen jälkee käydä töissä viel muutaman kuukauden ennen laskettua aikaa (ja äitiyslomaa), mut sen jälkeen eletäänki täysin tukien voimalla. Toki voin patistaa tuon miehekkeen iltatöihin, mut näinköhä se jaksaa sitä pitkien koulupäivien ja unettomien öiden (heräilevä lapsi) painolla... Pitää viel miettiä näitä raha-asioita, näiden lisäksi tietysti viel ne juoksevat menot (puhumattakaan yllättävistä, kuten lääkärikulut ym.), joilta ei kukaan välty. Eiköhän kaikki lutviudu, autonha voi aina myydä...

No, pitkän sepustuksen jälkeen moi kaikille kuitenki! :D

Kiisseli: Ensikskin paljon onnee teille! :) Mun mielestä sun kannattas mennä koulun jälkeen/jo koulun ohella töihin jos vaan johonkin pääset, se kun vaikuttaa tohon äitiyspäivärahan suuruuteen. Jollei mies jaksa koulusta mennä enää töihin niin hakee töitä sitten kun saa koulun loppuun. Noita tukia saa sen verran paljon että niillä kyllä pärjää kun ei mitään ylimäärästä tuhlaamista ihan kauheesti harrasta. :) Ja kun nyt oot vielä noin alussa niin kerkeet hyvin rokottaa kissan ja käymään autokoulun ja muut, voihan sitä koulun ohella molemmat paiskia töitä nyt vielä ennen kuin vauva syntyy. ;) Kaikki kyllä loksahtaa kohdilleen, ei kannata turhaan stressata. :) Oon vaan ite tämmösen huomannut. Mulla synty esikoinen kun olin just ehtinyt täyttää 20. Mut mulla oli silti vähän eri tilanne kun sulla nyt.

Hei, onnea kaikille odottajille ja toki myös synnyttäneille nuorille äideille! :) Itekkin oon tässä 3kk vanhan neidin äiti, ikää vähän yli 20v. Itellä tulee ihan ikävä raskausaikaa, sitä odotusta ja jännitystä kun lukee näitä viestejä. Tuntuu että tuo pikku pallero on jo niiin iso verrattuna siihen millane oli ku synty. :) Harmitus on kova kun itellä ei oo ketään kaveria jolla olis myös pieni vauva tai joka ees odottais lasta. :/ Olis niin kiva jakaa asioita jonkun samassa tilanteessa olevan kanssa, käydä tyyliin kahvilla, vauva-treffata yms. Joten, jos täällä on ketään jostain kokkola/pietarsaari/uusikaarlepyy seudulta niin mammaseuraa kaivataan! :) Minä ja neiti nöpö oltais kovin ilosia jos joku haluais tutustua ja jutskailla! :)

kerttulii93 vitsit, et hirveen kaukana asu mutta silti vähä turhan kaukana, itse Vaasassa asustelen ja kohta raskaus puolessa välissä :)

Heippa! Täältä ilmoittautuu yksi nuori odottaja mukaan. :helloIkää 21 vuotta ja nyt on menossa rv 7(+5) Tein eilen testin ja testiä tehdessä kädet hieman tärisi ja jännitti, mutta tulosta odottaessa jännitys katosi kokonaan ja koko ajan oli sellainen tunne, että positiivista se näyttää -ja niinhän se näytti! :excited001 Ollut jo pidemmän aikaan sellainen tunne, että olen raskaana ja miehen kanssa ollaan juteltu asiasta. Kovasti tuo oli sitä mieltä, että ei jätä lapsen kanssa yksin ja moni asia tulee muuttumaan, mutta nyt tuntuu siltä, että mies ei olekkaan niin innostunut tästä (täytyy myöntää, että ajankohta ei ole paras mahdollinen) Ollaan oltu yli vuosi yhdessä, keväällä muutettiin yhteen ja mentiin kihloihin ja lapsista ollaan puhuttu jo seurustelun alkuvaiheessa (ikäeron takia otin puheeksi) Ja molemmat ollaan kyllä haluttu lasta.

Oli miten oli, itse olen iloinen tästä raskaudesta. :)

Onnea plussasta :)

Täällä on vähän hiljasta ollut mutta pakko tännekkin päästä hehkuttamaan. Rakenneultra oli tällä viikolla ja kaikki oli oikein loistavasti ja vauva kasvaa hyvin. Kuulema selvä poika siellä ilmoitteli tulostaan!! :love017 Viellä ois puolet jäljellä :)

Muokattu viimeksi:
Onnea Jonna plussasta :) Ja poplestarille poikauutisista ;) Huh, tuntuu että siitä ei edes ole pitkä aika kun ite tärisevin käsin katto sitä tikkua..

Mutta hehkutan myös, olin itse rakenneultrassa tänään ja tyttö sieltä taitaa tulla :love017 Ja kaikki näytti olevan kunnossa ! Ollaan molemmat isän kanssa niin onnellisia että !

kerttulii93 vitsit, et hirveen kaukana asu mutta silti vähä turhan kaukana, itse Vaasassa asustelen ja kohta raskaus puolessa välissä :)

No voi, meinattiin vaasaan muuttaa mutta miehen töiden peräs päädyttiin sit pietarsaareen. :) Kaippa pietarsaaressakin olis äitejä muita mutta kun valtaosa on ruotsinkielisiä ja itellä kun ei ruotsi oikein luista. :/

Täällä yks 21 vuotias 10,5kk ikäisen vauvelin äippä. Itsellänikään ei noita äippä-kavereita ole kun kellään kaverilla ei vielä lasta ole.

Takaisin