Miten vauva sai alkunsa?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Moikka! Meillä raskaus sai alkunsa IVF-hoidon tuoresiirrossa. Tämä on mun toinen raskaus. Ensimmäisessä todettiin kkm raskausviikolla 11+1. Nyt on vasta rv 4+3, mutta hcg oli eilen verinäytteestä 500, niin uskalsin jo tehdä avauksen tänne :) Keskenmenon pelko on nytkin mielessä, mutta koitan ajatella positiivisesti :)
 
Meillä otettiin marraskuussa kierukka pois, eka kierto pitkä 36 päivää, ovulaatiota en tikuttanut, enkä usko että sitä oli laisinkaan. Toka kierto tasaantunut 31 pv, ovulaatio tikutettu kp16, mutta puhdas mega raskaustestiin. Kolmannessa kierrossa tikutettu ovis kp16 ja DPO9 haamu illasta, DPO10 jo selkeä plussa. Tosi nopeasti vahvistui viiva. Eilen olisi pitänyt tulla täti kylään, mutta varsinkin ekan neuvola-ajan :love7 taustalla siis kohdunulkoinen v. 2019, joten ennen ultraa ei pitäisi juhlia, mutta taitaa olla mahdotonta laughing7 seksiä harrastettiin läpi kierron, joka päivä, kuten yleensäkin, joten siinä mielessä ei olisi tarvinnut tikuttakaan. Joskus pohdin itse, että olisiko parempi pupuilla vaan joka toinen päivä, joten siksi kirjasin tämän jos jotakuta muuta kiinnostaa/hyödyttää.

PS. Jonnekin olin kirjoittanut, että tärppäsi YK4 mutta eihän se ollut ku YK3 :whacky011 tuntui niin pitkältä ajalta...
 
meillä yritys alkoi 04/2020. 10/2020 todettiin hiukan alhaiset ferrit ja silloin aloitin rautakuurin, marras-tammikuussa puolestaan söin luteaalivaiheessa teroluteja tiputtelun vähentämiseen. talvella kokeilin muutaman kierron myös geleitä. yk12 vihdoin tärppäsi ihan luomuna, juuri kun oltiin käyty ensikäynnillä lapsettomuusklinikalla ja aloitettu verikoerumbat ja muut. :)
 
Imetän vielä taaperoa (12/2019), ja aion imettää pitkään. Kierto on ottanut osumaa imetyksestä muutamaankin otteeseen, joten viimeisimmän yritys ei ole ollut niin suoraviivaista, kun ovulaatio hyppii sinne tänne. Välillä olen sen tikuttanut, välillä luullut bongaavani hyvin selkeistä merkeistä. Näin luulin tässäkin kierrossa. Olisko kolmas yritys edellisen syntymän jälkeen, välissä pidettiin joulutauko.

Joten kun kuukautiset eivät alkaneet, testailin innoissani pettyäkseni negatiivisiin toinen toisensa jälkeen. Kokeilin alkuun "dpo 10" kohdalla ovulaatiotestiä, kun ajattelin, ettei välttämättä vielä mitään näy. Hykertelinkin, kun sain kaksi haaleaa viivaa, molemmat siis yhtää haaleita. Pettymyksekseni tuli seuraavana päivänä negatiivinen ovistesti ja useampi päivä sen jälkeen myös nega raskaustesti. Ehdin jo heittää pyyhkeen kehään tältä kierrolta, mutta menkat eivät vaan ottaneet alkaakseen. No, ovulaatio on ennenkin ollut myöhässä, ja ihan sattumalta osui "ihan vaan hyvin vuoksi" -puuhailut tuon ovistestin aikoihin. Pientä toivonkipinää elättelin, vaikka samalla olin ihan varma, että kuukautiset alkavat minä hetkenä hyvänsä. 15 päivää tuosta haaleasta ovistestistä sainkin haalean plussan raskaustestiin!

