Miten vauva sai alkunsa?

Minulla ehti hormonikierukka olla n. 9kk jonka päädyin maaliskuussa poistattamaan jatkuvan tiputtelu ja muiden ei toivottujen oireiden vuoksi. Virallisesti ehkäisy (kortsut) jätettiin pois toukokuussa ja mentiin ajatuksella että viides tulee jos on tullakseen. Testejä ehdin tehdä melkoisen määrän touko-kesäkuun aikana kun menkkoja ei huhtikuun jälkeen enää kuulunut :grin
Kesäkuun lopussa tein viimeisen negatiivisen testin, seuraavan kerran testasin kun tultiin reissusta heinäkuun 15.pvä ja selvä plussa. Siinä sitten sain kolme viikkoa kärvistellä ennen ultraa kun raskauden kestosta ei ollut mitään tietoa. Elämäni pisin aika odottaa tietämättömänä! :confused: Tällä hetkellä mennään viikoilla 8+6. Nopeasti siis tärppäsi. Vaikka ollaan kyllä oltu melko helposti raskautuvaa sorttia muutenkin :laughing002 Joka kerta yhtä jännittävää.

Yritys aloitettiin kai marraskussa 2017. Ollaan naispari joten suoraan insseihin, niitä kolme tuloksetta. En jaksa kertoa koko hoitotaivalta koska se on niin pitkä ja kivinen. Kolme ICSI:ä plus esikoisen teosta jääneitä alkioita, kaikkiaan 11 alkionsiirtoa tämä viimeinen mukaan lukien. Kaksi kemiallista ja yksi varhainen keskenmeno. Tämä oli vaimon ihan viimeinen yritys tulla raskaaksi, oltiin jo molemmat aika lailla menetty toivo. Jos tämä menisi kesken, niin mun vuoro yrittää uudestaan.

Hormonikierukka poistettiin viime vuoden maaliskuussa. Siitä saakka olemme yrittäneet.

Kaksi km ja lukuisat pettymykset alkaneista kuukautisista olivat viedä epätoivon partaalle. Vajaa puolisentoista vuotta yrittämistä on koko elämän aikajanalla lyhyt jakso, mutta olen jo sen ikäinen, että suunnitteluaikaa ei ole enää niin paljon.

Saimme kesän alussa lähetteen lapsettomuusklinikalle ja heti tärppäsi luomuna:).

Minipillerit jätettiin pois maaliskuun loppuvaiheilla, ei yrittämällä yritetty laskureiden ja kalentereiden kanssa, mutta ajatuksella että tämä pienisuurirakkaus tulee sitten kun on tullakseen, veisi se sitten kuukauden taikka vuosia. Meillä nyt on ollut aina noh, aika toiminnantäyteinen elämä tuolla makuuhuoneen seinien sisäpuolella ja ilmeisesti juhannustaika toteutui, kun plussattiin heinäkuussa ja "ankanpoikasta" odotetaan syntyväksi maaliskuun lopulle

Me jätettiin ehkäisy pois kesäkuussa 2018 ja plussaa tuli tasan vuotta myöhemmin. Molemmilla on ollut sen verran työmatkoja, että noin kuudelle ovulaatiolle ehti osua yhdyntä tuona aikana :joyful: Oltiin sillä mielellä liikenteessä, että lasten tekeminen on kivaa puuhaa, että touhutaan nyt sitä, mutta hoitoihin ei mennä. Olen jo nelikymppinen, joten ei otettu raskautumista mitenkään itsestäänselvyytenä.

Miehellä oli lääkitys, joka aiheuttaa hedelmättömyyden (palautuu vasta lopetuksen jälkeen kuukausien kuluttua) ja mulla omat juttuni. Ei käytetty tätä ehkäisykeinona mutta oli puhetta toisesta lapsesta ja "yk" 1 tärppäsi, vaikka oli se lääke käytössä. Oli aika vaikea uskoa.

Hormonaalinen ehkäisy lopetettiin huhtikuun puolessa välissä. Mulla on todella kipeät kuukautiset ja myös kipeät ovulaatiot, joten kiitos niiden, ajoitus oli helppoa. Ylläri se silti oli että heti tärppäsi. Olin ajatuksissani varautunut lapsettomuuteen kun kipujen vuoksi on endometrioosia epäilty.

Tää tärppäsi heti. Hormonaalista ehkäisyä mulla ei ole ollut vuosiin, joten riitti, että ruvettiin kondomien kanssa huolimattomiksi. Vielä ei ehtinyt olla edes mikään varsinainen yrittäminen menossa, kun se sitten kerrasta osui kohdalle. Että meitä ei pidätellyt mikään muu, kuin juuri nämä erilaiset asiat, joita julkisessa keskustelussa nyt arvuutellaan syiksi siihen, että miksi lapsia ei tähän maahan synny. Reilu kolmikymppisenä mikään muu ei ollut esteenä kuin omat pähkäilyt siitä, millaista se elämä sitten on, miten kaikki muuttuu, mitä kauhukuvia minulla on, mistä luovun, mitä saan. Ihaninta on, että sitten kuin vain niin sanotusti uskalsi, niin sen jälkeen tämä on tuntunut luonnollisimmalta ja erittäin toivotulta seuraavalta askeleelta. Eli mennään tällä naivin onnellisella sinisilmäisyydellä ja otetaan pala kerrallaan vastaan, mitä tulee.

Meillä oli ehkäisykeinona niin sanotut varmat päivät. Yhden ainoan kerran erehdyttiin harrastamaan niin sanotusti epävarmana päivänä ja nyt olemme tässä. Oli aikamoinen tuurikin matkassa. Vaikka niin sanotusti vahinko kävikin, oltiin kuitenkin puhuttu, että jos epävarma ehkäisykeinomme pettää, niin otamme vastaan. Nyt ilolla odotamme!

Jätin pillerit helmikuun lopussa. Pillerikierto oli sen 28 ja oma ennen pillereitä 31. Pillereiden lopettamisen jälkeen kierto heittelikin sitten jonkun verran, mutta ei missään vaiheessa tikuteltu ovulaatiota. Ajateltiin aluksi, että ”tulee kun tulee”, mutta kuitenkin joka kuukaus tehtiin innoissaan testiä sinä päivänä kun kuukautiset olisivat olleet myöhässä edellisestä kierrosta. Kierto kuitenkin vain piteni koko ajan ja saatin 3 kertaa pettyä, kun kerkesi kolmet menkat tulla. Pisin kierto olikin sitten 42 ja mietittiin, että nyt jos vielä pitenee niin aletaan tikuttelemaan. Tälle ei kuitenkaan tullut tarvetta, sillä positiivinen tulos sattuikin juuri sille kuulle kun oltiin vähiten yritetty. :angelic::Heartred

Sai alkunsa kaksi vuotta sen jälkeen kun kortsut nakattiin mäkeen. Varmaan imetyksen vuoksi kierto alkoi rullaamaan vasta vuosi ehkäisyn jättämisestä. Toivottu ja kaivattu <3

Multa otettiin hormonikierukka pois viime vuonna elokuussa. Sen jälkeen on yritetty enemmän ja vähemmän tosissaan aika rennolla asenteella. Tärppäsi siis hieman alle vuodessa:love017

Takaisin