Miten vauva sai alkunsa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ei mennä nyt graafisiin yksityiskohtiin – kaikki me varmasti tiedämme suunnilleen, miten lapset yleensä saavat alkunsa. :grin Mutta ehdittekö yrittää lasta kauan vai saiko hän alkunsa nopeasti? Seurailitko ovulaatiota? Kävittekö lapsettomuushoidoissa? Vai alkoiko raskaus kenties yllätyksenä?

Täältä löytyy tietoa siitä, milloin kannattaa harrastaa seksiä mikäli vauva on haaveissa. Onko artikkelissa sinulle tuttuja asioita yritysajalta?
 
Seurailin ovista sovelluksen avulla, mut oli sovellettava rempan takia ja kuitenkin sillon ku siltä tuntu
 
Mulla oli ensimmäinen Letrozol avusteinen kierto. En olisi voinut ikinä uskoa sitä näin tehokkaaksi.:grin
 
Oon aina ajatellut etten saa helposti lapsia. Oon vähän ylipainoinen ja hyvällä ystävällä (kenen kans meillä menee elämät ihan samalla kaavalla, kärsii lapsettomuudesta ja syyskuussa aloittavat hoidot). Omaksi yllätykseksi saatiin viime kierrossa heti tärppi kun Flo-sovelluksella aavistelin ovulaation ajankohtaa. Tämä päätyi kemialliseen raskauteen, mikä sai kyllä fiiliksen alas ja pelot isommista ongelmista heräsi.
Nyt kuitenkin heti seuraavasta kierrosta taas tärppäsi ovulaatiotikkujen avulla. Joka päivä vessaressut on yhtä jännitystä että onko vuoto taas alkanut :arghh:

En osaa kuvitellakkaan sitä pelkoa ja epätoivoa mitä lapsettomuudesta tai useita km saaneet joutuvat kokemaan :Heartred
 
15kk ollaan tätä tehty, muutamat kemialliset koettu ja nyt tuli plussa. Ollaan seurailtu sovelluksia ja tikuteltu. Vielä tuntuu että huijaan muita näyttämällä kuvaa plussatestistä ja leikin olevani raskaana, mutta eiköhän se siitä helpota kun mennään viikoissa eteenpäin ja menkat ei oo ”vaan” myöhässä
 
Meille plussa tuli hieman yllärinä. Ei ollut aktiivisesti yritystä mutta sanotaanko että tietoisesti olemme olleet lepsuja ehkäisyn suhteen. Ensimmäinen raskaus ei alkanut mitenkään näin helposti, aktiivista yritystä ovistikkuineen, greippimehuineen yms. ehti tulla useamman kuukauden ajan. Toivottu ja erittäin tervetullut tämä pömpylä kyllä on :Heartred:smiley-angelic003
 
Me ehdittiin aktiivisesti yrittämään 4kk ja plussa tuli täytenä yllätyksenä koska minulla vaikea endo jonka takia gyne oli manaillut luomuraskautta mahdottomaksi. Alussahan tässä vasta ollaan että ei voi tietää vielä miten käy mutta jo raskaaksi tuleminen luomusti on hyvä merkki.
 
Mä jätin minipillerit pois tammikuussa, ja siitä asti ollut yritys päällä. Ihanaa kun viimein plussa tuli tikkuun. Pari kiertoa jaksoin ovistikkuja käyttää, mut tuntu etten ikinä saanu ovista kunnolla kiinni. Enimmäkseen sit Flo-sovelluksen avulla yritetty ennustaa ovista tulevaks :joyful:
 
Meillä on jo pidempään menty ns. varmoilla päivillä ilman ehkäisyä ja nyt sitten päätettiin kerran olla huolehtimatta kalenterista niin täällä ollaan :,)
 
Ehkäisy jätettiin pois huhtikuun lopulla. Esikoisesta tärppäs heti mutta olin varautunut että nyt vois kyllä kestää kauemmin tulla raskaaksi. Vaan täällä sitä ollaan.
 
