Meillä mies on niin "mies" että hän ei ikinä kykenisi tiettyihin juttuihin lapsen hoidossa vaikka "opettaisin" (ärsyttävä sana, ihan kuin mies ois joku vähempiarvoinen jota täytyy kouluttaa). Hän ei erota tomaattia ja paprikaa. Ainostaan työkalut ja muut hän tunnistaa. Hän ei tiedä mikä on hameen ja mekon ero. Eikä tuu oppimaan
Hänelle ne asiat häipyy pois heti aivoista ja antaa tilaa muulle tärkeämmälle (=jollekin auton rassaamiselle tms).
Hän toisaalta on aivan loistava lapsen kanssa, osaa käsitellä ja pyöritellä lasta suihkussa kainalossa helposti kun on niin vahva, osaa hauskuuttaa ja leikittää, osaa syöttää, saa lapsen nauramaan, kannustaa lasta yrittämään uutta, halaa, pitää sylissä, lepertelee..
Mutta tosiaan tiettyjä asioita ei ikinä suostuisi tekee, esim. ruuan lämmitys vesihauteessa eikä mikrossa, ruokalapun pukeminen on myös vastenmielistä ja kaikki ns. naiselliset, "turhat" jutut.
Minä olen itse valinnut tuollaisen perus äijän ja tykkään elää sellaisen kanssa, ehkä rupeis ärsyttää jos mieskin lämmittelis vesihauteessa pilttejä ja nipottais D-vitamiinitippojen määrästä. Häneltä 'unohtuu' esim. hampaanpesut, lapaset ulos ym. pikku jutut. Hän on suurpiirteinen. Eikä hän varmasti tiedä mikä on "body" tai "välikausihaalari". Käyttää vaatteistakin ihan vääriä sanoja
Mua tää ei haittaa koska mäkään en ymmärrä työkaluista, sähköjohdoista, asennushommista jne mitään. Häneltä niin kuin puuttuu joku palikka aivoista, kuten minulta puuttuu myös toisissa asioissa