Miten vauva sai alkunsa?

Luomuvauva tulossa. Ihmeellinen yllätys ja toivottu :red-heart: Ajattelin, että nyt ne vaihdevuodet alkoi, kun menkat jäi pois. Ikää 47 vuotta. Säännöllinen 28 pvän kierto ollut. 2 viikon päästä, kun menkat jäi pois. Tein testin ja heti tuli viiva siihen. Mies on aivan innoissaan. Yhdessä on oltu vuosia. Esikoinen oli iloinen yllätys ja vuosi oltiin toivottu tulevaksi silloin.
 
Luomuvauva tulossa. Ihmeellinen yllätys ja toivottu :red-heart: Ajattelin, että nyt ne vaihdevuodet alkoi, kun menkat jäi pois. Ikää 47 vuotta. Säännöllinen 28 pvän kierto ollut. 2 viikon päästä, kun menkat jäi pois. Tein testin ja heti tuli viiva siihen. Mies on aivan innoissaan. Yhdessä on oltu vuosia. Esikoinen oli iloinen yllätys ja vuosi oltiin toivottu tulevaksi silloin.
Oot kyllä promilleihin kuuluva harvinaisuus!! 😍🤩😍 Mä kävin vaihdevuosikokeissa helmikuussa, kun mun äiti on sanonu hönen vaihdevuosien alkaneen alle 40veenä. Mun tulokset olikin sit yllättäen 30-35v tasolla, mut silti gyne sanoi et tsäänssi luomuraskautumiselle on jotain 3% tasoa 42veenä, kun suurin osa munasoluista on tässä iässä jo viallisia. Tämä siis yleisellä tasolla. No näköjään me jotkut voidaan tulla raskaaksi helpostikin, mut onhan tässä ikäperusteisesti kaikki riskit tapissa... Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin❣️🙏❣️
 

Liitteet

  • IMG_9206.png
    IMG_9206.png
    501.1 KB · Katsottu: 12
  • IMG_9207.png
    IMG_9207.png
    350.9 KB · Katsottu: 12
Meillä jäi loppuvuodesta ehkäisy pois, kun päädyttiin uusperhekuvioissa, että viides lapsi olisi valtavan tervetullut täydentämään meidän perhettä. Kaksi keskenmenoa myöhemmin ollaan nyt varovaisen onnellisia vahvistuvista viivoista ja joululahjasta 🥰 Naurettiin just tänään miehen kanssa, että lasta kun suunniteltiin niin yksi selkeä asia oli se, että tähdätään johonkin muuhun kuukauteen, kuin just siihen joulukuuhun LA :D yllättäen toisen keskenmenon jälkeen sillä syntymäajalla ei ollut enää mitään väliä vaan kiitollisia ollaan siitä mitä ollaan saatu.
 
Me jätettiin ehkäisy pois toukokuussa 2013. Siitä lähtien on vauva ollut tervetullut. Mulla on ylipainoa reilusti sekä pcos ja kuukautiskierto kaikkea muuta kuin säännöllinen, joten tiedettiin jo ennalta ettei raskautuminen todennäköisesti tapahtuisi kovin äkisti. Vaan ei osattu kyllä yhtään aavistaa, että siihen miltei kymmenen vuotta menisi! Mä täytän loppuvuodesta 34v ja mies täytti tänä vuonna 36v.

Luonnollisestikaan ei uskota tätä todeksi. Ekaa kertaa ikinä tein positiivisen raskaustestin perjantaina 14.4.2023 iltapäivällä. Ovulaatiotestin lisäksi tein hetken mielijohteesta myös raskaustestin mystisen tiputteluvuodon ja alavatsan outojen tuntemusten vuoksi. Myös viime viikonlopun lauantaina kaksi raskaustestiä näytti positiivista ja sunnuntaina piti käydä ostamassa digitaalinen testi, joka sekin väittää että olen raskaana.

Tänkin viikon perjantaina tehty testi näyttää edelleen positiivista. Silti on vähän huijari olo, kun ei ole mitään niitä klassisia oireita. Ei kipeitä rintoja eikä pahoinvointia. Ehkä vähän väsymystä ja ruokahaluttomuutta, mutta niitä mulla on muutenkin aina silloin tällöin. Mä oon äkkipikainen luonne ja ylireagoinnin mestari, joten ei mieskään oo huomannut mun käytöksessä mitään poikkeavaa.

Keskiviikkona ois eka neuvola, joten leikitään nyt ainakin vielä toistaseksi että meille on tulossa vauva. On vaan niin vahva olo siitä, ettei tää oikeesti oo totta, joten ei oikein uskalleta iloita asiasta. Vaikka vuosien toive näyttää merkkejä toteutumisesta.
 
