Muita kuulumisia

Tänään ensimmäinen saikkupäivä raskauden takia. Oksentelin aamuyön ja aamun, mikään ei pysyny sisällä ni päätiin soittaa töihin ja ilmoittaa olevani kipeä.
Päätös oli oikea. Ei oo olossa kehumista :(

Mäntyomena, taisin nähdä sen saman hiusvärejä käsittelevän dokkarin! Mulla tulee jo useampi vuosi ilman hiusvärejä (osittain säästösyistäkin), vaikka nuorempana tuli värjäiltyä surutta. Onneksi oma värikin on perisuomalaiseksi kuontaloksi ihan kelvollinen.

Oottekos muuten huomanneet hakea apteekista vauvan odotus -kirjan?
Tuli mieleen jos joku ei tiedä kun meillä ei sitä ainakaan neuvolassa kerrottu vaan kaverilta kuulin...
ihan kivaa lukemista :)

En mä oo ainakaan kuullut tollasesta:o saakohan sen kaikilla paikkakunnilla? Pitää vaan ilmeisesti tiskiltä kysyä:rolleyes:

Mä kävin jo innokkaana hakemassa omani. Käsittääkseni pitäis saada kaikilta paikkakunnilta. Meidän apteekissa se oli samassa hyllyssä kuin kaikki mamma-jutut.

Vitamiinit haettu apteekista, ja kaivettu kaapin pohjalta edellisen raskauden aikaaset vaatteet inventaarioon mitä on ja mitä tarttee.

Ystävä anto mulle omat äitiyshousunsa sovitukseen ja hyväthän ne oli! Raskaus tuli taas heti konkreettisemmaksi kun on jo vaatettakin kaapissa :)

Mulla on kamala hinku ostella uusia vaatteita. Kaikkia ihania syys- ja talvivaatteita kaupat täynnä. Mutta kun en uskalla ostaa itselleni nyt mitään "normaalikokoisia" vaatteita, kun ei tiedä minkä kokoinen on sitten synnytyksen jälkeen, että kuinka kauan ne vaatteet lopulta olisi edes käytössä. Ja äitiysvaatteitakaan en vielä viitsi ostella, kun ei tiedä minkä kokoiseksi tämä maha tästä vielä paisuu. Pitää alkaa varmaan nyt ostella sitten jo niitä vauvanvaatteita, että saa tämän shoppailuhimon tyydytettyä :grin
#firstworldproblems

Itse myös odottelen että mut kelpuutetaan sinne salaiseen ryhmään :)

Tällaisina päivinä kiittää onneaan että esikoinen on vasta 4kk. Itsellä paha olo melkein 24/7, joten onneksi esikoinen ei vaadi huikeita toimintasuorituksia. Riittää kun jaksaa istua sen kanssa lattialla ja ojennella sille eri leluja, jotka lentää hetken tutkiskelun jälkeen kaaressa lattialle :)

Sain lahjakortin "kauneushoitolaan". Nyt sitten mietityttää, että mihinkähän hoitoon sitä voisi raskaana mennä. Löysin nimittäin tällaisen listan:

"Raskaana olevalle ei yleensä suositella muun muassa näitä kosmetologisia hoitoja:

- Turvehoidot
- Vyöhyketerapia
- Intialainen päähieronta
- Kasvojen ultraäänipuhdistus
- Aromaterapia
- Hermoratahieronta
- Kuumakivihieronta
- Kestopigmentoinnit
- Monet laitehoidot
"
Just olisi tuo kuumakivihieronta ja intialainen päähieronta kiinnostaneet, mutta saa nyt jäädä sitten. Lahjakortti pitäisi vielä käyttää 3 kk sisällä. Laitoin kyllä viestiä suoraan tuonne hoitolaankin, mutta saa nähdä millä aikataululla vastaavat.

Mulla on pienoinen ongelma. Viikonloppuna olisi yhdet halloween bileet, johon ois silleen ihan kiva mennä, mut tiedän et kun en juo niin alkaa tulla kyselyitä enkä tiiä haluanko jo tässä vaiheessa kertoa. Kyseessä kun on kaveri, jonka kanssa en ole niin läheinen. Enkä tiedä jaksanko katsoa kännisiä :D Sit mietin sitäkin et ois kiva laittaa jotain zombi maskia tms, mut onkohan niistä kemikaaleista jotain haittaa.

