Monikkoraskaus?

DeeDee

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Epäilettekö odottavanne useampaa?

Mä joskus toivon kaksosia, mutta en usko et sattuu omalle kohalle. Ois kai alkuun järkytys, mutta vaan siksi että se on nii harvinaista!
 
Kävin follikkeliultrassa kp14 ja vain yksi munasolu oli juuri irtoamaisillaan. Toiset olivat vielä liian pieniä. Eli enää jää vain pienen pieni identtisten kaksosten mahdollisuus.:grin Letrozolilla tehty ovulaatio tämä muutenkin oli.
 
Mulla edellinen raskaus lähti tuplana, mut toinen alkio sit kuihtu pois aika varhaisilla viikoilla ilman mitään vuotoja. Varhaisultrassa siis jo oli kehitys pysähtyny. Nyt taas jännittää et kuinkahan tälläkertaa, toivon hartaasti et vain yks kyytiläinen:rolleyes: ikää sen verran et yksösraskauski varmasti ihan riittävän kuormittava ja toisaalta just tää ikä (36) nostaa kaksos"riskiä" :bag: :eek:
 
En pelkää monikkoraskautta, nuorempana jopa toivoin tuplia. Mutta olisihan siinä omat riskinsä. Niin monta otetaan kuin annetaan :) Saadaankohan me tähän ryhmään monetkin tuplat?
 
Mun siskolla on luomutuplat! Mutta mulla taas sitten esikoinenkin tekemällä tehty koeputkessa samoin kuin tämä tulokas (yksi alkio siirretty) niin vaan tosi pieni todennäköisyys että tulis identtiset!

Tai tietty kun omaan kiertoon on siirto tehty niin teoreettinen mahdollisuus ois että ois alkanu sekä luomuna että siirrosta raskaus mutta enpä tiedä onko sellaista kovin montaa kertaa maailmassa tapahtunut!
 
Mulla kaksi alkanutta kaksois raskautta, molemmissa toinen kaksosista ”kuihtunut” pois ennen nt-ultraa, molempien istukat olivat jatkaneet kasvua johonkin rv 16-20 saakka.
Näin jälkikäteen sanottuna onneksi kumpikaan ei jatkunut kaksoisraskautena, muutenkin kun kaikki omat raskaudet ovat olleet suuren riskin raskauksia.
Nyt oli viidennessä kova pelko kaksoisraskaudesta ja onneksi näin ei ollut.
Meillä on suvussa hyvin paljon kaksosia ja samassa perheessäkin useampia.
 
Mulla on ajatus käynyt tuplista nyt mielessä. Hcg verestä mitattuna oli viikkoihin nähden melko korkea :nailbiting: ja lueskelin, että se voi olla yksi syy. Minulla on suvussa sekä äidin että isän puolella kaksosia, mun tädit on lähimmät ja mummi onkin päivitellyt, että on se kumma että ei kenellekään ole suvussa sen jälkeen tullut kaksosia. Mummilla 7 lasta ja noita lapsenlapsia on siunautunut suuri määrä :joyful:
Väläyttelin asiaa miehellekin ja hän valahti aivan valkoiseksi ja meni niin hiljaiseksi että katsoin paremmaksi olla puhumatta asiasta enää :shy:
Oireet on kyllä olleet maltilliset mutta lueskelin että sekään ei ole tavatonta.
Olisi se aikamoinen paukku mutta mikäs tekisi, kyllä kait siihen tottuisi ja uskoisin että apua saataisiin sitten tuplasti :grin:Heartred
 
Mä oon nähny parina yönä unta, että oon kannellu kaksosia kaupassa :D Ihanaa se olisi, toisaalta ei kun riskiraskaus.. Mutta ainakin toistaiseksi ultrassa nähty vain yksi ihmisen alku :Heartred Mieskin tästä tarkennuksesta ultrassa huojentui :'D
 
Mulla myös mahdollisuus kaksosiin, kaksi munasolua oli kypsynyt ja irrotuspiikin otin ennen inseminaatiota. Katsotaan mitä ultrassa näkyy sitten, pitkiä viikkoja odottaa.
 