Meillä ei ehkäisyä ole ollut käytössä elokuisen 2021 jälkeen. Kuukautiskierto palautui viime vuoden toukokuussa, kerkesi tulla 4 menkat ja sitten oltiinkin jo raskaana. Noh, se meni kesken joulukuussa ja sen jälkeen kolmet menkat ja nyt odotellaan sitten joulukuista toivottavasti paremmalla lopputuloksella 🙏🏻🙏🏻🙏🏻💗
 
Me jätettiin ehkäisy pois toukokuussa 2013. Siitä lähtien on vauva ollut tervetullut. Mulla on ylipainoa reilusti sekä pcos ja kuukautiskierto kaikkea muuta kuin säännöllinen, joten tiedettiin jo ennalta ettei raskautuminen todennäköisesti tapahtuisi kovin äkisti. Vaan ei osattu kyllä yhtään aavistaa, että siihen miltei kymmenen vuotta menisi! Mä täytän loppuvuodesta 34v ja mies täytti tänä vuonna 36v.

Luonnollisestikaan ei uskota tätä todeksi. Ekaa kertaa ikinä tein positiivisen raskaustestin perjantaina 14.4.2023 iltapäivällä. Ovulaatiotestin lisäksi tein hetken mielijohteesta myös raskaustestin mystisen tiputteluvuodon ja alavatsan outojen tuntemusten vuoksi. Myös viime viikonlopun lauantaina kaksi raskaustestiä näytti positiivista ja sunnuntaina piti käydä ostamassa digitaalinen testi, joka sekin väittää että olen raskaana.

Tänkin viikon perjantaina tehty testi näyttää edelleen positiivista. Silti on vähän huijari olo, kun ei ole mitään niitä klassisia oireita. Ei kipeitä rintoja eikä pahoinvointia. Ehkä vähän väsymystä ja ruokahaluttomuutta, mutta niitä mulla on muutenkin aina silloin tällöin. Mä oon äkkipikainen luonne ja ylireagoinnin mestari, joten ei mieskään oo huomannut mun käytöksessä mitään poikkeavaa.

Keskiviikkona ois eka neuvola, joten leikitään nyt ainakin vielä toistaseksi että meille on tulossa vauva. On vaan niin vahva olo siitä, ettei tää oikeesti oo totta, joten ei oikein uskalleta iloita asiasta. Vaikka vuosien toive näyttää merkkejä toteutumisesta.

Voi kuinka pitkä taival teillä on takana, ei mikään ihme ettet meinaa sisäistää asiaa todeksi! Toivon täydestä sydämestäni että teidän toive käy vihdoin toteen ❤️
 
Vähän on monimutkainen kuvio, mutta ehkäsyrenkaan olen tainnut jättää pois joskus elokuussa. Tuntunut aina, ettei oikein hormonaalinenehkäisy sovi omalle kohdalle. Ei olla tunnettu miehen kanssa vielä, kun ehkäisyn olen jättänyt pois. Ja tutustuttu aikalailla joskus lokakuussa ja kondomia hetki käytettiin, mutta se tais joulukuussa jäädä pois. Ajateltiin vain, että tulee jos on tullakseen. Flon kautta kyllä aika tarkkaan seurasin ovulaatiota, vaikka sillä nyt ei niin väliä olisi ollut millon ovis, kun niin aktiivinen yritys ollut.😂 Ei ole yhtään keskenmenoa taustalla.
 
Ihan luomuna sai alkunsa, muutama kuukausi toisen keskeytyneen keskenmenon jälkeen. Minulla kesti kauan että ovulaatio tuli takaisin (töissä oli paljon stressiä ja tällöin minulla tavallisesti jää kuukautiset pois, eli ei tule ovulaatiotakaan).

Meillä ilmeisesti sopii kemiat hyvin yhteen, sillä meneillään on jo kolmas raskaus vuoden aikana, eikä olla tunnettu edes 1,5 vuotta :smiling face with heart-eyes: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja matalat keltarauhashormonit, joten epäilen että niillä on jotakin tekemistä sen kanssa, että kaksi ekaa meni kesken. Voi toki olla, että myös munasolujen laatu ei enää ole huipussaan, mutta nyt kun sain hormonit kuntoon, raskaus on edennyt oikein hyvin.

Tämä raskaushan oli aluksi tuplaraskaus, mutta toinen menetettiin 6-7 viikon paikkeilla.

Aika hauska ajatella miten mun munasolut ja miehen uimarit ilmeisesti vetää toisiaan puoleen magneetin avulla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Meillä nuorin täytti juuri 4v meillä ei koskaan ole ollut ehkäisyä koska raskautuminen on ollut haastavaa ja paljon epäonnistuneita raskauksia.
Nyt kierto viimeisen jälkeen ollut niin sekava ettei sitä olla millään saatu kuntoon, ihme että edes onnistuin raskautumaan.
Raskausoireita ilmestyi minkä perusteella testin tein. Raskauden pituudesta ei ollut mitään tietoa.
Eilen ultrattiin ja syke löytyi arviolta +/-7 vko.
kahden viikon päästä mittaillaan tarkemmin ja katsotaan silloin laskettua aikaa joka olisi n. 10-15.12..
 