Raskausoireita mulla on ollut jo siitä kuvitellusta ovulaatiosta, samoin kuin kolmesta aikaisemmasta kierrosta tässä reilun vuoden aikana. Uskon imetyksen tällä kertaa aiheuttavan niitä, vaikka kahdella ekalla pahoinvointikierrolla ehdin kyllä olla satavarma raskaudesta. Siksikin tämä tän kertainen oli niin täynnä epävarmuutta kaiken yököttelyn lomassa. Nyt ovat kyllä kaikki oireet vahvistuneet selvästi.

Sellainen sekasotku tällä kertaa, tajusikohan kukaan mitään. :hilarious:
 
Meillä yritys alkanut jo 5/2017. Kolme keskenmenoa vuonna 2018. IVF:t 8/20 ja 11/20, joista ei kummastakaan päästy siirtoon (ekassa 1 munasolu ja toisessa 13 ja yksikään ei hedelmöittynyt). Nyt oli ICSI ja 4 alkiota meni vielä pakkaseen, jos (tai kun...) tää raskaus menee kesken/halutaan myöhemmin toinen. Keskenmenopelko on siis vahvana läsnä, joten ei ole vielä varattu mitään ultraa tai neuvolaa. Varhaisultran ajattelin varata ensi viikon lopulla, jos silloin vielä raskaana. Ehkä nyt on kuitenkin pieni toivonkipinä, että saadaan tällä kertaa vauva syliin asti, kun on jo yli kaksi vuotta viimeisestä keskenmenosta, kilpirauhasen vajaatoiminta löydetty ja saatu tasapainoon sekä tukilääkkeet käytössä. :)
Koira otettiin toisen keskenmenon jälkeen ja onkin auttanut henkiseen hyvinvointiin paljon, mutta sekin on jo niin iso ja äiti 8 pennulle, että olisikin jo aika saada uusi vauva :p
 
Me aloitettiin yritys viime toukokuussa ja olikohan yk5 kun tärppäsi syyskuussa. La ois ollu toukokuussa, mutta todettiin kkm marraskuussa viikoilla 11+5. Raskaus oli keskeytynyt rv7-8. Nyt oli neljäs ovis keskenmenon jälkeen mistä sit tärppäs.
 
Meillä nuorimmainen syntyi 5/19 ja imetin yli vuoden joten kuukautiset alkoi tasoittua loppuvuodesta 2020. Hankin alkuvuodesta ensimmäistä kertaa ovulaatiotikkuja lähikaupasta.... Ja nyt toisesta tikutetusta ovulaatiosta tuli tämä plussa. :Heartred
 
Vuosi on nyt vierähtänyt, ja tämä raskaus on viidennestä alkiosiirrosta. Neljästä ensimmäisestä ei seurannut yhtään mitään, luultavasti kiinnittymistäkään ei koskaan tapahtunut, sillä tämä viides kerta oli heti alkuunsa aivan erituntuinen. Jokainen fyysinen muutos ja tuntemus (hyvä tai paha) kehossani tarkoittaa minulle, että alkio on elossa ja kehittyy :)
 
Täällä myös odotettiin Naalan tavoin toukokuista aluksi, se oli yk1. Syyskuisen km:n jälkeen kierto oli sekaisin useamman kk ja kunnollisen oviksen bongasin oikeastaan vasta tästä kierrosta. Kun ikä on jo lähempänä 40 kuin 30, niin oli jo vahvat epäilyt, ettei enää tärppääkään! Nyt sitten jännätään, pysyykö pieni mihin asti mukana tällä kertaa...
 
