Muiden suusta kuultua...

Ananats; Mä yhdyn niin täysin tuohin sun kommenttiin ![&:]

Ja se mikä raivostuttaa; kun "ystävä" sanoo, että ei enään pidä niin paljon yhteyttä kun meillä on niin eri elämäntilanne! HALOO Olenko mä jotenkin sitte niin sairas ku mä saan lapsen, ettei mun kanssa voi enään tehdä mitää? TUlee sellanen olo. Vaikka todellisuudessa ryyppääminen on ainut asia jota en voi tehdä, enkä edes halua !

TOki tommoset ystävät ei ole oikeita. Kyllä sen huomaa ketä kiinnostaa elää mun mukana tätä raskautta niinsanotusti. En mä tarvii minkään sortin erityis huomiota, mutta olis kiva jos vois edes yhteyttä pitää. Mutta jätän tollaset omaan arvoonsa.


En kuitenkaan vaihtais pois päivääkään tämän vauvan kanssa ! Prinssi on kaikki kaikessa mulle <3
 
Mulle sano ystävä, joka ei todennäkösesti voi koskaan omia lapsia saada, että on ihanaa, kun meillä on niin eri elämäntilanteet; Kumpikin saa irti toisen arjesta eri lailla, on virkistävää, kun ei molemmilla oo saman laista. Mun mielestä on myös ihanaa, että kaikkien kavereitten kanssa ei tartte jauhaa pelkästään vauva-asioita



Tuo on ihan totta; ihanasti sun ystäväs sanoi [:)]

Eikä sitä ite aina edes jaksa höpötellä mistään vauva arjesta; on ihanaa kun on ystäviä joiden kanssa voi vaan juoruta muista asioista[:D]
 
Hehhehheh, Gibsoni ja Viirukhan [:D][:D]
Mullakin mun hyvä ystävä lopetti yhteydenpidon kun kerroin olevani raskaana. Onneks on noitakin, ketkä kyselee miten oon voinu ja joko jännittää. Tulee sellanen kiva olo, että jotakuta oikeesti kiinnostaa vaikkei heillä omia lapsia oo tai edes suunnitelmissa vielä [:)] Mutta kaikkein paras paikka purkautua näistä jutuista on tää foorumi, kun kaikki on samassa tilanteessa niin ei tarvii muusta puhuakkaan kun mahoista [:D]
 
Ihan totta! Tulee sellainen olo, että ihanaa kun jotain kiinnostaa aidosti mitä mulle kuuluu; vaikkei tarvii mitää erityis huomiota todellakaan mutta kuitenkin[:)] Yhtälailla kun ite kyselee, että mitä kuuluu[:)][:)]

Me valittiin yhdet kummitkin tällä perusteella. Kun kaikki saivat tietää, että olen raskaana niin yksi meidän ystävä pariskunta joka asuu ihan toisella puolella Suomea, melkein, niin he jaksaa aina kysyä mitä kuuluu ja kuinka voin ja masuraporttia ja masu kuvaa yms[:)][:)]
 
hahahahahha.. no mistä sitä tietää vaikka olis tuo pappa seuraavaks tarjoutunut poissaolevan isäkandidaatin tilalle [:D][:D][:D][:D][:D]
 
Mä oon monesti miettiny ittekki tota kun jotkut on tajunnu että oon raskaana ja sitten ihan huomaa miten ne heti kattelee että onko sormuksia (jota ei siis ole kun en ole kihloissa edes). Tulee sellanen olo että ne heti luulee automaattisesti että oon tuleva yksinhuoltaja tmv, ärsyttävää[:@] Ihan kun se sormus edes merkkais mitään, mut kai ennen vanhaan enemmän oli sellasta että lapsia tehtiin vasta kun oltiin naimisissa[8|]?
 
Luoja kun jotkut ihmiset ovat edelleen niin vanhoillisia[:@][:D]

Pitäis tyyliin seurustella, muuttaa yhteen, mennä kihloihin, mennä naimisiin ja rakentaa omakotitalo ja sitten vauva puuhiin[:D][:D][:D]


Ja mistähän johtuu juurikin se, että kun ei ole sormusta niin ajatellaan että on yh? Kaikki eivät edes halua elämänsä aikana mennä kihloihin ! Tai moni tykkää muutenkin pitää sormuksia kaulassa. Kaikilla oma tapansa ja jokainen yhtä oikea[:)][:)]


Ja mitä väliä vaikka oliskin yh? Eikö se olisi vain kunnioituksen paikka, että joku pystyy ja jaksaa yksin hoitaa.[:)]
 
Hyi sua, Jenni90, kun tuollaista ehdotat. Ensin mennään naimisiin ja vasta sitten muutetaan yhteen!!! [;)]
 
