Mua ärsyttää...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tema
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siv, noista perseessä roikkuvista kuskeista.. Itteeni ärsyttää kans, etenkin kun oma kaasujalka ei ole esikoisen saamisen jälkeen ollut enää yhtä raskas kuin ennen. Mun taktiikka on kun joku roikkuu perseessä, ajaa kiusallani tismalleen rajoitusten mukaan, ehkä vähän alle :D Pikkuteillä on vielä nautinnollisempaa ajella ihan rauhassa, ilman mitään kiirettä ;)

Nyt on pakko purkaa tuntoja... Vaiks tää ei periaatteessa liity raskauteen. Mulla on krooninen suolistosairaus (colitis) ja se vaivaa aiheuttamalla ripulia. Nyt on useampana aamuna ja/tai iltana ollut sellanen tyhjennys päällä kuin en olis muuta tehnyt kuin survonnut ruokaa sisääni. Vatsa ei oo kipeä mutta tuo selkä... :( Alaselkä jomottaa enemmän kuin koskaan kuukautisten aikana, vähän kuin synnytyssupistukset mutta jatkuvaa jomotusta ja polttelua. Nytkin makaan sohvalla lämpötyyny selän alla. En voi uskoa et "sanon tän ääneen" mutta mieluummin ottaisin pahoinvoinnin kun se johtuu positiivisesta asiasta! Mä haluan tuntea olevani raskaana enkä vaan kipeä. :( Viime raskaudessa suolisto oli priimakunnossa, sitä odotellessa...

Meillä on Janna75 sama perusvaiva! Tosin nyt en voi samaistua muuten tilanteeseen, kuin että toki se ärsyttää yleisellä tasolla. Nyt on ihan hyvä vaihe menossa. Edellisessä raskaudessa ja sen jälkimainingeissa oli oikein armollinen.

Toivottavasti sulla Janna helpottaa ja suolistokin kohta rauhoittuu. Mua ärsyttää oma pää, josta jo oireisiin vähän avauduin. Yhtään en saa sitä maltillista odotusvaihdetta päälle. Murehdin vaan jo etukäteen kaikkea, enkä osaa nauttia tilanteesta -huono pää, vaihdetaan parempaan! :yuck:

Pakko avautua....Me ostettiin kesällä talo. Rempattiin ja paljon rempattiinkin. Kylppäriä tulikin mutkien jälkeen tekemään appiukko (ei-ammattilainen) ja
Kaadot on ihan päin helvettiä. Kun asiasta sitten sanottiin, ei hän ole omasta mielestään tehnyt mitään väärää. Kesällä vakuutteli et osaa laatotukset tehdä ja nyt joudutaan sit tekee uusiks, ettei kylpyhuone/sauna mätäne pystyyn....

Voi ei nappi todella ikävää! :( meillä oli viime keväänä todellinen katastrofi remppojen suhteen, vaikka olikin ammattilaiset asialla.. Hermoja vaatii :(

Oi, niin tiedän tuon remppatunteen, mä näin niin punaista viime keväänä, kun meillä tehtiin kattoremppaa....
No nyt vaan odotan että saataisiin ylipäätänsä nämä remppa-asiat sillain kuntoon, että että ei olisi näitä suuria toteutuksia enään, vaikka tiedän että niihin menee mukavasti koko kevät ja kesä. Tällä hetkellä on keittiöremontti, ollut kyllä jo joulusta asti, kun mies tekee yksin töidensä ohessa. Mulla yleisesti menee hermot vaan asiakkaiden kanssa. Ja toisaalta mies on välillä syypää näihin hermojen menetyksiin, tuntuu että se ei ymmärrä... :joyful: No olen itsekin kyllä tulisielu :wink

Tilkku77 sama täällä ton kiukuttelun suhteen! :D
Tähän remppaan kun lisää sit miehen, hänen vanhempien ja mun vanhempien kiukuttelun niin alkaa tämä mama olla lähellä räjähdystä...

