Miten vauva sai alkunsa?

Yllätys, kierukka piti asentaa seuraavien kuukautisten aikana. Joitapa ei siis tullutkaan. Hämmentynyt olo, koen itseni jo niin kovin vanhaksi (40v tänä vuonna) 🤷‍♀️
 
Yllätys, kierukka piti asentaa seuraavien kuukautisten aikana. Joitapa ei siis tullutkaan. Hämmentynyt olo, koen itseni jo niin kovin vanhaksi (40v tänä vuonna) 🤷‍♀️
Älähän nyt.. useathan saavat nykyään vauvoja vielä tuossa iässä..🤗
 
1. PASsista. Olin 100% varma että siirto ei onnistunut ja tein raskaustestinkin päivän myöhässä ivf-hoitajan ohjeistuksesta. Digitaaliseen hedelmällisyysmonitoriin tulikin teksti "Raskaana". Sanoin vaan vessassa isoon ääneen että "mitä v*ttua" ja kävelin miehen luo ja näytin tulosta ja toistin vaan "mitä v*ttua". Anteeksi kielenkäyttö. 😂
 
Meillä on pitkä ja kivinen tie takana. 😔
Eka raskaus syksyllä -16 puolittainen vahinko, mitä voi seurata jos ehkäisynä on varmat päivät vähän sinnepäin laskettuna. 🤔🤣 Meni kesken rv10+. Sitten hetki fyysistä parantelua ja asioiden pohtimista, kesällä -17 tietoisesti yrittämään, plussa, ja km rv6+. Yritys jatkui pian ja taas plussa, tästä syntyi esikoinen kesällä -18. 😍 Lääkäreitten käskystä synnytysvaurioiden parantelua vuoden verran, syksyllä -19 yrittämään toista, plussa, ja km rv7+ vuodenvaihteessa. Sitten alkoi korona ja päätettiin pitää taukoa. Kesällä -21 ekat rokotteet, lieviä kk-häiriöitä, mutta käytiin taas yrittämään. Meni reilu vuosi ilman raskautta. Tässä välissä otettiin jo labroja, joista paljastui tukostaipumus. Alkusyksystä -22 piti varata aika julkiselle lapsettomuustutkimuksiin, mutta ehdin plussaamaan. Tähän raskauteen tuli sitten miniASA ja piikitettävä hepariini estämään tukoksia istukassa. Ja rv10+ km rajulla verenvuodolla, varmaankin lääkkeet lisäsi vuotoa, sikiö oli kaiketi menehtynyt jo aiemmin eli kkm. Menin niin huonoon kuntoon, että lopulta päivä sairaalassa ja uutta verta tilalle, tuo oli säikäyttävä kokemus. Ajateltiin pitää vähän taukoa, ettei heti rynnätty tutkimuksiin, mutta oletin myös edeltävän vuoden perusteella, ettei tule plussaa... 🙈 Heti joulukuussa uusi plussa, mutta niin vaalealla viivalla, että epäilin lopputulosta, no se viiva sitten haaleni pois parissa päivässä eli kemiallinen. Nyt piti oikeasti edistää tutkimuksia, mutta plussasin taas. 🙈🤣 Eli yhteen vetona nyt olis 7 raskaus joista 6/7 tärpännyt ekasta tai tokasta yk, yhtä yritettiin reilu vuosi (ja syytän koronarokotetta), yksi lapsi saatuna. Eli katsotaan kauanko pysyn teidän seurassa ennenkuin poistun takavasemmalle. 🙄 Nyt olis taas miniASA, piikitettävä hepariini ja nyt uutena lisäksi lugesteron 200mg. Ja lisäksi caprilonit aina mukana vuodon varalta, ettei tilanne pääsis yhtä vakavaksi kuin viime syksynä. 😰
 
Muokattu viimeksi:
@MM todella toivon että teillä nyt onnistaa! ✨
Saanko kysyä mikä tukostaipumus sulla on? Täältä löytyi kans FV Leiden joku aika sitten.
 
