Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Jaa a. Joulukuussa olisi tullut vuosi täyteen "yrittämistä" . Olimme enemmän tulee jos tulee ajatuksella, mutta loppua kohdin ajatukset tietenkin alkoivat jo käymään siihen suuntaan että onkohan tässä jokin vikana. Lisäksi kärsin tiputtelu vuodosta kierron viimeisinä päivinä,joten olin varma et vika on keltarauhasen toiminnassa.
Ovulaatiotestejä kokeilin ja tajusin etten hyödy asiasta juurikaan, koska tunnistin hyvin ovulaation ilmankin.
Tästä kierrosta mistä raskauduin ajattelin kokeilla että olemme yhdynnässä heti kun vuoto lakkaa. Muuten etenimme halujen tahdissa.
 
Meillä oli 6. yrityskierto meneillään kuparikierukan poistosta. Ei pitkä aika, mut tuntui pitkältä. Tuli roikuttua tuolla Raskaaksi 2020 -ryhmässä alkukesästä asti. Viimeiseksi jääneessä kierrossa alkoi jo tuntua epätoivoiselta, pidinkin menkkojen alkaessa reilun viikon taukoa foorumilta ja yritin keskittyä rentoutumiseen, ku tuntui et mitään muuta ei päässä pyöri ku raskauden yrittäminen. Jotenkin kuvitteli että se käy yhtä helposti kuin ekalla kerralla ja harmitti kun mahdollinen ikäero esikoiseen kasvoi. En myöskään olisi halunnut loppuvuoden lasta, koska esikoinen on marraskuinen, itse joulukuinen ja lapsen serkut ovat syys- ja marraskuisia, niin vähän hajontaa oli toive saada. Otti myös päähän se tieto että joulukuun kierto ois mennyt harakoille.
Ihanaa saada kesävauva :love7 ja la on kaksi päivää anopin synttäreiden jälkeen. Myös neljä päivää hääpäivämme jälkeen, mut ajatus oli alunperinkin juhlia hääpäivää alkuperäisenä hääpäivänä jonka korona peruutti. Meidän sormuksissa lukee 4.4., vaikka virallisesti mentiinkin sitten 31.7. naimisiin :)
 
Me oltiin jo päätetty, että lapsiluku on täynnä. Tämä vuosi on ollut vaan niin erikoinen ja jotenkin oma arvomaailma heitti häränpyllyä, niin jätettiin ehkäisy pois. En voi oikein puhua yrittämisestä enkä vahingosta vaan serendipity – onnekas sattuma :Heartred
 
Meillä lapsiluku on jo vuosia ollut täynnä. Sitten tulin yllättäen raskaaksi vuosi sitten. Raskaus meni kesken, mutta kaipuu vielä yhteen lapseen jäi ja ollaan siitä saakka oltu ilman ehkäisyä. Tähän vuoden sisään on tuon kkm:n lisäksi mahtunut kaksi kemiallista raskautta ja yksi spontaani keskenmeno. Ikää on meillä molemmilla yli 40 ja tiedostan kyllä, että riski keskenmenoon on tälläkin kertaa suuri. Jos tämä menee kesken, niin sitten luovutaan vauvahaaveesta, vaikka se kirpaiseekin. En vuosi sitten arvannut minkälaista vauvanyritys voi edes olla, kun nuo kolme edellistä raskautta olivat alkaneet niin helposti ja kaikki meni niissä hyvin.
 
Vauvakuume meillä on ollut kova jo pitkän aikaa, mutta minun opintoni ovat hieman jarrutelleet vauvahaaveita. Jo pitkään puhuttiin siitä, että annetaan vauvalle lupa tulla ensi keväänä, niin jos nopeasti raskaudun saadaan vauva pian minun valmistumisen jälkeen.

