Onko avokado siis kiellettyä? Entä mitkä öljyt ovat haitallisia? En ole noita öljyjä edes ymmärtäny mistään tuoteselosteista tarkistaa.
Yritän itse noudattaa tarkasti ruokasuosituksia, mutta haastavaahan se on välillä. Esim. kalaa pitäisi syödä usein, mutta ainakin lohen suhteen noita ohjeita on niin monenlaisia, etten oikein tiedä mikä kuuluu suositeltaviin ja mikä vältettäviin. Merilohi ja Itämeren lohi ilmeisesti eivät ole suositeltuja, mutta ei kaupassa mielestäni ole mainittu mitä mikäkin on?
Feta on yksi omista suosikeista, ja sen suhteen olen hieman epävarma saisiko syödä kuumentamatta vai ei. No, ehkä aina varmempi jättää syömättä
Töissä lounaspaikoissa joutuu aina vähän miettimään mitä voi syödä. Käydään usein jossain vähän erikoisemmissa paikoissa, joten aina en edes tiedä mitä vaikka joku thaimaalainen ruoka-annos sisältää. Ja esim. yhtenä päivänä työkaverit tilasivat hampurilaiset eräästä ravintolasta, mutta koska sisällä medium naudanlihapihvi ja majoneesissa mahdollisesti raakaa kananmunaa, niin otin itse salaatin. Toisaalta salaateissakin varmaan on pieni riski, lisukelihat kuitenkin tulevat kylminä vaikka raskaana ollessa periaatteessa pitäisi kaikki kuumentaa kunnolla ennen syömistä.
Töissä myös on välillä tarjolla aamiaista tai välipalaa, ja näissä on kyllä turhauttavan paljon kaikkea ei-sopivaa tarjolla, esim. Kylmäsavulohileipä, vuohenjuustoleipä, fetakinkkuleipä jne, mutta ei mitään mitä voisi itse syödä