Ihana tämmönen aihe! :)
Meidän yhteinen taival alkoi melko ikävissä merkeissä, muutin nimet tarinassa.
Oli perjantai-ilta, olin kuskina silloiselle poikaystävälleni Joonalle ja hänen ystävilleen. Alkoi olla jo tosi myöhä, ja ajattelin että nyt lähdetään sitten kotiin nukkumaan. Joonan vanhempieni luona oli jonkinsortin juhlat, missä oli kiitettävästi porukkaa. Heitin porukan paikanpäälle, pyörähdin sisällä heittämässä heipat appivanhemmilleni ja starttasin auton ja kurvasin kotiin 20 km päähän. Sisällä käydessäni silmääni pisti eräs itseäni huomattavasti nuorempi tyttö. En tiedä mistä ikävä fiilis tuli, mutta jostakin se tuli ja se kaiversi mieltäni koko kotimatkan ajan.
Kotiin päästyäni istahdin tietokoneen ääreen. Pian kännykkäni soi, ja huomasin soittajan olevan Joonan isoveli. Vastasin, ja langan toisessa päässä olikin Joonan isoveljen hyvä ystävä Mikko. Mikko kyseli kuulumisia, ja sanoi ettei voinut soittaa omasta puhelimestaan, sillä hän oli kadottanut jokin aika puhelimensa, jonka mukana minun puhelinnumero sitten katosi. Ihmettelin miksi Mikko puhui niin mahdottoman hiljaa. Asiaa kysyttyäni Mikko vastasi että hän soittaa salaa, ja että minun olisi parempi olla näkemässä jotakin. Ihmettelin kovasti, ja tivasin Mikolta mitä siellä tapahtuu. Mikko sanoi vain, että minun olisi nyt parempi olla paikanpäällä. Suljin puhelimen. Ajattelin, että tämä ei voi olla totta.. onko käynyt taas niin, että minua petetään. Päättäväisesti hyppäsin auton rattiin, ja kurvasin viereiselle paikkakunnalle. Matkalla Mikko soitti, ja kysyi kuinka voin ja missä olen. Sanoin että kaikki on ok, kunhan ajelen siellä täällä, selvittelen ajatuksia. En halunnut kertoa että olin tulossa, jos Mikko olisi vaikka kertonut Joonalle tulostani.
Saavuin paikalle, ja ryntäsin sisälle. Joonaa ei näkynyt missään. Lopulta hän tuli makuuhuoneesta, ja oli ihan pöllämystynyt:" kulta, mitä sinä täällä teet?". En sanonut mitään, vaan syöksyin appivanhempieni luo ja tivasin mitä täällä on tapahtunut. Appimuorini sanoi vaan että eiii täällä mitään ole tapahtunut.. appiukkoni puolestaan pahoitteli. Juoksin sitten ulos ja huusin pää punaisena Joonalle. Olin niin vihanen että en tienny miten päin olisin. Onneksi sain pidettyä itseni kurissa, enkä tehnyt mitään peruuttamatonta. Joona nauroi vaan, ja sanoi että mitään ei ole tapahtunut. Lopulta iso osa porukasta, Joona ja tämä pikku tyttö mukaan lukien, pakkautuivat autoon ja olivat lähdössä baariin. Revin kihlasormuksen Joonan sormesta, ja sanoin että huomenna hän voi tulla pakkaamaan tavaroitaan.
Itse hyppäsin autoon, ja Mikko tulikin siihen ja kysyi voisinko heittää hänet hänen vanhempiensa luo. Mikko oli tullut viikonlopuksi 400 km päästä, ja yöpyi siksi vanhemmillaan. Suostuin ja Mikon vanhempien pihassa Mikko kysyi haluaisinko tulla teelle. Kieltäydyin, ja sanoin etten viitsi, kun hänen vanhemmatkin ovat kotona. Kysyin puolestani, haluaisiko Mikko tulla luokseni. Mikko suostui, haki tavaroitaan sisältä ja sitten lähdettiin.
Sinä yönä ei tapahtunut mitään, Mikko piti minua lähellään ja lohdutti. Tuntui hyvältä. Podin huonoa omaatuntoa, kun "vieras" mies oli niin lähellä. Aamulla ensimmäisenä Mikko suuteli minua ja toivotti hyvät huomenet. Ajattelin, että tää on varmasti unta. Aamutoimien jälkeen heitin Mikon vanhemmilleen, ja sovimme että menemme molemmat sinä iltana pikkujouluihin, että tapaamme sitten siellä.
Joonaa ei näkynyt tavaroitaan hakemaan. Ajattelin että sillä on varmasti niin kiire sen uuden heitukansa kanssa. Joonan toinen isoveli vaimoineen järjesti pikkujoulut, johon meidät kaikki oli kutsuttu.
Mentiin sitte pikkujouluihin. Joona yritti selitellä, ja pyytää anteeksi. Pikkutyttöä ei näkynyt enää missään. En kuunnellut lainkaan. Ilta meni tosi mukavasti, Mikko osoitti kiinnostustaan hyvin avoimesti. Illan päätteeksi päädyttiinkin sitten Mikon vanhempien luo. Edelleen minulle tuli huono omatunto, vaikken enää ollutkaan yhdessä Joonan kanssa. Yöllä ei tapahtunut mitään, mutta aamun valjetessa taivas avautui :). Päivällä tuli Mikon aika palata kotiinsa, 400km päähän. Sovittiin että soitellaan. Ja niin soiteltiin ja viestiteltiin ja käytiin vuorotellen toistemme luona 3kk ajan, jonka jälkeen välimatka alkoi olla liian vaikea kestää. Mikko pakkasi kamansa, ja muutti luokseni.
Että tämmöinen on meidän alkutaival :)