Meillä mulle kaatuneet nuo kaksostoiveet sukujen puolelta, kun nyt on jättänyt yhden sukupolven väliin niin isän kuin äidinkin puolelta. Molempien sisarukset olleet kaksoset. Isältähän se tyttärelle siirtyy tämä taipumus tai ainakin näin Muistan lukeneeni. Nyt oireet todella kovat jo heti ovulaatiosta asti oikeastaan ja Olin varma raskaudesta jo reilu viikkoa ennen kuin olisi edes menkkojen pitänyt alkaa. Vatsa alkanut jo paisua, tuntuu jo paino kohdussa ja rinnat jo nyt kasvaneet ihan hillittömästi. Jännätään nyt tässä sinne elokuulle miten käy. Mua pelottaa aivan sikana ajatus kaksosista, mutta mies oli jotenkin yllättävän tyyni...
 
Se olis aikamoine shokki saada kaksoset :grin:nailbiting: Vähän jännitän sitä kun vatsa on niin turpeena, mut ehkäpä se on vaan ne kaksi edellistä raskautta :oops: Meillä ei ole kummallakaan suvissa kaksosia ja ikääkään ei ole mulla paljoa että meidän pitäis olla turvallisilla vesillä :p Mut ultrassa sit näkee :)
 
Meil on molempien suvussa kaksosia, ja oon jotenkin aina odottanut et meillekin tulisi. Ja vähän salaisesti molemmilla kerroilla pettynyt, kun on ollut "vaan" se yksi. Nyt en kyl tiedä haluaisinko enään kaksosia. Sit yhtäkkiä oliskin 4 lasta:D
 
Onnea! Näkikö ultrassa jo, onko kaksoset lähtöisin yhdestä vai kahdesta munasolusta? :)
Kiitos ! Ei näkynyt vielä. Viikko sitten kävin ja molemmat alkiot 5mm pitkiä ja omissa pusseissaan. Jonkinasteinen sydän myös sykki jo molemmilla. Juuri muuta ei vielä saanut selville. Innolla ja kauhulla odottelen kuinka etenee :nailbiting: Toivon että lähtisivät molemmat nyt hyvin kasvuun...
 
Onnea! Yllätyitkö, osasitko yhtään aavistella, tai kävikö edes mielessä että voisi olla kaksi? :) toivotaan että molemmat pysyvät kyydissä :Heartred
Kiitti :) No eipä käynyt edes mielessä tämä, enkä aavistellut mitään! En oikeastaan sitä edes heti uskonut kun kätilö sen sanoi. Kyllä se on kai uskottava kun ultran kuvia katselee. :smiley-ashamed004
 
Kiitti :) No eipä käynyt edes mielessä tämä, enkä aavistellut mitään! En oikeastaan sitä edes heti uskonut kun kätilö sen sanoi. Kyllä se on kai uskottava kun ultran kuvia katselee. :smiley-ashamed004

Tuplasti onnea!
 
Onnea ne onkin ryhmän ekat kaksosuutiset! Olisko itselläkin, kun niin vahvat oireet ja viivat testissä on ollu!
 
Onnea Elpu, toivotaan et molemmat pysyy kyydissä :Heartbigred

Itteä alkanu taas hirvittää todella kaksosmahdollisuus, viikon päästä varhaisultra niin pääsee onneksi jännityksestä :schoked025 mut yritän tän myöhemmin alkaneen pahoinvoinnin ja alun hitaasti vahvistuneiden viivojen perusteella uskoa et yks vaan kyytis :smiley-angelic006 edellisessä tuplana lähtenees raskaudessa sain vahvan viivan jo 3+6 ja oksenteluki alko jo 4+1 :hungover:
 
Takaisin
Top