Kiitos reissutoivotuksista :) Olen taas takaisin kotona ja täällä. Yritän nyt hiljalleen palata lukemaan kaikki tässä välillä tulleet viestit.
Yritän mahdollisuuksien mukaan päästä myös sinne salaiseen ryhmään heti kun kriteerit täyttyy. Eniten noissa kriteereissä ihmetyttää se, että ryhmästä voidaan potkia pois jos ei pidä tiettyä viestitystahtia yllä. Itseltäni ei esimerkiksi nyt kuluneen viikon aikana ole sattuneesta syystä tullut yhtään viestiä, mutta sitten kun olen paikalla, niin tykkään yleensä höpöttää (ehkä vähän liikaakin). Katsotaan, miten tämä nyt menee...
Itse olen vähän sitä mieltä, että vitamiinit tulisi saada ruuasta, ei purkista. Ja syönkin yleensä tosi monipuolisesti. Mutta nyt, koska on eka raskaus kyseessä, niin haluan tehdä kaiken tietysti niin "oikein", kuin mahdollista ja siksi kävin apteekissa kysymässä neuvoa vitamiiniasioihin. Ostin multivitan raskaus ja imetys -vitskuja ja raskausajan omega kolmosta, jossa ei ole a-vitamiinia. Niillä siis mennään :) Mutta kun järjellä asiaa ajattelee, niin syntyyhän niitä terveitä lapsia joka puolella maailmaa ja on aina syntynyt, ilman että ollaan tiedetty mistään vitamiini- tai ruokavalioasioista. Joissain maissa et oikein voi edes valita, että mitä syöt, jos ei ole saatavilla muuta, kuin yhtä vaihtoehtoa. Tietysti kannattaa kaikkia ohjeita noudattaa, ei niistä haittaakaan ole, mutta en usko, että jos vaikka joku päivä vitamiinit unohtuu, se olisi kovinkaan kohtalokasta :) Näin yritän itseäni rauhoitella :)
Tuolla reissussahan kävi nimittäin niin, että mentiin yhteen hampurilaispaikkaan. Itse en edes tiennyt, että hampurilaisetkin voivat olla niin gourmeeta, että jauhelihapihvi jätettäisiin mediumiksi. Eikä tarjoilija liiemmin kysynyt, miten pihvin haluat, vaan oletuksena tuli medium. Olin jo syönyt melkein koko hampparin, ennen kuin edes tajusin, että en saisi kyllä tällaista lihaa syödä. Ensin tuli tietysti kamala huoli, mutta sitten ajattelin, että on ne ihmiset kivikaudellakin lisääntyneet ja silloin liha kai syötiin aina raakana. Medium nyt kuiteskin oli ainakin kuumennettu. Eikä tullut maha kipeäksi, kuten ei ikinä aiemminkaan ole mediumista tullut. En kyllä tiedä, mikä se pointti siinä edes on, että voiko vauva saada silti jotain bakteereita siitä lihasta vaikka itselle ei tulisi mitään mahaoireita? Tietääkö joku? Ajattelin mainita asiasta kyllä neuvolassa sitten kun sinne ekan kerran menen. Mutta eipä siinä oikein enää mitään asialle voinut, joten turha varmaan itseään kiusata ja soimata tuosta. Mitä mieltä olette?