Miten vauva sai alkunsa?

Mullakin pcos ja ivf pakastenalkion siirrolla sai alkunsa. 2. siirto kolmatta yrittäessä. Tajusinki nyt, että jos tää nyt jatkuis hyvin niin kerranki saatais lapsi suunnilleen silloin kuin toivottiin. Ensimmäistä tehtiin 4vuotta ja toistakin 1,5v.
 
Heippa kaikki täälläkin! Me jätettiin ehkäisy pois 12/21 ja varsinainen yrittäminen aloitettiin vuoden 2022 alussa. Huhtikuussa alettiin testata ovulaatiota. Sitten tärppäsikin heti, mutta loppui biokemiallisena lyhyeen. Se oli yllättävän kova paikka ja kesäkuussa testasinkin plussan vasta sitten, kun menkat oli jo myöhässä. Kun varhaisultrassa todettiin keskenmeno, olin aika romuna ja koko syksy oli aika synkkää aikaa, vaikka ahkerasti yritettiin ja mies oli ihanan toiveikas molempien puolesta. Nyt sitten saatiin alkuvuoden plussa ❤️
 
Kirjotellaanpa tännekin 🤗 meillä ennestään -17,-18 ja -20 syntyneet lapsoset, kolmannen piti olla viimeinen ja olin jo asennoitunut että palaan töihin tänä vuonna mutta mies yllättäen suostuikin (pitkin hampain kylläkin) tähän neloseen 🥰 ehkäisy jätettiin pois 8/22 mutta alkuun imetys sotki kiertoa ja sen jälkeen tuli korona mikä laittoi taas kierron ihan sekasin, marraskuussa taas korona mutta ihme kyllä siitä kierrosta sitten plussa tulikin, aaton aattona tuli ensimmäinen selkeä viiva🤩 vaikka yritys aika ei ollut pitkä niin se itsestä tuntui kyllä vuosilta kun kaikki edelliset tärppäsivät ensimmäisestä kierrosta 🙈
 
Meilläkin pitkä yritys tosiaan takana. 2019 loppuvuodesta jätettiin ehkäisy pois ja mentiin vähän ”tulee jos on tullakseen”. Kesällä 2020 aloin tikuttaa oviksia ja syyskuussa teinkin plussatestin. Se päättyi kuitenkin km melko alussa, taisi olla 6+ kun vuoto alkoi, ja oli tosi kova paikka meille molemmille. Yritys jatkui, mutta elämässä tapahtui samalla niin paljon kaikkea muuta, että jälkeenpäin ajateltuna se kaikki varmasti vaikutti siihen ettei plussaa kuulunut. Luomusti kuitenkin jatkettiin (sen verran tutkittu ettei kummastakaan löytynyt mitään selkeää syytä) ja suunnitelmissa oli tänä vuonna hakeutua hoitoihin, mutta täysin yllättäen kuukautiset olivatkin myöhässä (yleensä lähes kellontarkka kierto) ja sain testiin plussan 😍 Nyt toivotaan niin paljon että kaikki menee hyvin, ainakin oireiden voimistuminen lupailee hyvää 😍
 
Meilläkin onnistui nyt ekalla yrityskierrolla, ikää mulla 30 ja miehellä 33, molemmat perusterveitä.
Flo-appia oon käyttänyt jo pitkään niin tiesin kierron olevan n. 31 päivää, joskus toki pari päivää lyhyempi ja stressin iskiessä pari päivää pidempi. Ilmeisesti arvioi ovulaation oikein, koska pidettiin peitto heilumassa ja tässä sitä ollaan. Ovis oli sopivasti uuden vuoden päivänä. 🥳 Mulla oli esikoisen jälkitaskastuksessa laitettu kuparikierukka, joka poistettiin hieman ennen raskautta edeltäviä kuukautisia joulukuun puolessa välissä. Esikoistakaan ei tarvinnut montaa kiertoa yrittää.
 
Täällä oli yk3 hormonikierukan poiston jälkeen. Yhdessä kierrossa tikutin onnistuneesti ovulaation, mutta ei tärpännyt siitä. Tämä sai alkunsa kierrosta, josta luulin mahdottomaksi, kun mies oli ennustetun ovulaation aikoihin reissussa. Mutta mitä vielä ❤️ Tapahtui sama kun esikoisen kans aikoinaan eli lakkasin ajattelemasta ja mentiin fiiliksen mukaan. 🥰 Oli silti testatessa hyvin yllätys, kun olin varma menkkojen alkamisesta oireiden perusteella.
 