Jos meillä on kyydissä joku nii on kyllä ihme kun päätimme tammikuun km jälkeen pitää taukoa yrityksestä määrittelemättömän ajan tai ehkä jopa lopettaa kokonaan yritys ja rakastaa näitä meidän jo olemassa olevia tyttäriä :Heartred viikon päästä näemme onko pussiin tullut sisälle matkustaja :smiley-angelic001
 
Hei, meillä on kaksi ihanaa lasta, ja kolmannen yritystä jo 1,5 vuoden ajan. Sovimme 7/2019, että kolmas lapsi saa tulla, jos on tullakseen, että ainakin on yritetty, ja että ei sitten kaduta, että jos ei onnistu. Sovimme jo viime kesänä, että otamme ehkäisyn käyttöön viimeistään lokakuussa, mutta annettiin sitten kuitenkin lisäaikaa. Olin jo hyväksynyt asian, että lasta ei enää meille suoda ja olen äärimmäisen kiitollinen näistä meidän ihanista lapsista. Kunnes sitten ihan viimeisenä kuukautena, että tämä on vika ja sitten ei enää, jo pyyhkeet kehään heittäneinä > plussa. Riskit ovat suuret ja suvussa muuten useita kaksosia :angelic:.
 
alotettiin yritys 10/19, plussa 5/20, mutta meni kesken. varasin tammikuussa yksityiselle ajan 3/21, mutta plussa tuli 2/21 eli viikkoa ennen lekuri aikaa :happy: veikkaan et se plussa tuli siitä ku mie ainakin oli heittäny hanskat tiskiin:oops: nyt toivotaan et pieni pysyy matkassa mukana :Heartpink
 
alotettiin yritys 10/19, plussa 5/20, mutta meni kesken. varasin tammikuussa yksityiselle ajan 3/21, mutta plussa tuli 2/21 eli viikkoa ennen lekuri aikaa :happy: veikkaan et se plussa tuli siitä ku mie ainakin oli heittäny hanskat tiskiin:oops: nyt toivotaan et pieni pysyy matkassa mukana :Heartpink

Pidetään jenpppu lippu korkealla ja sinulle kovasti myös tsemppejä, että pieni pysyy matkassa :Heartred.
 
Meillä pikkukakkosen yritystä kesästä saakka, kova toive, että saataisi tämä pieni syliin saakka! :Heartred Mulla oli sama, että olin tässä vaiheessa miettinyt jo, että ehkä sitä toista ei koskaan suoda. Viiva testissä oli kunnon yrityksestä huolimatta täysi yllätys.
 
E-pillerit jätettiin joulukuussa pois ja raskauduin ilman luomumenkkoja välissä--> keskenmeno 27.1. Ja taas ilman menkkoja välissä plussasin 12.3.:happy: nyt toki kova pelko keskenmenosta kun edellisestä niin vähän aikaa:nailbiting:
 
Heippa! Meillä takana 1,5 vuotta esikoisen yrittämistä. Nyt helmikuussa elämäni eka IVF, ja raskaaksi heti ensimmäisestä alkion siirrosta. 17.3 oli raskausverikoe ja se positiivinen. Odotukset ei ollut kovin korkealla raskautumisen suhteen... Ikää 38. Joten aika hämmentynyt olo. Nyt viikot viimeisistä kuukautisista laskettuna 4+5.
 
Jätin pillerit pois 1/21. Toista lasta olen toivonut jo kolmatta vuotta ja olen odotellut miehen suostumusta asialle. Tyhjennysvuoto alkoi 12.1 ja siitä kierrosta ovulaatio tapahtui kp 21. Negaa näytti kierron lopussa, mutta ei ollut yhdyntöjäkään ovulaation aikaan.
Seuraavat menkat alkoi 14.2 ja ovuloin vasta kp 23. Oli ihan hirveä odottaa ovulaatiota kun tikkuun piirtyi aina vaan nega. Talleteltiin ahkerasti, koska en halunnut että ovis pääsee taas menemään ohi hyödyntämättömänä. Tästä kierrosta tulikin pitkä, mutta plussasin 19.3, kun oli dpo 10. Nyt viivat vahvistuneet hyvin testeissä.
Meille raskautuminen kävi onneksemme helposti :)
 
Takaisin
Top