Nyt vasta sain luettua kaikki tän ketjun viestit! Oon aiemmin asunut Meksikossa ja myös rakastuin sikäläiseen ruokaan ja silloin, kun sieltä palasin Suomeen, oli tosi vaikea sopeutua siihen, ettei kaupasta löytynyt samoja aineksia. Sitten tein kuitenkin yllättäviä löytäjä, kuten Maseca -jauhoja ihan perus prismoista ja Helsingissä pienemmistäkin marketeista. Myös tuoreita jalopenoja on yllättävän monissa kaupoissa ja sit just noi la costeña -säilykkeet. Oon kyllä tehny monet tortillat noilla maissijauhoilla ja sit niistä on tullu tehtyä edelleen totopoksia vaikka chilaquileja varten. Toimineet myös hyvin huevos con torltilla -aamiaisen kanssa noi omatekoiset tortillat ja huevos rancheros -aamupalassa myös. Muuten ainaki Tampereen keskustassa oli ja varmaan on yhä sellainen pieni meksikolais-argentiinalainen lounasravintola, josta sai hyvää ruokaa.
Enää ei tule niin paljo noita meksikolaisia juttuja kokkailtua, muuta kuin joskus noita ihania raskaita suosikkiaamiaisia. Costa ricassa taas ihan eri ruokakulttuuri, hyvin yksinkertainen sellainen verrattuna vaikka just meksikolaiseen. Siellä joka aterialla riisiä ja papuja. Jos aamupala kyseessä niin sitten riisi ja pavut kananmunalla ja keittobanaanilla, lounaalla taas riisi ja pavut esim kanalla tai kalalla. ja muuten kaikkia superhedelmiä, mitä siellä kasvaakin joka puolella!
Mies on tosiaan argentiinalainen, mutta en ole itse ikinä käynyt argentiinassa. Tarkoitus olisi ensi vuonna mennä. Mitähän muuta ajattelin kommentoida, kun luin teidän kirjoituksia..? En muista enempää. Aa niin, oma mieheni ei ole onneksi nirso ja minulla on vielä sellainen onni ja autuus, että hän on ammatiltaan kokki ja laittaa ruokaa mielellään joka päivä ja vaikka jokaisen aterian. Varsinkin alkuraskaudessa se oli ihanaa, kun mä en hajuja sietänyt yhtään, enkä voinut oleskella esimerkiksi tiskilavuaarin lähettyvillä kovin pitkiä aikoja. Onneks se pahoinvointi on ohi, se oli kyl kauheeta, en ois ikinä osannu kuvitella, että normaalielämä voi yhtäkkiä olla niin työlästä.
Mitäs teille kaikille kuuluu? Synnytys sen ku lähenee!