Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :Winking Face: Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?
 
Raskauduimme heti ehkäisyn pois jättäessämme. Valitettavasti alkanut raskaus päättyi keskenmenoon melko varhaisessa vaiheessa. Toisesta kierrosta km:n jälkeen uusi raskaus ja toivomme että pieni pysyy nyt matkassa ❤️
 
Muokattu viimeksi:
Pillerit jätettiin pois kolme kuukautta sitten ajatuksella että saa tulla jos haluaa. Kaksi ekaa kiertoa oli huonoja ja nyt eka joka tuntui normaalilta tärppäsi 🥰
 
Raskaus oli suunniteltu, kummallekin meistä esikoinen. Minipillerit lopetin syyskuussa, lokakuussa alkoi ekat menkat. Marraskuun yrityskierto meni pieleen, koska kierto venähti parilla viikolla ja ovulaatio oli silloin, kun kuvittelin menkkojen alkavan.
Mutta heti seuraavasta kierrosta tärppäsi, eli toisesta yrityskerrasta. Olin odottanut menevän pidempään, koska ikää on itsellä 36.
 
Esikoinen syntynyt 11/21 ja menkat alkoi 7/22. Kierto ollut sen jälkeen 34-47 päivää eli kovin monta kiertoa ei ehtinyt olla. Yrittämällä yrittämistä ei ollut niin kuin ei ollut esikoisestakaan. Uudenvuodenaattona testiin piirtyi selkeät kaksi viivaa ❤️ Täytyy varailla varhaisultraan aika muutaman viikon päähän niin pääsee selkeämmin kärryille kuinka pitkällä ollaan.
 
Saman tyylistä kuin Viikunalla: yritystä takana 1,5v, vuosi OI (ovuloin luomusti vaan pari kertaa vues) ja ensi viikolla on aukkariaika varattuna ja inssit olisi sitten aloitettu. Meille luvattiin jo, että jo yhden inssin jälkeen saa siirtyä IVF jonoon parin niin halutessa. Nyt toki toivomme, että hoitoja ei tarvita :folded:
 
Meillä tärppäsi ekasta yrityskerrasta. Itsellä ikää 31v ja miehellä 34v

Mulla ei kierto palautunut kun vasta lokakuussa esikoisen jälkeen. Kerran illassa imettäminen piti ovulaatiot poissa, ja sit kun lopetin imetyksen lokakuus oli marraskuu ensimmäinen "normaali" kierto ja ovisoireet ja joulukuussa tähdättiin yhdynnät ovisoireiden mukaan. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja pysyy tämäkin pieni kyydissä.
 
Kumppanuus vanhemmuuden kautta, koti inseminaatiolla. Minulla on lapsi aikaisemmasta parisuhteesta, suhde ei kestänyt. Eron jälkeen jäi kaipuu sisaruksesta ja päädyin nyt viime keväänä tähän ratkaisuun, kun uutta parisuhdetta ei ole ja löytyi mukava ystävä jolla myös lapsi haaveita. Viime hetken yritystä siis, koska ikää on jo 41 vuotta.
 
Kumppanuus vanhemmuuden kautta, koti inseminaatiolla. Minulla on lapsi aikaisemmasta parisuhteesta, suhde ei kestänyt. Eron jälkeen jäi kaipuu sisaruksesta ja päädyin nyt viime keväänä tähän ratkaisuun, kun uutta parisuhdetta ei ole ja löytyi mukava ystävä jolla myös lapsi haaveita. Viime hetken yritystä siis, koska ikää on jo 41 vuotta.
Aivan ihanaa että on löytynyt itselle sopivat tavat unelmien saavuttamiseksi! Paljon onnea plussasta 🥰
 
Me alettiin yrittää puoli vuotta sitten ihan tarkoituksella eli alusta asti oviksen kanssa optimoiden. En tosin tehnyt ovistestejä, kun tunnistan sen muista merkeistä ja esikoinen tärppäsi aikanaan ekasta. Mulla on kuitenkin pcos ja pitkät epäsäännölliset kierrot (40-55 päivää, useimmiten n. 45) eli ongelmia saattoi olla edessä.

Kun yk 3:kin oli nega, kävin lapsettomuuden ensikäynnillä, sillä puolen vuoden yritysraja alkoi olla jo lähellä, enkä muutenkaan ollut käynyt gynellä esikoisen synnytyksen eli sektion jälkeen. Siellä kaikki ok, mut pcos edelleen ja ohut limakalvo. Sain letrozolit käyttöön.

Alkoi siis yk 4, eka letrokierto. Letroilla saatiinkin hyvä vaste, mut oli iso pettymys, kun ovis jäi silti tulematta kp 15, kuten oli arvioitu ultran perusteella. Menetin ihan toivoni, mutta tein yhä ovistestejä ja kuin ihmeen kaupalla testi olikin lopulta plussa, mutta vasta kp 32.

Ja niin kaikista mun epäilyksistä huolimatta tulin tästä kierrosta raskaaksi 😍
 
Yritetty syksystä 2017 saakka. 5 keskenmenoa vkoilla 6-12. Nyt taas jännäitään kuinka käy. Esikoinen jo kohta 12 vuotias. Itsellä ikää 42 vuotta joten sanoisin, että viimesiä viedään. Toivottavasti tällä kertaa päästäisiin maaliin.
 
Tämä pieni sai alkunsa ku podettiin koronaa koko porukka kotona🤭 Mä olin kyl käynyt ostamassa edellisenä päivänä e-pillerit et alkaisin syödä niitä heti kun menkat seuraavan kerran tulee...No ei ne nyt tulleet sitte.

Syksyllä mietin kyllä et olis kiva tälle nuorimmaiselle suht samanikäinen kaveri, mutta meillä on sellainen erikoinen kuvio isän kanssa ettei asuta yhdessä vaikka siis ollaan kyllä aivan tiiviisti yhdessä ja tuota 11kk ikäistä poikaa hän tapaa kyllä säännöllisesti. No plussa tulos oli iloinen yllätys meille molemmille😊
 
Takaisin
Top