Ensimmäinen plussani ikinä :red-heart: Yritys aloitettu 10/21. Tyroksiini aloitettiin 12/22 ja letrotsoli 1/23. Ensimmäisestä letrokierrosta sitten tärppäsi:folded: Oli siis selittämätön lapsettomuus, sillä kävimme kaiken maailman testeissä ja kaikki oli kunnossa:Weary Cat Face:
 
Olen 12 vuotiaasta eli noin 13 vuotta syönyt e pillereitä (aluksi menkkakipujen vuoksi) ja lopetin ne lokakuun lopulla. Siitä onneksi melkein heti kierto lähti oikein ja tammikuussa plussasin. Täytyy myöntää että ennen raskautumis yrittämistä mulla ei ollut hajuakaan miten esim kierrot lasketaan, milloin on esim varmat päivät jne😅
 
@MM todella toivon että teillä nyt onnistaa! ✨
Saanko kysyä mikä tukostaipumus sulla on? Täältä löytyi kans FV Leiden joku aika sitten.
Papereissa lukee fosfolipidisyndrooma. Lääkäri ei selittänyt paljoakaan noista, että en tiedä mitä kaikkia versioita on ja miten ne eroavat toisistaan. 🤷‍♀️🙈
 
Papereissa lukee fosfolipidisyndrooma. Lääkäri ei selittänyt paljoakaan noista, että en tiedä mitä kaikkia versioita on ja miten ne eroavat toisistaan. 🤷‍♀️🙈
Vähän sama ettei ole vielä täyttä ymmärrystä koko asiasta. Lääkäri ei ole vielä edes ottanut kantaa aloitetaanko jotain estolääkitystä ja missä vaiheessa aloitetaan jos aloitetaan. 😬
 
Vähän sama ettei ole vielä täyttä ymmärrystä koko asiasta. Lääkäri ei ole vielä edes ottanut kantaa aloitetaanko jotain estolääkitystä ja missä vaiheessa aloitetaan jos aloitetaan. 😬
Kun mulla selvis tukostaipumus ja oli tiedossa, että yritetään lasta, niin mun piti käydä heti syömään miniaspiriinia. Lääkärin sanoin "että lääkettä on elimistössä valmiiksi jo heti raskauden alkaessa". Ja piikitettävä hepariini lisäksi heti plussasta.
Tiedän, että osalla aloitetaan vissiin vasta vähän myöhemmin (esim rv6-7, ultran jälkeen), mutta kun mulla on ollut jo monia keskenmenoja, niin koitetaan pelata varman päälle.
 
Ihan perinteisin keinoin sai alkunsa 🤭 ya 11/22 ja plussasin 1/23 ekaa kertaa tämän yrityksen aikana. Sain kuitenkin varhaisen km. Normaalisti kiertoni on ollut epäsäännöllinen ja tosi pitkä. Mutta km jälkeinen kierto oli todella lyhyt mun mittapuulla ja suureksi yllätykseksi tärppäsi tästä kierrosta. Jotenkin olin ajatellut että menee pitkään ennen kuin tärppää uudelleen. Nyt vaan toivon että kaikki menee hyvin loppuun saakka 🙏
 
Meillä sai alkunsa neljännestä alkionsiirrosta. Yritys aloitettu 4/21, issejä kesällä 22, ivf syksyllä 22. Rankka ja tiivis putki takana, vaikka ei erityisen pitkä. Pakastin tyhjänä, joten toivon niiiiin paljon, että tämä tuottaisi tulosta.
 
Meillä mies laski tarkkaan, millon on varmat päivät ja millon käytetään kumia. Yks päivä hän sitte laski väärin ja heti napsahti. Meidän suunnitelmiin nähden puolisen vuotta etuajassa, kun mun piti valmistua ja päästä työelämään ensin, mutta luonto päätti toisin...😅
 
Takaisin
Top