Nyt syksyllä meille tuli miehen kanssa kuitenkin sellainen fiilis, että ei millään jaksa enää odottaa ja kyllähän minä sen viimeisen lukukauden saan suoritettua kunnialla loppuun myös vauvan kanssa jos nopeasti raskaudun. Minun on siis tarkoitus valmistua jouluna -21 amk-opinnoistani, joiden aikana ollaan saatu myös meidän esikoinen. Jätettiin ehkäisy pois ja raskauduinkin heti ensimmäisestä kierrosta, eli nyt minä saan mahdollisesti pienen opiskelutoverin ensi syksyksi. :)
 
Meillä on vuosia kestänyt päästä tähän ensimmäiseen plussaan.
Meidän alkio on hedelmöittynyt Touko-Kesäkuun vaihteessa IVF hoidoissa ja pakastettu odottamaan siirtovuoroaan.
Hän on meidän viimeinen alkio ensimmäisestä IVF-kierroksesta. Kaikkiaan 8 alkiota hedelmöittyi. Kolme siirtoa tehtiin 3-päiväisillä alkioilla ja sitten tehtiin pidempi viljely, mutta blastovaiheeseen ei jäänyt enää muita kavereita, eli tämä pikkuinen on viimeinen toivo. Kova pelko keskenmenosta ja kehityshäiriöistä, koska ikää on jo sen verran. Pakko ottaa askel kerrallaan ja olenkin tosi onnellinen, että edes pystyin tulemaan raskaaksi :Heartred
 
Itse imetään vielä esikoista ja ekat menkat eli 2 päivän kevyt vuoto alkoi marraskuun alussa ja oviksen bongasin 13.11 eli siitä heti raskaisiin. Esikko tuli myös ekalla yrityksellä eli helpolla ollaan päästy jos nyt kaikki menee hyvin.
 
Tosiaan pidempi yritys takana. Rohkenin viimein marssia yksityiselle ja sain lääkityksen lokakuun lopussa.

Noh sairastuin pian pitkään keuhkoputkentulehdukseen ja yskin kylkiluunkin rikki. Voin todeta urheasti, että sinä aamuna kun tuli ovishymiö, niin särkylääkkeen voimalla touhuttiin. Eipä estänyt kylkiluu tätä mammaa,heh!

Ja jotenkin tuli olo tärpistä... ja sitten se plussa tulikin.

Kyllä kannatti olla sairastamassa kotona,kunhan nyt pysyy pikkunen matkassa :p
 
Vieläkin vaikea uskoa plussaa. Yritys alkoi 9/18, ensimmäinen plus tuli 3/19, meni alkuvaiheessa kesken. Sen jälkeen ei plussia näkynyt, kesällä alkoi julkisella lapsettomuushoidot. Kolmas ovulaationinduktio ja toinen inssi toi plussan :love7
Nyt toivon vain että se päätyy syliin asti!
 
Meillä jäi ehkäisy pois 8kk esikoisen syntymän jälkeen. Ollaan oltu myös primääristi lapsettomia (esikoista yritettiin 3 vuotta) joten nopeaa tärppiä ei uskottu nytkään, vaikka tietenkin salaa toivottiinkin.

Nopeasti yrityksen aloituksen jälkeen mulla alkoi mittavat vuotohäiriöt, joiden syyt eivät ole tutkimuksista huolimatta selvillä. Lapsettomuuspolin asiakkaita ollaan oltu tammikuusta -20 alkaen. Diagnoosina selittämätön, vuotohäiriöt sekä kohdun limakalvon hypoplasia. Yksi kemiallinen on tässä yritysaikana ollut 3. Inssistä eli viime elokuussa.

Vauva on hartaasti yritetty ja toivottu, mutta huomaan että on aika hankala päästää irti lapsettomuus ajatuksesta, kun sen on niin syvälle itseensä identifioinut:confused: ehkä jos varhaisultran jälkeen voisi heittäytyä tähän. Esikoisen raskauden läpi pelkäsin menetystä kovasti, toivon että tästä raskaudesta osais ottaa enemmän kaiken positiivisen irti:Heartred
 
Ihanaa Nipanderi, kun teillä tärpännyt. Jostain muualta olen lukenut teidänkin vaikeuksista, niin lämmittää aina mieltä tämmöiset iloiset uutiset. Samoin muutkin pitkään yrittäneet, varmaan aikamoisia fiiliksiä nyt :happy:
 
