Muille kertominen...

PikkuApila123: Mun on ainakin kerrottava ihan pian. Tällä tai ens viikolla. Neuvola-aika sattuu niin että pitää olla aamusta pois töistä. Viimeksi kärähdin kun menin vakipaikan saatuani, terveystarkastukseen :laughing002

Mä kerroin esikoisesta viikolla 22, kun aavistus mahaa alkoi näkyä. Työnantaja oli, että 'siis mitä, eihän sulla ole edes mahaa' X)

Minä kerroin esikoisesta pomolle vasta vkolla 13, ensimmäisen ultran jälkeen. Tämä oli ihan okei juttu :) nyt teen samalla tavalla, enkä aio kertoa myöskään ystäville tai tutuillekaan ennen sitä. Raskaustodistus toimitetaan esimiehelle mun muistaakseni vasta 2. ultran jälkeen.

Raskaustodistus? Onko se jokin uusi käytäntö?

Eikö raskaustodistus toimiteta kelaan? Tai ei kai mikään estä kopion antamista esimiehellekin
Mulla on iltaisin niin järkyttävä turvotus, että on aika homma vaihtaa pukuhuoneessa vaatteet työpäivän jälkeen ilman että kukaan huomaa

Mä oon kertonut(miehen lisäksi tietty)äitille ja yhdelle kaverille.Mun on pakko saada puhua asiasta muidenkin kun miehen kanssa.Ja luulen et voi tulla vaikea pitää vielä 7-8vko salassa esim.töissä mutta kovasti yritän että kerron vasta np-ultran jälkeen töissä ainakin ja muillekkin varmaan vasta sitten.

Mä en halua kertoa vielä kellekään puolison lisäksi. Ehkä vasta sitten, kun varmistuu, että kaikki on ok. Tai sitten annan itse huomata kun alkaa mahasta näkyä :-)

Mun piti toimittaa raskaustodistus myös työnantajalle, mutta näissä on varmasti eroja :) mulle on pullahtanut tohon eteen sellainen masu, ettei tätä kyllä kauaa piilotella :O oon normaalisti aika hoikka eikä tuota mahaakaan juurikaan ole ollut, niin tämän kyllä kaikki tutut pian huomaa. Haluaisin kuitenkin ensimmäiseen ultraan odottaa. Esikoisesta mulla ei tullut isoa mahaa missään vaiheessa.

No niin.. Nyt sitten tietää pomo ja suurin osa työksvereista. Tänään viimeks jäin kiinni kun työkaveri kysy et onko mun työliivin taskut täynnä jotai kamaa ku näytän iha siltä ku oisin raskaana :laughing001. No mä siihen sitten että on taskut täynnä tavaraa mut sen lisäks oon raskaanaki.. Tää työkaveri (sairaanhoitaja), sano sitten et saan varmasti tytön.. Et hän aavistelee vahvasti :greet015.
Pomo halas ja oli aidosti ilonen, kielsi nostelemasta painavia ja muistutti et neuvolaan saa mennä työajalla :happy:

Meillä tietää kaksi mun lähintä ystävää. Meijän vanhemmat ei vielä tiiä, ajateltiin kertoa niille meijän esikoisen 2-vuotissynttäreillä.. Siis tyyliin jos sais opetettua muksulle, että vaikka kysyis siltä, että "mitäs asiaa meillä olikaan mummulle ja papalle..?" ja lapsi taputtas mun mahaa ja sanois, että vauva :D Synttärit on maaliskuun puolessa välissä, joten sillon taitaa n. 12 viikkoa olla raskautta takana, eli ihan hyvä aika kertoa. Tuosta esikoisesta kerrottiin jo 8.viikolla ku oltiin käyty ekassa ultrassa. Oltiin niin malttamattomia :D

Me ei olla kerrottu vielä muille,mutta ajattelin että tänään kerrotaan mun siskolle ja miehen vanhemmille kun ollaan menossa kyläilemään. Heille kerrottiin viimeksi kun tuli keskenmeno kun tarvittiin apua tytön hoidossa. Nyt olisi mukava että he tietävät että uusi raskaus on aluillaan ja tukevat raskauden edetessä kun tietävät taustat...Ja kerrotaan tuo ekan ultran ajankohta. Mä opiskelen ja en vielä oo ajatellut koulussa puhua.

