Miten vauva sai alkunsa?

Nykyisen miehen kans jätettiin ehkäisy pois muistaakseni maaliskuussa, ajatuksella tulee jos on tullakseen.. Ite kyllä vähän panikoin oman ikäni puolesta, eikä muutkaan sairaudet ainakaan helpota raskaaksituloa, että jos raskautta ei olis alkanut kuulumaan vuoden yrittämisen jälkeen, oisimme hakeutuneet tutkimuksiin.

Eli luomusti alkoi tämä(kin) raskaus, toki kaikki foolihappolisät ynnä muut konstit olleet kesästä asti käytössä, jos niistä jotain apua ois keholle.

Eka raskaus päättyi spontaaniin keskenmenoon lokakuussa. Uusi plussa tuli joulukuun alussa ilman kuukautisia välissä. Liekö keho sit boostannut sen takia et nyt olen uudestaan raskaana, mene ja tiiä, mut tää nuppunen on kultaakin kalliimpi ja arvokas meille :love017
 
Ensi vuoden alkupuolella oli tarkoitus alkaa yrittää esikoista, kun kodin remontti olisi paremmassa vaiheessa. Plussa kuitenkin tuli jo nyt ja mikäs siinä. Taitaa olla pikkuisella kiire maailmaan :happy:
 
Ei mitään tarinaa tästä... Meillä vauva sai tulla kun pienimmäinen 11kk, sektion jälkeen vuoden suositus ennen uutta raskautta. Jäi pari viikkoa kyllä vajaaksi. En huomannut edes ovista mutta 2 kertaa oli niillä ajoin mahdollisuus eli jommasta kummasta kerrasta tärppäsi :D
 
Ei meilläkään sen kummempaa tarinaa. Viimeinen piti olla tehtynä, mutta mieli sanoi toisin. Veljesrivistöstä puuttuu vielä yksi, toivottavasti hänet meille annetaan :Heartred.
Raskautumisessa me kuulutaan siihen harvenevaan joukkoon, kenelle se on melko helppoa. Joskin ikä tuo riskinsä, se on otettava huomioon. Elämme mielenkiintoisia aikoja :).
 
Mies jo aikanaan hyväksynyt ajatuksen ettei saa lapsia koska ei ole onnistunut siinä edellisen vaimon kanssa. Meillä vuosi sitten ikävästi keskeytykseen päättynyt raskaus, joka oli varsinkin miehelle kova paikka kun jo toiveensa heräsivät. Monen asian summana sitten aloin syömään pillereitä. Ja hups vaan, 42v ja ehkäisyn läpi vastoin kaikkia todennäköisyyksiä. Iso pieni ihme.
 
En tiedä, uskallanko tänne edes kertoa tätä uskomatonta tarinaa, mutta jätimme ehkäisyn pois marraskuun alussa. Join kierron alusta greippimehua ja otin maca-jauhetta smoothien kanssa. Aloitin myös foolihapon.
Ei meistä kumpikaan uskonut, että se näin helposti käy, mutta tarttui ensimmäisestä yrityksestä. Toivottavasti myös pysyy mukana.

Mulla ei ole koskaan ollut vauvakuumetta ja ajattelin olevani VELA koko ikäni, mutta sitten tapasin nykyisen miehen. Ollaan todella onnellisia tästä.
 
Vähän yli vuosi yritettiin, ensimmäinen tulossa. Ehdittiin jo käydä lapsettomuusklinikallakin, kun mulla on vaivoja riittänyt epäsäännöllisistä (ja anovulaarisista) kierroista erittäin kivuliaisiin menkkoihin. Plussa tulikin yllättäen kuukausi ennen hoitojen alkamista - toivottavasti pysyy pieni kyydissä. :)
 
Hei mulla oli myös siirto pe 13. päivä! :love017 En oo taikauskoinen mut silti se kieltämättä jännitti. Olikin kuitenkin onnenpäivä :Heartbigred
 
Meillä tarrasi pakastealkion siirrosta. Sitä ennen tehtiin ihan turhia inseminaatioita yms, jotka olisi lähtökohtaisesti pitänyt jo lopettaa parin kerran jälkeen. Meillä meni hoidoissa 2-3 vuotta ja en edes ymmärrä mihin kaikki aika meni, kun tämä oli tosiaan ensimmäinen ivf-siirto. Julkisilla on paljon odottelua ja välikiertoja yms. Niin siinä se aika varmaan hurahti. :dead:
 
Meillä tärppäsi 2. inseminaatiosta :) pelkäsin kyllä, että ei inseminaatiolla tärppäis, kun yritystä takana oli niin kauan ja ei ne inssin onnistumisprosentit niin päätä huumaavia ole. Mutta ihanaa, kun kävi näinkin helposti, nyt kun vielä saisi pienen vielä syliin asti :Heartred
 
Meillä endometrioosin vuoksi, sisaruksille tulee kahden vuoden ikäero. Lääkäri sanoi, että olen kuin tikittävä aikapommi sen endon leviämisen suhteen. Endometrioosi diagnoosin sain vasta vuonna 2018. Se oli iso järkytys. Toisessa munasarjassa oli endopesäke. Oli levinnyt myös virtsarakon seutuville. Gyne sanoi, että ei osaa sanoa, voinko saada lapsia, mutta yritettävä oli heti, sillä endo voisi levitä toiseen munasarjaan. Olen maailman onnellisin, kun odotan nyt toista lastalapset eivät ole olleet koskaan minulle itsestäänselvyys. Edelleen tuntuu pahalta, kun puhutaan lasten hankkimisesta. Ei kaikki vaan hanki tuosta noin vaan. Eräs kaveri puhui, miten he hankkivat kesäkuussa lapsen. Tiedän, että ihmiset eivät tule ajatelleeksi, mutta tuntuu edelleen pahalta sellainen puhe, miten helppoa on vaan päättää, että kesäkuussa on sitten laskettuaika tms. Toisille voi olla todella arka asia puhua lapsettomuudesta. Toivoisin, että ihmiset oppisivat puhumaan hienotunteisesti lapsiasiasta niin että eivät vahingossa satuttaisi lapsettomia/ lasta yrittävää paria. Eräs miehen kaveri esim sanoi meille neljän lapsen isänä, että kyllä teidän pitäisi hankkia myös perheenlisäystä. Olin juuri saanut tietää endosta. Kyllä tuntui pahalta.

Tätä toista yritimme 7 kk, mikä on lyhyt aika omasta mielestä. Olen maailman onnellisin, että saa kokea raskausajan ja syntymän ihmeenja olla äiti
 
Takaisin
Top