Muille kertominen...

Vadelma, onpa hauska kakkuidea! :)

Mä sitten tein sen, jekutin muka-aprillipilalla yhtä kujeilevaa kaveria. Sanoi sille ei-vakavalla äänellä että "mun pitää kertoa sulle jotain, mä oon paksuna!" Sit pullistin mahaani ja hieroin sitä, ja mun mahassahan ei todellakaan näy vielä yhtään mitään. Se sano heti että oikeestiko, vai onks tää aprillipila? Enkä suostunut sanomaan muuta kuin "Ehkä on, ehkä ei." :p Nyt se miesparka on ihan paiseessa kun ei tiedä olinko mä tosissani. Onnitteli kyllä myös, hieman hämmentyneenä. Odottelen josko se soittaa tänä aamuna, aion kyllä kertoa nyt totuuden. :grin
Onhan tässä vaarana että hän kertoo joillekin muillekin mun pilasta (vaikka kielsin häntä, sanoin etten halua sanoa muille kun on vielä varhaiset viikot) mutta sen riskin otin ja oli kyllä niin sen arvoista!

Me kerrottiin omille vanhemmille heti varhaisultran jälkeen rv8. Muutamalle ystävälle on kerrottu ja koulussa kerroin opettajille, koska oon ollu ihan petipotilaana jatkuvan pahoinvoinnin takia.

Ensi viikolla täytän itse 30 ja meillä on juhlat, joten ajateltiin siellä kaikille paljastaa. Sopivasti just np-ultra on edellisenä päivänä. Jonkinlaista kuvasarjaa suunnittelen isosiskoista ultrakuvan kanssa, mutta en oo vielä ihan keksiny millanen otetaan.

Työnantajalle kerroin jo (olen Siis opintovapaalla kesään asti) ja kyselin, että kuinka mahdollinen äitiysloma aloitetaan. Eli sinne on jo sovittu kaikki äitiyslomaan liittyvät asiat. Työnantaja kyllä tiesi meidän yrittäneen vauvaa yli vuoden, joten oli todella onnellinen puolestamme.

Meillä aikaisemmin tiesi raskaudesta jo miehen vanhemmat, kun tuli eteen tilanne, jossa ei oikein voinut olla kertomatta. Miehen isä kun on melko lörppö suustaan ja kun viikonloppuna oli lapsen nimppareita juhlistamassa mm. molemmat isovanhemmat, niin miehen isähän jutteli tietysti kahvipöydässä täysin ohi suunsa. Olisihan se tietysti ollut omille vanhemmille ihan kiva kertoa itsekin... :shifty: No, oma äitini kun on samanlainen lörppö, niin samantien sai siskonikin tietää ja tänään kun oltiin appivanhemmilla syömässä, niin miehen sisko kyseli, että joko saa onnitella. Oli kyllä ihan itse päätellyt kun olin jo monta viikkoa peräjälkeen kieltäytynyt viinistä ruuan kanssa vaikka aina ennen olen sen lasillisen ruuan kanssa juonut. :p Eipä tarvinnut siis miettiä, miten asia kertoo. :grin Kavereiden suhteen ajateltiin kuitenkin odotella kohta olevaa nt-ultraa. :)

Me kerrottiin vanhemmille heti melkeen plussan jälkeen. Samoin kerroin mun siskolle ja kahdelle ystävälle. Muille alettiin kertoa sitten varhaisultran jälkeen aina jos on tullut sopivia välejä. Lähimmille lähetettiin tämmöinen päivän kuva-arvoitus tekstarilla. Idean nappasin netistä.

Liitteet

• image.jpeg
    image.jpeg
    98.8 KB · Katsottu: 48
Me kerrottiin vanhemmille heti melkeen plussan jälkeen. Samoin kerroin mun siskolle ja kahdelle ystävälle. Muille alettiin kertoa sitten varhaisultran jälkeen aina jos on tullut sopivia välejä. Lähimmille lähetettiin tämmöinen päivän kuva-arvoitus tekstarilla. Idean nappasin netistä.
Tosi ihana idea ❤

Mä aattelin jotain kuva-arvoitusta liittyen pullaan uunissa, ehkä kaksi kypsää hellan päällä. Mut nähtäväksi jää tääkin, kunhan nyt ensin se nt-ultra... 11+1

Kaverit yllyttivät aprillipäivänä postaamaan jotain mutta en viitsinyt kun en nyt vielä halua kertoa. En ole oikein vielä päättänyt milloin ilmoitan asian somessa. Olen yleensä hyvin avoimesti kaikenlaista jakamassa siellä että tämä on vähän hassua pohtia asiaa erikseen. Mutta asia on niin iso ja henkilökohtainen että se vaatii harkintaa.

