Miten vauva sai alkunsa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Ehkäisyä ei ole ollut käytössä pariin vuoteen, mutta raskautumista on yritetty vasta pari kolme kiertoa. Säännöllinen kierto, joten ovulaatiopäivät aika hyvin tiedossa.
 
Meillä raskaus sai alkunsa ensimmäisen IVF-hoidon ensimmäisestä pakastealkionsiirrosta. Mulla endometrioosi taustalla. Tuoresiirto kesäkuussa epäonnistui, mutta nyt onneksi PASista saatiin positiivinen tulos. Toivotaan, että pysyy matkassa loppuun saakka.
 
3. Ivf:n 1. PAS toi tämän plussan.
Tuoresiirrosta alkoi myös raskaus, mutta varhaisultrassa alkio ja pussi olivat ihan liian pienet ja sykkeestä huolimatta jouduimme viikkoja odotella alkion sammumista. Rv 10+ tehtiin lääkkeellinen tyhjennys.

Edellisestä suhteesta on kaksi lasta, toinen on 2.ivf:n tuoresiirrosta ja toinen sen 1. Passista. Nyt jo alakouluikäisiä ihanuuksia :Two-hearts:
 
Meillä yritettiin reilu puoli vuotta, aloitettiin heti kun lääkäriltä tuli lupa. Toisen lapsen jälkeen sanottiin, että kohdunseinämä oli varsin ohut eikä varsinaisesti suosittele uutta raskautta. Haluttiin nyt sitten tyksin lääkäriltä varmuus että on turvallista ja parempaa seurantaa sieltä luvattiin.
 
Kierukka otettiin pois syyskuun lopulla ja nyt tärppäsi. Toivottiin raskauden alkavan niin että uusi vauva syntyisi ennenkuin esikoinen täyttää 3. Esikoinen syntyi 10/19 eli liki meni Nyt peukut pystyyn, että tämä pieni pysyy kyydissä ❤️
 
Meillä oli lupa tulla heti esikoisen syntymän jälkeen, mutta kierto palautui vasta 10-11kk iässä elokuussa ja tasaantui pikkuhiljaa.. eka tärppi meni joulukuun alussa heti kesken ja toinen tärppi tuli nyt. :red-heart:
 
Esikoinen on 6/18 ja toinen tärppäsi vasta kun lopetin esikoisen imetyksen vähän alta kaksi vuotiaana. Kiertokin palautui vasta esikoisen ollessa vuoden ikäinen. Tästä 3/21 vauvasta ei ehtinyt yksiäkään menkkoja tulla ja olikin positiivinen yllätys että raskauduin näin nopeasti. Toivottavasti pysyy matkassa mukana :red-heart:
 
Meillä on esikoinen 5/20 ja haaveena oli toinen lapsi n.2-3 vuoden ikäerolla. Mulla kierto käynnistyi vasta vuosi synnytyksen jälkeen (imetin ja imetän edelleen). Syyskuussa tuli täysi ylläriplussa, joka paljastui kohdunulkoiseksi ja valitettavasti oli niin pitkällä, että jouduin päivystyksestä suoraan leikkaukseen ja oikea munanjohdin jäi sille tielle.

Aloitettiin yritys sitten kunnolla tuon kohdunulkoisen jälkeen, kun vauvakuume löi kunnolla päälle. Mulla ehti olla pari tosi pitkää kiertoa, kunnes sitten tässä viimeisimmässä kierrossa ovis tulikin yllättäen taas ihan normiaikaan ja tärppäsi:red-heart: Tää oli kyllä ihana yllätys, kun pelättiin, että miten paljon toi toisen munanjohtimen puuttuminen vaikuttaa, vaikka olikin kuullut paljon tarinoita, että yhdelläkin voi hyvin tulla raskaaksi.
 
Olimme useamman vuoden miehen kanssa lasten suhteen vaiheessa "ehkä joskus, ei vielä". Viime keväänä kävin gynellä epäsäännöllisten kuukautisten takia ja gyne piti kunnon puhuttelun että raskauden yrittämistä ei kannattaisi lykätä liikaa, koska ikää alkaa olla (34) ja oireeni antoivat viitteitä pcos:sta, vaikka varmaa diagnoosia en saanutkaan. Siitä kauhistuneena jätettiin ehkäisy kesän mittaan pois ja aika pian aloin myös ovulaatiota metsästämään siinä kuitenkaan koskaan onnistumatta. Olin jo melko varma että ilman lääkitystä ei tärppi osu kohdalleen, mutta täysin tuurilla nappasi pitkästä kierrosta, plussapäivä taisi olla kp 52... Nyt siis jännätään tuleeko tästä meille esikoinen. :smiling-eyes:
 
Meillä yritystä ollut 2020 kesästä lähtien. Pillereiden lopettamisen jälkeen kierto oli aivan sekaisin yli vuoden. Kuukautiset olivat välissä esim neljä kk kokonaan poissa…
Lopulta heinäkuussa 21 tärppäsi, mutta raskaus päättyi valitettavasti kkm syyskuussa. nyt sitten uusi raskaus alkoikin yllättävän nopeasti, heti kun kierto tasoittui keskenmenon jälkeen. Toivottavasti tästä saadaan meidän esikoinen ❤️
 
Kahden IVF-alkuisen raskauden jälkeinen luomuylläri ilman varsinaista yritystä. Seksiä kaksi kertaa noin viikko ennen ovista. Olen ihan pöllämystynyt että miten tällaisilla lähtökohdilla voi onnistua...
 
Luomusti noin 4kk yrityksen jälkeen. Esikoinen tuli ekasta kierrosta.
 
Syyskuun lopussa jätin pillerit pois ja ensimmäiset kk tuli 1,5kk päästä ja siitä sitten kolmas kierto ja positiivinen tulos :Heartred Ikää kuitekin 37 pian 38 ja esikoisesta kyse. Nyt odotan, että 1,5vk kuluttua saadaan varmistus että on kohdun sisäinen!
 
Yritys aloitettiin silloin alkusyksyllä ja nyt 5 yrityskierros tärppäsi. Käytössä oli viimeisessä kierrossa gelee royal, macajauhe, vehnänlkioöljy, greippimehu sekä akupunktio. :smiling-eyes:

Esikoinen tuli ensimmäisestä kerrasta ja silloin ei ollut mitään kikkoja käytössä.
 
Meidän yritys alko lokakuussa 2020. Vuosi eteenpäin käytiin lapsettomuusklinikalla,koska raskaus ei alkanut. Alettiin juuri luoda meille hoitosuunnitelmaa ja laitettiin vielä nimet suunnitelman alle ja yhtäkkiä olinkin raskaana. Tämä raskaus meni aivan heti kesken. Seuraavasta kierrosta kemiallinen,sitten oli seuraava kierto taukoa ja joulun välipäivinä bongasin taas ovulaation. Tärppäsi ja vielä on toukka pysynyt matkassa.:smiling face with heart-eyes: Todella toivon,että sais tän syliin asti.:folded::Purple Heart:
 
Meillä onnistui yllättäen heti ensimmäisestä yrityskierrosta. Aiempia lapsia ei ole. Ovulaation tiesin suunnilleen (muutaman päivän heitolla, en testaillut), joten tiedossa oli että ajoitus täsmää suunnilleen. Olin itse ovulaation aikoihin ja sitä ennen kovin flunssainen (erityisesti yskää) joten olin ajatellut että varmasti ei mikään hedelmöittyminen ja myöhemmin kiinnittyminen voi onnistua sen yskimisen keskellä, mutta niin vain kävi :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
 
Takaisin
Top