Mie oon kertonu vaan kahdelle pikkusiskolle ku ne ties että me yritetään lasta. Mies ei oo kertonu kellekään ja hän on muutenki semmonen että haluaa varmaan oottaa sinne viikolle 12 ainaki ennen ku omille sukulaisille kertoo vaikka ne on läheisiä. Mie en malta kyllä siihen asti! Ajattelin että ku ultra on 19.2 ja jos sillon kaikki hyvin niin haluan kertoa vanhemmille ja muutamalle hyvälle kaverille :)
Töissä mulla on semmonen että just sain periaatteessa ylennyksen tai siirron ns. parempiin tehtäviin ja olin saanu plussan just ennen haastattelua mutta hakutilanteessa en vielä tienny.. En nyt sitte kyllä viitti kertoa vielä pitkään aikaan raskaudesta jos vaan pystyy piettään salassa.. koeaikaki tulee uuteen tehtävään :/

Minä oon sanonut vaan yhdelle mun kaverille. Pitää miettiä että kertooko opiskelu kavereille ja muille. Pitää olla aluksi ihan hiljaa ja toivoa että kaikki menee nyt hyvin.

Meillä tietää muutama ystävä, vanhemmat saavat odottaa ainakin varhaisultraan asti :) ja muu suku niin kauan kuin mahdollista pitää salassa..

Kerroin perheelle ja lähimmille kavereille aika äkkiä testin jälkeen. Ajattelen asian niin, että jos asiat eivät menekään hyvin, on ainakin tukijoukko ympärillä. Jos en olisi kertonut ja raskaus päättyisi keskenmenoon, koen etten pystyisi asiasta siinä kohtaa enää puhumaan. Mies taas ei hötkyile asian kertomisen kanssa. Kukin tekee niinkuin parhaaksi kokee :)

Oon kanssa sellainen hätähousu, että lähimmät tietää jo. En pysty oleen hiljaa näissä asioissa :wink mut kyllä vähän jännittää, että mitä jos raskaus päättyykin keskenmenoon näin alussa ja kaikki tietääkin jo.

Me sovittiin puolison kanssa ettei kerrota vielä kenellekään. Itsellä tekisi kyllä mieli, sillä jaan paljon asioita vanhempieni kanssa. Mutta parempi ehkä odottaa, että ollaan varmemmilla vesillä. Työnantajalle ja työkavereille kertominen vähän kauhistuttaa. Olen sijaisena, ja tiimissäni on työntekijät vaihtuneet usein, minkä takia yksi työkaveri on jo vähän tympääntynyt.

Mun tekisi mieli myös kertoa jo vaikka kenelle J mietin jos lähipiirille kertoisikin jo nla ultran jälkeen mutta haluan toki kertoa lapsille ennen kun kaikki tietää ja en tiedä viitsiikö heille siitä vaiheessa kertoa kun vielä 3-4 riskiviikkoa jäljellä.Mutta katsotaan :)

Meillä ei tiedä vielä kukaan läheisistä. Viimeksi kerrottiin molempien vanhemmille ja osalle ystävistä ja kesketytyneeseen keskenmenoon kosahti. Jotenkin nyt on sellanen fiilis että ei kerrota kenellekkään ennen kun ollaan varhaisultrassa nähty pieni syke. Pomolle jouduin viimeksi kertomaan, koska oksentelin töissä. Mutta nyt en halua kertoa töissä kenellekkään vielä, en ennen sitä sykettä. Jotenkin haluan varmistua kunnolla että pikkuinen on kyydissä ennen kun jaan uutista. Nykyisen etomisen olen kuitannut töissä närästyksellä ja hyvin on läpi mennyt! :D

Mä eilen jouduin paljastamaan harrastuksen takia. Muille meidän treenivetäjille, että nyt en aio hetkeen osallistua. Harrastuksena siis riskialtis urheilu.. Mutta jospa he eivät paljasta kenellekään :) Läheinen ystävä tietää, oon kertonu kaiken näistä meidän lapsettomuushoidoista, niin en voinut olla paljastamatta.. Vanhemmille, ja muille sukulaisille kerrotaan mahdollisesti vasta vko 12 jälkeen.

Olen kertonut yhdelle hyvälle ystävälle heti plussan jälkeen. Sama ystävä on ollut tukemassa kaikilla edellisilläkin kerroilla. Ja tietysti omalle miehelleni myös. Muut saa odottaa ainakin varhaisultraan asti, todennäköisesti vieläkin kauemmin.

Takaisin