Mä poistin hormoni kierrukan helmikuussa tänä vuonna joten ei kovinkaan kauan tarvinu yrittää. Itse käytin MIA sovellusta apuna. Kokeilin muitakin mutta ovis niissä heitti samoiten kun kuukautisten alkaminen vaikka ku niitä korjaili, tuo MIA näytti menkat aina oikein ja tuntu muutenkin hyvältä omaan käyttö tarpeisiin.:happy:
 
Elokuussa olisi tullut vuosi yritystä mutta päätti tarttua sitten hieman ennen :Heartred Metformiineilla oli selkeästi myös apua tähän pcos-kroppaan kun sain toisen ovisplussan heti peräkkäisillä kierroilla :)
 
Täällä ylläriplussa, haaveilin kyllä kolmosen yrityksestä myöhemmin tänävuonna mut tämäpä näyttää tarttuneen nyt kyytiin ihan omatoimisesti :angelic: tästä kierrosta tämmöstä ylläriä en olis ikinä uskonu mut meidän vauvat näköjään haluaa tulla helmi-maaliskuussa vaikka mitä suunnittelis :grin kaks edellistäki siis kevättalven vauvoja :rolleyes: no, tuttua ja turvallista kun samassa vaiheessa tiettyyn aikaan vuodesta :hilarious:
 
Meillä esikoisen ICSI-hoidosta jääneet alkiot siirretty maaliskuussa (kemiallinen), toukokuussa (nega) ja kesäkuussa (plussa ♡).

Säätöä tähän hommaan toi se, että ollaan muutettu eri puolelle maata esikoisen hoitojen jälkeen ja nyt piti sitten alkionsiirroissa käydä Helsingissä, kun siellä ne oli pakkasessa.
 
Meillä tämä raskaus alkoi lapsettomuushoidoilla, kaikki mahdolliset hormonit yms käytössä, toinen inseminaatio nyt ehkä tuo toivotun tuloksen. Meillä on kaksi lasta (2009 ja 2011) ihan normaalisti saanut alkunsa, mutta kolmatta ei ole vuosiin kuulunut.
 
Alkuvuoden "yllätysraskauden" mentyä kesken, on ollut lupa tulla kolmas lapsi. Ollaan kyllä aiemminkin puhuttu että kolmas lapsi olisi tervetullut, mutta vasta km jälkeen tajuttiin että turhaan viivytelläänkään, tulee jos on tullakseen :)
 
En enään edes muista kuinka kauan yritetty, ehkä jotain 4 vuotta, 2 kohdunulkoista, 4 keskenmenoa ja nyt tämä viikko sitten plussattu. Luomusti yritetty. Kierto suht säännöllinen, ovulaatio yleensä siinä kierron keskellä ja tunnistan sen oireista. Nyt tunsin että oli pari päivää oletettua myöhemmin ja parina päivänä sitten yritettiin. Todellinen yllätys tämä. Tietenkin olo kun olis saanu lottovoiton, nyt elellään taas vähän varpaillaan. Mulla 2012 syntynyt lapsi.
 
Me annettiin hänelle lupa tulla kun on tullakseen. Ja nyt hän päätti tulla. Varsinaista yrittämistä ei nyt oo kauaa ollut, koska nuorimmainenhan täytti vasta 1v. Ja hänen imetyksen lopetin 4kk sitten.
 
Meillä esikko sai alkunsa ensimmäisestä kokeilusta, keskimmäistä väännettiin jo melkeen itku silmässä 9kk (vaikka ei edea pitkä aika) ja tämä uusin raskaus alkoi alka yllättäen. Tai oli meillä annettu jo pitemmän aikaa sitten lupa tulla, mutta en odottanut että näin nopeasti tärppäisi koska keskimmäisen yrityksestä jäi niin semmonen tajuaminen että ei se vaan ole niin helppoa vauva tulee kun vauva tulee.

Ison kasan ehdin ovistikkuja ostaa mutta niitä oli tarkoitus alkaa käyttää vasta ensi kierrossa :hilarious:
 
En enään edes muista kuinka kauan yritetty, ehkä jotain 4 vuotta, 2 kohdunulkoista, 4 keskenmenoa ja nyt tämä viikko sitten plussattu. Luomusti yritetty. Kierto suht säännöllinen, ovulaatio yleensä siinä kierron keskellä ja tunnistan sen oireista. Nyt tunsin että oli pari päivää oletettua myöhemmin ja parina päivänä sitten yritettiin. Todellinen yllätys tämä. Tietenkin olo kun olis saanu lottovoiton, nyt elellään taas vähän varpaillaan. Mulla 2012 syntynyt lapsi.

Onnea plussasta, toivottavasti kaikki menee hyvin
 
Takaisin
Top