Tsemppiä remppajuttuihin. Meillä viime kesänä vesivahinko ja sitä remppaa kesti 4kk, oli kyllä pinna välillä todella kireenä.

Nyt ärsyttää (ihan turhaan ja tyhmää kiukutella) kun tulin yöllä esikoisen kanssa reissusta ja tänään heti ensimmäiseksi sain tyhjentää jääkaappia kaikesta vanhasta ruoasta. Miten ihmeessä mies ei voi huomata että jääkaappi täys vanhaa moskaa! Argh. Ja ihanasti olo laittanut uuden peilin seinälle.. mutta ei keskelle!! Äh, en jaksais sanoa että otetaan pois ja paklataan reiät ja laitetaan keskelle, mutta kun mua häiritsee nyt koko ajan väärä paikka. Grr. Muutenkaan en jaksais yhtään tätä perusarkea kylmässä Suomessa. Huokaus.

Mua on jostain syystä alkanut ärsyttään appiukko ihan sairaasti. Meillä ei aiemminkaan oo oikeen kemiat kohdanneet, mutta nyt otan itteeni kaikesta mitä se sanoo. Hormonit vissiiin..

Mua ärsyttää sellaiset pikkujutut kuten katsoessani lätkämatsia vastustajajoukkueen pelaaja, jolla on "ärsyttävä" nimi. Myös A-studion toimittajanaiset, menee hermo sekunnissa (yleensä kestän noin kaksi minuuttia) niiden aggressiiviseen ja hyökkäävään haastattelutyyliin. Syvällistä. :grin

Käyttääkö joku muu tuota vau.fi:n raskauslaskuri appia? Siis sitä missä näkee kuinka pitkällä raskaus on ja miten alkio kehittyy jne. Mä en oikeen ymmärrä sen apin laskutapaa raskausviikoista jne. Mulla on esim. tänään viikkoja 8+0 mutta kuitenkin appi näyttää 7. viikon tiedot? Ja tekstissäkin lukee että kahdeksannen viikon alussa alkio on viiden viikon ikäinen?!? Kuusi viikkoahan!

Vau.fi käytän myös, mulla tänään 7+3 ja laskuri näyttää raskaana 7 viikkoa, 3 päivää eli ihan oikein. Ja app kertoo mulle nyt kasi viikon tiedot. Tosta alkion iästä en kyllä osaa sanoo, onko siinä ajateltu sitten vielä viikko hedelmöittymisestä kiinnittymiseen?

Se menee niin, että kuukautisista laskettuna alkio on -2viikkoa raskausviikoista. Ja esimerkiksi viides raskausviikko alkaa, kun on rv4+0 ja vaikkapa kymmenes raskausvikko alkaa, kun on rv9+0 jne.. Tuliko selvyyttä? :) vaun laskuri on ihan oikeassa :)

Mulla on viikkoja 8+0, eli olen yhdeksännellä viikolla, eikö? Mutta apin mukaan olen kahdeksannella viikolla. Ja hedelmöityksestä on nyt kuusi viikkoa vaikka appi väittää että on viisi viikkoa. Ja kaiken lisäksi samalla sivulla lukee ylimpänä 8. viikko, mutta kuvan alla on otsikkona 7. viikko?!?

ImageUploadedByVau Foorumi1457120821.870596.jpg
Eli näin. :D Näyttääkö muilla yhtä sekavasti viikot? Eihän tuo mitenkään tärkeää ole mutta mietin täsmääkö esim. tekstissä olevat kehitysvaiheet ja mitat nyt sitten mitä viikkoa?

Jos nyt ymmärrän oikein niin vedät tuolta ylhäältä nuolen vkon 9 kohdalle niin sillon se on oikein ja näyttää alhaalla sulle viikon 8+ tiedot. :) eli siis esim. tältä näyttää mulla ImageUploadedByVau Foorumi1457121741.592555.jpg

Juu, iPhonea käytän.
Moony, joo saan kyllä vaihdettua viikon ylhäällä mutta tuo 8. on lihavoituna.

Takaisin