Ollaan miehen kanssa oltu 7,5 vuotta yhdessä ja 2021 elokuussa oli tarkoitus juhlia meidän häitä, mutta päätettiin siirtää ne koronasta johtuen. Alunperin oli siis tarkoitus vasta häiden jälkeen antaa toisen lapsen tulla jos on tullakseen. Nyt kun hääsuunnitelmat jouduttiin siirtämään niin päätettiin että toinen saisi tulla jo nyt ja niin vaan tärppäsi heti, joten elokuu häät vaihtuivatkin näin yllättäen elokuu vauvaan:Heartred
 
Aloitettiin yritys 08/2019 ja oltiin aloitettu jo OI-hoidot 08/2020. Tikutin ovulaatiota puolisen vuotta, mutta sain kiinni vain pari huippua. Mulla oli kierrossa yleensä aina selkeät ovislimat, joten en kokenut ovistestailua ihan niin tärkeäksi. Juuri ehdittiin marraskuussa käydä julkisen lapsettomuustutkimusten ensikäynnillä ja eka inssi oli suunniteltu tammikuulle. Nyt tulikin luomuvälikierrosta plussa täysin puskista. :nailbiting:
 
Tämä on meidän toka yrityskierto, viime kierrossa raskaus päättyi keskenmenoon ja heti seuraavasta tärppäs uudelleen. Pelonsekaisin tuntein tässä nyt odotellaan ja toivotaan että tällä kertaa kaikki menis hyvin.

Ihana kuulla teidän onnistumisista! :)
 
Tämä oli meidän viides yrityskierto ja itsellä ainakin alkoi vähitellen epävarmuus, saadaanko toista lasta koskaan, nostaa päätään. Meillä tuli plussa myös viime kierrossa, mutta kyseinen raskaus päättyi varhaisessa vaiheessa. Nyt siis todella varovaisin ja epäuskoisin mielin lähdetään tätä raskautta jännittelemään. Toivon niiiiin hartaasti, että meille pieni tällä kertaa suotaisiin ihan syliin asti.:smiley-angelic001
 
Olen toivonut vauvaa jo vuosia. Olemme seurustelleet kohta 5 vuotta ja olen alusta asti halunnut lapsen. Mieheni ei ole halunnut elämäntilanteiden ja heikon rahatilanteen takia, mutta nyt hän suostui yrittämään, vaikkei taloutemme ole hyvä. Tokalla kierrolta jo tärppäsi, mutta jännitän paljon keskenmenoa.
 
Kolmas lapsi on ollut kyllä haaveena, mutta tarkoitus oli pitää vähän taukoa tässä välissä. Syyslomalla kumminkin päätettiin, että jätän minipillerit pois. Ekoja kuukautisia odottelin varmaan sen 40 päivää ja testailin muutaman paketillisen raskaustestejä. Kesällä mulla oli kumminkin pikkuvuotoisia menkkoja parin viikon välein, joten tuntui niin kummalta. Nyt toisesta kierrosta sitten tärppäsi, älyttömän nopeasti siis! Edellisiä ollaan yritetty noin puoli vuotta, joten en ollut odottanut, että nyt nappaisi näin nopeasti kuitenkaan. Ihana kuulla, että niin monella kauan vauvaa haaveilleella on nyt vihdoin tärpännyt! Pidetään peukut pystyssä, että kaikilla sujuu odotus yllätyksettömästi.
 
Mulla vauvakuume alkoi keväällä ollessani vielä sinkku 2 pienen lapsen äiti. Tuoreen mieheni tapasin 18.9.2020 ja jo ensitreffeillä juteltiin lapsista ja kuinka molemmat niitä vielä haluaa. Mulla minipillerit aiheutti paljon oireita ja sanoin sit miehelle et pakko varmasti vaihtaa pillereitä. Mies sit siihen vastas että mitä sitä turhaan enää vaihtamaan jos ne kohta jätät kuitenkin, joten kuukaus sitten jätin ja heti raskauduin Ei tätä oo vielä ihan sisäistänyt et jälleenkö tää oli näin helppoa, mun kakkonen sai alkunsa heti kun lopetin esikon imettämisen esikkoa yritettiin exän kanssa 2kk.
 
Takaisin
Top