Oon 30v ensiodottoja ja luomuna raskauduin. Ei olla seurattu ovulaatiota tai mitään mut jätettiin ehkäisy pois viime vuoden loka-marraskuulla. Oli ollut hetken jo puhetta että kävisin poistattamassa kierukan mutta tartuinki itse toimeen ja nyppäsin sen veks.. nyt viikolla 7+4 :)
 
Miehellä on ollut vauvakuume jo melko pian seurustelumme alusta saakka, mutta itse kaipasin aikaa varmistua että hän ymmärtää mihin on ryhtymässä. Edellisestä suhteesta jäi huono kokemus. Hän on ollut ihanan johdonmukainen ja ei ole halunnut painostaa, mutta on silti aikuiseen tapaan tuonut ilmi omat toiveensa. Kuulemma olisi silti kanssani, mikäli en haluaisikaan lasta tai emme niitä saisi. Hän on ottanut poikani kuin omakseen ja se se lopulta minut vakuutti. Poikani on todella kiintynyt mieheen ja oli innoissaan kun muutettiin yhteen. Kerran poika luuli ihastuksissaan että odotan vauvaa, niin se jotenkin sinetöi kaiken. Minulle oli tärkeää että poikani näytti kaikelle vihreää valoa.

Joten annettiin sitten vauvalle lupa tulla heti kun muutettiin saman katon alle viime marraskuussa. Joulukuussa jo tuli plussa, mutta se meni kesken tammikuussa. Olin yllättynyt miten romuna olin tapahtumasta, olen maatalon flikka ja siellä tottunut näkemään elämää ja kuolemaa eläinten parissa. Km jälkeen tuli yksi kemiallinen ja nyt sitten sen jälkeen tärppäsi tämän nykyisen "pallukan" kanssa 😊 onneksemme suhteellisen helpolla on raskaudet lähteneet alulle, kun nämä kaikki tapahtui vain 4kk sisällä. En voi kuvitellakaan mitä käyvät läpi he joilla kestää jopa vuosia saati he joille ei onnea suoda lainkaan, joten kovin kiitollisia ollaan.
 
Miehellä on ollut vauvakuume jo melko pian seurustelumme alusta saakka, mutta itse kaipasin aikaa varmistua että hän ymmärtää mihin on ryhtymässä. Edellisestä suhteesta jäi huono kokemus. Hän on ollut ihanan johdonmukainen ja ei ole halunnut painostaa, mutta on silti aikuiseen tapaan tuonut ilmi omat toiveensa. Kuulemma olisi silti kanssani, mikäli en haluaisikaan lasta tai emme niitä saisi. Hän on ottanut poikani kuin omakseen ja se se lopulta minut vakuutti. Poikani on todella kiintynyt mieheen ja oli innoissaan kun muutettiin yhteen. Kerran poika luuli ihastuksissaan että odotan vauvaa, niin se jotenkin sinetöi kaiken. Minulle oli tärkeää että poikani näytti kaikelle vihreää valoa.

Joten annettiin sitten vauvalle lupa tulla heti kun muutettiin saman katon alle viime marraskuussa. Joulukuussa jo tuli plussa, mutta se meni kesken tammikuussa. Olin yllättynyt miten romuna olin tapahtumasta, olen maatalon flikka ja siellä tottunut näkemään elämää ja kuolemaa eläinten parissa. Km jälkeen tuli yksi kemiallinen ja nyt sitten sen jälkeen tärppäsi tämän nykyisen "pallukan" kanssa 😊 onneksemme suhteellisen helpolla on raskaudet lähteneet alulle, kun nämä kaikki tapahtui vain 4kk sisällä. En voi kuvitellakaan mitä käyvät läpi he joilla kestää jopa vuosia saati he joille ei onnea suoda lainkaan, joten kovin kiitollisia ollaan.
Mulla oli tuo sama tunne et halusin varmistua että mies on vastuuntuntoinen, kun edellinen suhde oli sellaisen mieslapsen kanssa ja olin käytännössä yksinhuoltaja vaikka olin avioliitossa. Nyt kun on mies joka aidosti haluaa olla isä ja on todella vastuuntuntoinen ihminen niin olen uskaltanut taas haaveilla perheenlisäyksestä.
 
Reilu vuosi ennen positiivista testiä jätettiin ehkäisyt pois "tulee jos on tullakseen" -ajattelulla, ja lopulta kummalliset tuntemukset ajoivat hommaamaan sen raskaustestin. Tässä ollaan. :)
 
Yritettiin reilu 6kk ja sit luovutin ovulaatiotestien suhteen ja kappas se kierto missä lopetin testien ja kierron kohtien seuraamisen niin nappas tää mikä nyt mukana kulkee. Eli meillä toimi niin sanottu kirveen kaivoon heittäminen 🙈
 
Takaisin
Top