[:D][:D][:D][:D] Me kans mentiin ensin kihloihin ja sitte siitä meni vielä parisen viikkoa niin muutettiin vasta samankaton alle[:D]
 
Kyllä noita vanhoillisia ihmisiä riittää. Esikoista odottaessani oli kuulemma vanhemmalta suvulta tullut ihmettelyjä kun ei edes asuttu yhdessä lapsen isän kanssa. Minä vähät välitin.
Sama on nyt, asutaan kyllä yhdessä mutta minulla ei ole mitään tarvetta mennä naimisiin, nyt tai koskaan, ei lapsen eikä muunkaan syyn takia. Kun en halua naimisiin mennä oli tilanne mikä tahansa. Ihmetelköön ken tahtoo. Aivan sama.

Ja kyllä ottaa aivoon osan kavereitten kommentit vauvan suunnittelusta tai jopa vahinko-mahdollisuutta kysellään. Kerran on tullukin tiuskastua että eipä tämän ikäset enää mitään teinihässejä harrasta että vahinkoja sattuisi. Vaikka onkin muitakin vahinkomahdollisuuksia mutta silti se ottaa päähän.

Kovasti lapsettomat kaverit olivat ihmeissään kun sain ensimmäisenä kaveripiirissä lapsen enkä "päässytkään" esim. viihteelle heti kun sitä kyselivät. Kyllä teki niin mieli tehdä samat ja soittaa nyt kun myöhemmin ovat saaneet lapsia, samantien vinkua viihteelle vaikka vauva tississä kii [:D] No en kuitenkaan niin tehnyt. Minähän en ole niin lapsellinen... [;)]
 
Täällä ollaan seurusteltu kohta 3 vuotta, asuttu yhdessä reilu 2 vuotta eikä oo sormuksista vielä tietookaan, mutta lapsi on tulossa jos joku ei vielä tiennyt [:D]
On muuten jännät paikat sattuisko syntymään 2.6 (mun synttärit), 7.6 (meiän vuosipäivä) tai 15.6 (miehen synttärit) [:)]
Tuleva kummisetä tossa sanokin, että ei oo epäilystykään etteikö oo kesäkuulle tähdätty juuri noiden syiden takia ^^ Niinhän se olikin [;)] Tarkkaa laskelmointia.
 
Joo,niinkun ne vauvat just saataskin aina sille kuulle kun haluaa[;)][:D]

täälläkin seurusteltu ja asuttu yhdessä "virallisesti[:D]" 3.5v., kihloissa 3v. eikä naimisiin menosta tietoakaan..Mulle ei oo väliksi vaikka oltais pelkästään kihloissa aina,vaan oon miehelle sanonu että jos se haluaa joskus naimisiin,niin saa olla sit se joka kosii..minä kun ehdotin kihloja aikanaan[:D]
Täällä oottaa melkeinpä koko miehen suku varmaan että mennään naimisiin samana päivänä kun vauvalla on ristiäiset..Ei tuu tapahtuun[:D][:D] Ristiäispäivä on vauvan oma päivä ja jos mä joskus naimisiin menen niin kyllä ne pitää kirkko häät olla ja ihan omana päivänään[;)][:D][:D]
 
Henniv; Mä olen täysin samaa mieltä sun kanssa noista ristiäisistä ja kirkko häistä ![:)][;)]

Ja mun mielestä olis hyvä olla kihloissa 5 vuotta ennen kun meen naimisiin[:D] Mä en siis todellakaan tiedä mistä tuo 5 vuotta tulee; joku päähän pinttymä[:D][:D][:D] mutta se on mun kantani.
 
Tääl on kans kuultu kannustavia sanoja:

"kyllä lapselle joku hyvä perinnenimi pitää saada, ei mitään liian erikoista"
"teillä varmaan anoppi ja appiukko määrää lapselle etunimen kun sukunimikin otettiin sieltä". ai, ihan itse haluttiin isän nimi lapselle, aika omituisia ollaan,. on niin harvinaista ottaa isän nimi! [:)]
"tiedättekö sukupuolen" tiedetään joo. "ai. mutta sitä ei sitten voi kertoa vai". [:@] (enpä nyt ajatellut vaan sulle kertoa, hädin tuskin tunnetaan.)

yhden synnytyksen kokeneet naiset ja naiset jotka ei oo koskaan synnyttäneet:
"pienet vauvat on vaikeimpia synnyttää"
"tulee vaikee synnytys, tohon mahan muotoon ja asentoon ei mikään puudutus tehoa" (?!?)
"KAIKKI raskaanaolevat: kärsii pahoinvoinnista, saa raskausarpia, turpoo ihan muodottomaks eikä pysty loppuaikana tekemään mitään, kaatuilee, kärsii hirvittävästi, haluaa mahasta eroon vikalla kolmanneksella, ei voi halua seksiä raskausaikana, mies varsinkaan, nukkuu tosi huonosti." Sori toverit, mutta nää ei tällä kertaa osuneet mun kohdalle, vaikka enää pari viikkoa jäljellä... [:)][:)] Onnekashan mä oon mut tästä näkee että ei voi yleistää...
 
