Muita kuulumisia

Siis kyllä saa syödä leikkeleitä leivän päällä!! :D Tarkoitin, että netistä EI kannata lukea ruokaohjeita raskaana oleville, sillä siellä kielletään jopa ne leikkeleetkin, mitkä todellakin ovat sallittuja! :rolleyes: Eli neuvolan lista on se oikea, mikä on huomattavasti lyhyempi kuin mitä netistä löytää googlettamalla ;)

Mä ens kanssa nää mitään hankaluutta suositusten noudattamisessa, joten niitä myös noudatan. Jokainenhan sen ite päättää kuinka toimii. Itestä tuntuu niin pieneltä vaivalta pelata varman päälle niissä asioissa mihin oikeasti voi ite vaikuttaa. Ehkä pieni todennäkösyys sieltä ruoasta jotain saada, mutta mahdollinen.

Okei mä jo aattelin, et mitä mulla on mennyt ohi :woot: haluan kuitenkin minimoida kaikki riskit noudattamalla ruokasuosituksia

Itsekin toki yritän noudattaa kaikkia ruokasuosituksia ja kotona ruokaa tehdessä olen ehkä jopa vähän ylitarkka. Tuo hampurilaisen medium-pihvi tuli mulle ihan yllätyksenä. Suomessahan toki tarjoilija kysyisi, miten haluat, että pihvi paistetaan. Koska tuolla ei kysytty, en ajatellut että se voisi olla mitään muuta, kuin kypsä. Ja ihan ajatuksissani (ja nälissäni) olin syönyt melkein kaiken, ennen kuin tajusin koko asian :facepalm:

Mulle kyllä sinänsä tekee melko tiukkaa kaikki rajoitukset ruuan suhteen, koska olen melko kaikkiruokainen ja tykkään vaihtelusta. En ole myöskään nirso, joten varsinkin ravintolassa syön yleensä sen enempää annosta tutkimatta, kuten kävi tässä hampurilaistapauksessakin. Mutta ehkä tällä kertaa ei tapahtunut mitään vakavampaa. Vastaisuudessa olen tarkkaavaisempi.

Mä jo pohdin täällä kun tein tuollaisen tuorejuustoliivatekakun että voinko syödä sitä jonkun palan kun viedään se anoppilaan kahvikakuksi? Tykkään valtavasti leipoa ja kokkailla. Tuorejuustoista olenkin kuullut ja lukenut ettei saisi käyttää, käytin Valio Viola tuorejuustoa ja etsin sitten suoraan sillänimellä googlesta tietoa >heidän sivuilleen oli kerätty jokaisesta tuotteesta tietoja ja siellä luki näin:

Valio Viola® tuorejuusto pastöroidaan valmistusprosessin aikana ja pakataan kuumana. Siksi tuote on turvallinen raskaana oleville ja imettäville.

Söisittekö? :)
Itsellä sellainen tilanne että aivan alkuraskaus kyseessä, tänään plussattu :Heartred

Muokattu viimeksi:
Söisin! Mulla on ollut sellainen sääntö itseni kanssa, että suomalaisia tuotteita, etenkin Valion, saan syödä läpi raskauden. Valiolla kaikki on pastöroituja, ainoastaan sinihomejuustosta sanotaan että ei voi taata täysin 100% turvalliseksi, mutta listeriaa ei ole koskaan niistä löytynyt. Sinihomejuusto meillä nyt pääasiassa aina kuumennetaan ruuan valmistuksessa, joten siinäkin kohdassa harvemmin tulee rikottua "sääntöjä". :)

Mullakin kauhee sisustusvimma iski, kun saatiin testiin plussa. Päätettiin jo hakea isompaa vuokrakämppää, kunhan ollaan turvallisemmilla viikoilla ja oonkin asunu pinterestissä miettien kaikkee sisustusjuttuja meidän isommille lapsille ja tälle uudelle. Muutenkin alkaa jo tehdä mieli uutta asuntoa, kun tässä on yli 6 vuotta asunut.

Kouluhommia pitäisi tehdä, mutta jotenkin tämä foorumi on paljon houkuttelevampi

Mä vietän rauhallista lauantaita kissojen kanssa. Mies lähti kavereidensa kanssa keikalle. Taitaa kuskina olo olla luvassa :)

Mulla oli kanssa hieman tuota ongelmaa kun opparia vielä tein, että kaikki muu oli paljon kiinnostavampaa :grin Onneksi se on nyt ohi niin voi hyvällä omallatunnolla pyöriä täällä.

Käytiin miehen kanssa leffassa :)
Muuten oli kivaa, mut pahaolo ja valkosipulinhaju teki paikallaan olemisesta hieman ahdistavaa :hungover:

No nyt on kriisi! Pitää varmaan vaihtaa johonkin löysempään paitaan, koska tuntuu, että maha pömpöttää vähän liikaa, ettei tästä kukaan mitään aavistaisi. Millaisia vaatteita tässä "en kerro vielä kellekään, mutta olen kokoa isompi, kuin ennen" -vaiheessa, pitäisi käyttää? En voi käyttää normaalityössäni mekkoja ja legginssejä :banghead:

Joku kyllä aavistaa pian, sillä olen ollut aina niin saman kokoinen.

Miä vedän vaan mahaa sisään :D Ei siinä muu auta. Oon tehnyt tuota jostain syystä koko ikäni ja se vaan tulee automaattisesti kun on ihmisten ilmoilla. Sitten kun on mahaa oikeasti niin voi onneksi olla rehellisesti pallomaha.

Takaisin