Tää palsta on aika kiva :) Aluksi itsekin olin hyvin touhukas ja halusin suunnitella heti kotia ja uutta järjestystä. Vaatteita en ole vielä miettinyt, sillä en muutenkaan kauheasti vaatteita shoppaile. Kun nämä huonovointisuudet ja väsymykset sitten alkoivat, niin into lopahti samantien. En ole vähään aikaan miettinytkään miten sisustan.. rehellisesti sanottuna, en edes keksi tällä hetkellä mitään, meidän niin pieneen kämppään. Pitänee vähän funtsia josko jostain asioista luovuttaisiin makkarin puolella.. Toisaalta en kyllä jaksa vielä murehtia, että pitäisi saada jotain tehtyä. Kyllä se inspiraatio tulee sitten aikanaan :)

Me aiotaan tänään miehen kanssa mennä hierontaan, josko se auttais tässä pahan olon kanssa. Toissapäivänä jäi stand-up keikkakin välistä, kun oli niin huono-olo eikä kumpikaan meistä jaksanut keskustaan raahautua niin myöhään enää. Me olemme menossa siis ihan perinteiselle kokovartalohieronnalle ja kun kyselin, niin meille sanottiin että se sopii myös raskaana-oleville. Jotkut hieronnat eivät ole sopivia raskaana-oleville tai jopa menkkojen aikana. Sellaistakin on tullut vastaan. Ajattelin myös itse jossain vaiheessa kokeilla ehkä akupunktiota, jos paha olo ei laannu tästä. Kuulemma se saattaa auttaa.. en ole itse kokeillut. Onko kellään kokemuksia?

Mulla tänään ollut vähän vetämätön olo, vielä enemmän ehkä aamusta. Mulla olis huomenna ollut töitä, mutta soitin äsken ja kerroin että mulle on noussut kuume. Piti puhua ehkä enemminkin lämmön noususta, mutta puhuin nyt kuitenkin kuumesta. Mulla on ollut kyllä lämmöt hieman koholla vähän vaihdellen ja uskon sen johtuvan tästä ihanasta asiasta jota saan nyt elää :Heartred:)
Tänään ollut lämmöt hieman korkeammalla kuin yleensä ja tosiaan hirmu vetämätön olo ja kovasti eilen jo paleli. Illalla mies sanoi kun käytiin nukkumaan, että olen tulikuuma vaikka olin ihan viluinen.

Tosiaan mietin kuitenkin jaksamistani töissä, ei ole kiva jos ei pysty antamaan sitä omaa panostaan jonka haluaisi niin päädyin sitten seurailemaan huomisen päivän miltä tuntuu ja nouseeko lämpö vielä vai alkaako laskea. Teen työtä siis ihmisten kanssa ja periaatteessahan töihin ei saa edes mennä kipeänä. Toivottavasti tein oikein päätöksen.

Hyvää viikonloppua jokaiselle! :)

Mulla on ollut tosiaan kiire viikko ja sen lisäksi mun isoisä kuoli tiistaina :sad001 Siksi ei ole musta nyt paljoa kuulunut mitään. Harmittaa, että pappa ei saanut edes tietää tästä uudesta tulokkaasta...

Kiitos.

Jatkan tästä heti iloisemmalla aiheella. Tänään on Halloween juhlat :) Asuja on hiottu jo viikkoja. Huippua :) Ainut vaan, että tämä samalla tarkoittaa sitä, että väkisinkin aika iso joukko saa asiasta tietää, kun ostin alkoholitonta skumppaa, jota varmaan tullaan ihmettelemään. Lisäksi uskon, että siellä on jotkut alkumaljatkin ja koska ollaan jäämässä juhlapaikkaan yöksi, ei mene läpi se, että olisin kuskina. Onneksi en edes tunne tästä joukosta ketään muita kuin kaksi hyvää ystävääni, joille kertoisin muutenkin, kun seuraavan kerran nähdään, joten olkoon se sitten tänään.

Olen pahoillani mäntyomena <3.

Miun ukko kuoli myös kun esikoinen oli syntynyt. Ehti pitämään pikkuista sylissään ja kun kotiin menivät, nukkui hän pois. Ikävä on suunnaton. Ja tänä syksynä kuoli myös toinen ukkini. Se tuntuu olevan jonkin sortin luonnonlaki, että jos luku on suvussa täysi, niin jonkun on luovutettava paikkansa uudelle tulokkaalle. :)

Takaisin