[:D][:D] hauskoja nää teitien jutut.. [8D]
mua raivostuttaa kaverien sellaset puolihuolimattomasti heitetyt jutut tyylii."nyt kun hani on raskaana niin sulla (tarkottaen mun miestä) on varmaan tosi vaikeeta kun hanilla heittelee mielialat ja sitä saa varmaan varoa joka sanaa ettei tuu riitaa..raskaana olevathan ovat niin vaikeita....." mää oon siihen sitten heittänyt mulkoilevia katseita ja ukkeli vaan tuumannut että päin vastoin toi on paljon helpompi tapaus nyt ku aikasemmin...[;)][;)] eikä sitä saa suuttumaan/hermostumaan millään. sitten ne kaverit on ihan hölömönä että aijaa eikös ne ämmät oo raskaana aina niin hormooneissa että riehuvat vaan....?? voi luoja. [:@]
lisäksi on noita ihania heittoja siitä että raskaana oleva automatiik mässää kaikkee makeeta kaksin käsin ja sitä tyrkytetään joka paikassa että syö syö nyt kun sulla on lupa... [&:] mä en oo kylläkään antanut ittelleni mitään erikoislupia nyt ku oon raskaana. en todellakaan. päinvastoin. makeet ja suolaset ja epäterveelliset mässyt on karsittu hyvin laajalla kädellä. sitten naureskellaan päälle että ainahan ne naiset lihoo sen 20kg ku ovat raskaana..

tosta naimisiinmeno jutskasta ja sormuksista vielä sen verran että mehän ei olla mieheni kaa naimisissa, ollaan kuitenki oltu kohta se 5v yhessä ja kolmisen vuotta kihloissa ja asuttu melkein se koko 5v samankaton alla. ja ollaan ilmotettu että ei ihan helposti mennä naimisiin. niin silti anoppi pikkurouvittelee mua. ja muutoinki alkanut käsittelee mua jotenki sillain niinku noh vaikee selittää.. mutta mä en oo kyllä mielestäni yhtään sen rouvempi nyt ku ennenkään vaikka lapsen saankin ja en halua että mua käsitellään rouvana. se saa mussa karvat nousemaan pystyyn. se on liian vanhanaikaista.. rouvitella. kun kerran en oo rouva.. enkä varsinkaan pikkurouva. se käy hyvin just 18v naimisiin menneelle silloin 60 luvulla..mutta ei tänäpäivänä. ei mulle ainakaan. ja musta tuntuu että mä räjähän raivosta joka kerta kun kuulen sen pikkurouva.. ja nyt siellä vielä väsätään mulle jotain mekkoo kun se on ollut tapana näille suvun pikkurouville tehä. voi kääääääääääääääääääk[:@][:'(][&:][:'(][:@][&:]
 
[:D] voi toi pikkuäiti ois niin paljon parempi kutsumanimi mulle..... [:D] mutta että pikkurouva.. aargh. kohta ne varmaan oottaa multa sitten jo sellaista rouvamaista käytöstäkin kun mekkookin ompelee ja mähän ku en mekkoja muutenkaan pidä.. muutaku kesällä hellemekkoo ja sekään ei oo kauheen rouvamainen........ [;)][:)]
 
Rouvittelusta tuli mieleen: armas mummoni on taas vauhdissa (tai siis kauhuissaan)
a) se ei voi puhelimessa kertoa toisella puolella Suomea asuville (iäkkäämmille) sukulaisille että tyttärentytär odottaa vauvaa, koska me ei mieheni kanssa olla naimisissa! (ollaan ny oltu kolmisen vuotta kihloissa). Jostain mystisestä syystä tilannetta mummulla helpottaa se että siskoni menee heinäkuussa naimisiin...[8|]
MUTTA
b) (keskustelu mummon ja äidin välillä. äiteeltä kuultua)
mummo: "meinaako ne matkustaa siskon häihin KASTAMATTOMAN lapsen kanssa?"
äiti: "kyllä, mikäli tulevat paikalle"
mummo: "no voihan sille lapselle antaa hätäkasteen!"
äiti: "älä ny sitä lasta ole tappamassa ennen kuin se on syntynytkään!"

Repeilin kyllä ihan täysin ku muorilla on tällainen "suuren luokan ongelma".[:D]
Ilmeisesti vuonna "miekka ja kirves" ei ole ollu sopivaa matkustella kirkkoon kuulumattoman vauvan kanssa...
 
Takaisin
Top