Monta kummia lapsellasi on? Tai kuinka monta tulee olemaan?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja niukku
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Esikoisella 4 kummia, joista 2 minun ystäviäni (naisia), 1 mieheni veli ja 1 meidän molempien yhteinen kaveri (mies). Joku kyseli, saako kirkkoon kuulumaton kummi olla mukana normaalisti kastetilaisuudessa, niin meillä 2 kummia ei kuulu kirkkoon, saivat olla mukana kasteessa, mutta eivät saaneet kirkon kastetodistusta.

Meille on tulossa toinen lapsi ja hänelle kovin mietimme, ketä pyytää kummeiksi, kun ei ole kovin läheisiä ystäviä enempää. Ainakin 2 siskoani pyydän, harkinnassa on, pyydänkö yhtä työkaveriani, jonka kanssa olen tekemisissä myös vapaa-ajalla. Mitä mieltä muuten olette, kannattaako työkaveriani pyytää? Vai pitäisikö pyytää joku muu kaveri, joka ei kuitenkaan kovin läheinen ole?

Esikoisella 4 kummia, joista 2 minun ystäviäni (naisia), 1 mieheni veli ja 1 meidän molempien yhteinen kaveri (mies). Joku kyseli, saako kirkkoon kuulumaton kummi olla mukana normaalisti kastetilaisuudessa, niin meillä 2 kummia ei kuulu kirkkoon, saivat olla mukana kasteessa, mutta eivät saaneet kirkon kastetodistusta.

Meille on tulossa toinen lapsi ja hänelle kovin mietimme, ketä pyytää kummeiksi, kun ei ole kovin läheisiä ystäviä enempää. Ainakin 2 siskoani pyydän, harkinnassa on, pyydänkö yhtä työkaveriani, jonka kanssa olen tekemisissä myös vapaa-ajalla. Mitä mieltä muuten olette, kannattaako työkaveriani pyytää? Vai pitäisikö pyytää joku muu kaveri, joka ei kuitenkaan kovin läheinen ole?

Suffeli80, kommenttis oli ihan kun mun suusta :D Ihanaa etten ole ainut joka noin aattelee!Jotenkin tuntuu että "pitäis"olla kummeja vaikkei kirkkoon kuulutakaan..Ei siis omasta mielestä mutta kavereitten kyselyt rupee jo vähän ahdistaan vaikken vielä edes raskaana ole( kait :D ).Varsinkin kun paras kaveri on ittensä jo kummiks määritelly/nimittäny jo vuosia sitten.. :confused1

nyt on kyllä sellainen aihe, että toivon ihmisten oikeesti ottavan kantaa asiaan! :)

meilläkin kummiasia puhuttanut kovasti, pienokainen tuloillaan (tänään 41+2) ja kaksi kummia ollaan valittu/pyydetty, molemmat ovat mies puolisia (minun serkkuni ja mieheni lapsuuden ystävä) ja tässä nyt sitten pähkäillään, että naiskummikin olisi kiva, omasta pakkomielteisestä ajattelusta johtuen varmaan minulle "pakollinen" :D
ongelma on vain se, että en (emme) osaa päättää että kuka/ketkä. 3 rakkaimmasta ystävästä kun on vaikea valita :( olen myös miettinyt että kaikki kolme eli yhteensä 5 kummia, mutta se tuntuu paljolta ja sitten haluaisin vielä ystäväni miehenkin kummiksi, koska ilman kyseistä pariskuntaa tuskin olisimme selvinneet aikoinaan myrskyisästä kaudesta. huh, vaikeaa :)

mutta siis, onko 6 kummia (3miestä ja 3naista) parempi kuin 2 miespuolista? :)

nyt on kyllä sellainen aihe, että toivon ihmisten oikeesti ottavan kantaa asiaan! :)

meilläkin kummiasia puhuttanut kovasti, pienokainen tuloillaan (tänään 41+2) ja kaksi kummia ollaan valittu/pyydetty, molemmat ovat mies puolisia (minun serkkuni ja mieheni lapsuuden ystävä) ja tässä nyt sitten pähkäillään, että naiskummikin olisi kiva, omasta pakkomielteisestä ajattelusta johtuen varmaan minulle "pakollinen" :D
ongelma on vain se, että en (emme) osaa päättää että kuka/ketkä. 3 rakkaimmasta ystävästä kun on vaikea valita :( olen myös miettinyt että kaikki kolme eli yhteensä 5 kummia, mutta se tuntuu paljolta ja sitten haluaisin vielä ystäväni miehenkin kummiksi, koska ilman kyseistä pariskuntaa tuskin olisimme selvinneet aikoinaan myrskyisästä kaudesta. huh, vaikeaa :)

Ihan miltä teistä itsestä tuntuu.

Meidän tytöllä on kaksi kummia, ystäväpariskuntamme, joiden lapsen kummeja olemme taas me. Meillä oli luonnollinen valinta vain pariskunta, koska emme halunneet ns. kakkoskummeja. Meistä vanhemmista molemmilla on "kummiporukat" siis kummisetä ja kummitäti, jotka ovat keskenään naimisissa, ja nyt lapsellamme on siis myös kummisetä ja -täti. En itsekään pidä ajatuksesta, että olisin jotenkin varalla. Jos päätätte ottaa kaksi miespuoleista, toisesta tulee sylikummi ja toisesta kakkoskummi (elleivät ole pariskunta...) joten ehkä teidän tapauksessa ottaisin kaikki kuusi kummia!

Meillä pojalla on neljä kummia, kaksi pariskuntaa hyviä ystäviämme. Ja ketään en halunnut nimetä sylikummiksi, kaikki ovat yhtä tärkeitä. Toinen pariskunnista asuu kauempana niin on kiva että toinen pariskunta sitten on täällä vähän lähempänä. :)

Takaisin