Me ei julkaista somessa mitään. Läheisimmille kavereille laitetaan varmaan ultran jälkeen kuva jos siellä on kaikki hyvin. Muut sitten saavat huomata, jos huomaavat, kun tavataan. Ilmoitetaan sitten somessa kun lapsi on ulkona. :)

Anoppi toivoo kovin poikaa. Päätin ilahduttaa ja kertoa ultrassa tulleet vahvat poikaepäilyt. Kovin iloinen oli :) 1-2 viikon päästä varmistuu sukupuoli ja ehkä pis voinut sen ajan odottaa. Mut saapahan iloita vähän kauemmin / ainakin vähän aikaa. On se tyttökin hänellekin varmasti iloinen asia.

Mä nyt sit jaoin facessa tänään ultrankäynnin (jossa kaikki osoittautui olevan ihan mallillaan) jälkeen minuutin mittaisen videopätkän vauvan pomppimisesta, lopussa hän vielä vilkutti, sormetkin näkyi tosi hyvin siinä :'D
Kuvatekstinä On tää elämä jännittävää aikaa <3
Osahan on jo tienneet tai epäilleet, toisille tulee ihan puskista :)

Me kerrottiin eilen ultran jälkeen mun lapsille jotka olivat heti tosi innoissaan. Mies kertoi myös äidilleen ja veljelleen. Nyt lähipiiri tietää ja muille kerrotaan kun tulee tilanteita eteen tai sit näkevät aikanaan mahasta.

Mä aiemmin murehdin, kun meille tulee yhdet juhlat just ennen ekaa ultraa, jonka jälkeen vasta oli tarkoitus kertoa edes tuleville isovanhemmille. Mulla siis oli tulossa sellainen tilanne, että sisko oli tulossa samoihin juhliin ja en olisi voinut olla kertomatta hänelle, koska me molemmat ei voida olla kuskina (sisko ei yleensä ota)... No, nyt asiat hiukan muuttuivat, eikä he jääkään yöksi meille vaan lähtevät ajoissa kotiin. Joten, "saved by the bell", mä voinkin olla kuskina (tekosyyllä etten saanut koiralle hoitajaa). Kauheaa tälläinen salailu, mä olen luonteeltani hyvin rehellinen ihminen ja jo tämä salailu aiheuttaa mulle omatunnontuskia.

Milloin aiotte kertoa töissä? Itse ajattelin nyt eilisen nt-ultran jälkeen kertoa, kunhan pomoa näen :)

Itse kerroin pomolle jo ennen ekaa neuvolaa, kun olin menossa sinne työajalla. Oli ihan hyvä veto, kun sain sitten tilattua mammahousut jo, kun niissä on monen kuukauden toimitusaika. Työkaverit ei kylläkään tiedä,mutta nyt kun on ultrassa kaikki todettu olevan hyvin, en ajatellut enää salailla, mainitsen siis jos tulee sellainen tilanne,mutta en ajatellut mitenkään suuresti sitä julkistaa.

Mä ajattelin kertoa pomolle lähiviikkoina. Koska nt-ultrassa oli kaikki hienosti, ei ole periaatteessa mitään syytä enää salailla.

Myös kavereille kerrotaan sitä mukaa, kun nähdään. Parille lähimmälle ystävälle laitoin viestiä heti nt-ultran jälkeen. Viikonloppuna ajateltiin kertoa molempien vanhemmille. Pomoa lukuunottamatta en ajatellut järjestää vauvauutisesta työkavereille mitään erityistä tiedotustilaisuutta. Kerron sitä mukaa, kun huomaavat mahan pyöristyneen tai kysyvät. :)

Ihanaa, ettei silti tarvitse enää salailemalla salailla. Tuntuu, että voi hengittää vapaammin :)

Nessu 12+5

Mä oon kertonu muutamalle läheiselle ystävälle ja siskolle äiti ja anoppi ei vielä tiedä ehkä sit äitienpäivänä

Ääääääääää mää niin haluaisin kertoa jo kaikille, kun ultrassa oli kaikki hyvin mut mies nyt jarruttelee. Aluksi oli suunnitelma et kerrotaan nt ultran jälkeen ja sit se muuttu siihen äitienpäivään. Kyselin eilen et eikö voida kertoa niin vastaus oli et odotellaan vaan sinne äitienpäivään. Noh ehkä ihan hyvä odotella viä, kun väliin osuu esikoisen synttärit et ei ainakaan silloin haluta kertoa.

Mun ois tarkotus kertoa äidille, kun se tulee jeesaan esikoisen hoidossa (ja sit lopulleki perheelle) huomenna, jos nt-ultrassa on vaan kaikki hyvin aamulla. Yritän saada esikoisen viemään ultrakuvan mummulle ja sanomaan, et vauva. :)

Takaisin