Meillä onnistui heti yk2. Tikutin ovulaatioo ja talletteluita oli aina kuukautisten lopusta seuraavien alkuun n. joka toinen päivä.
Meillä molemmilla on ikää ja tämä on molemmille ensimmäinen niin ajattelin, että tässä menisi pitkäkin aika, mutta ei näköjään :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Tämä on tavallaan aika hauska ja monivaiheinen juttu, josta mietin että voiko tätä edes ääneen sanoa tai tänne kirjoittaa. 🙈

Eli kaikki alkoi siitä kun palasimme yhteen nuoruuden seurustelukumppanini kanssa - ja siis todella 15 vuotta sitten seurusteltiin jonkin aikaa ja nyt tiemme jälleen kohtasivat. Molemmilla jo neljäkymppiä mittarissa eikä aiempia lapsia. Ystäväpiiriimme kuuluu todella paljon pitkiä ja kipeitä hedelmöityshoitoja jopa 10+ vuotta läpikäyneitä pariskuntia, joten siitähän se ajatus sitten lähti että ei varmaan kauheen helposti enää tässä iässä tärppää.

Mitään varsinaista vauvakuumetta ei koskaan kummallakaan ole ollut, mutta puhuttiin että ei se niin kauheaa olisi jos ”vahinko” sattuisi ja molemmilla oli oikein positiivinen suhtautuminen mahdolliseen raskauteen. Eli ei kauhean korkein toivein mutta ilman ehkäisyä kuitenkin. Ajattelin että puolivitsillä ostan ovulaatiotestejä niin tiedän että ovuloinko edes enää. Ovulaatio tulikin, mutta myöhemmin kuin mitä itse olisin odottanut, olin tietty iloinen että ainakin jokin vielä tällä iällä pelaa. Seuraavan kerran havahduin parin viikon kuluttua paleluun ja aivan järkyttävöön rintojen aristukseen ja tässäpä sitä nyt ollaan ja ihmetellään melko epäuskoisissa fiiliksissä että mitenkäs tässä näin pääsi käymään 😅
Mutta varovaisen positiivisena katsotaan päivä kerrallaan ja toivotaan että syyskuun lopussa tämä meidän salamatkustaja saataisiin syliin. Jännää! Ja onnea kaikille odotukseen ❤️
 
Minulla on hormoonikierukka joka on sitten varmaan asennettu väärin tai sitten kuulun siihen 1-2% voittaja joukkoon joilla tämä ehkäisy petti. Meidän perheessä on 2020 ja 2021 syntyneet lapset joten ei tämä yllätys mahdoton ole, mutta aika shokki kuitenkin. Tein siis raskaustestin vasta tänä aamuna ja varasin heti ajan gynelle kierukan poistoa varten.
 
Tämä oli ainoa kierto hetkeen, kun emme yrittäneet raskautta.
Ehkäpä kaikki käykin juuri silloin, kun vähiten sitä odottaa, on rennoimmillaan ja stressitasokin alhainen. Olimme tuolloin joululomalla nauttimassa syrjäseudun rauhasta 😅😆
 
Toukokuussa 2022 poistettiin hormonikierukka ja vaihdettiin kondomeihin, sillä oltiin sovittu ja puhuttu että loppuvuoden aikana alettaisiin yrittää lasta. Ajateltiin, että elimistö ehtii sitten puolisen vuotta rauhassa palautua yms. Sitten ehkäisy jätettiin joulukuussa 2022 kesken kiertoa ja ajatuksella että ei oteta asiasta stressiä vaan ihan normaalisti harrastetaan seksiä. Ajatuksena myös oli että voi esimerkiksi mennä puolisen vuotta helposti ja aletaan vasta ovulaatiota pohtimaan ja yrittämällä yrittää jos ei ala kuulua ja alkaa turhauttaa. No joulukuun vajaasta kierrosta ei tärpännyt, mutta tammikuun ensimmäisestä kokonaisesta kierrosta sitten samantien tärppäsi. Oli sitten hieman shokkia, kun ei ajatellut että ihan noin nopeasti kävisi, mutta ihanaa että meni juuri näin, ettei tarvinnut alkaa pelkäämään ettei onnistukaan sekä muita negatiivisia tunteita mitä helposti pitkään yrittäneet joutuvat kokemaan😞
 
Ihan suunnitellusti onnalkunsa saannut. Tähän yritykseen mahtui yksi kkm, jonka jälkeen hän sai alkunsa ja pysyi matkassa. Kaikkinensa kovin montaa kiertoa ei kuitenkaan mennyt.
 
Takaisin
Top