Mies on aina ollut hyvin lapsirakas ja hän olikin se jolla alkoi kunnon vauvakuume jo parin vuoden seurustelun jälkeen, itse koin silloin olevani vielä liian nuori. Pahimmillaan kyseli lasten perään useana päivänä viikossa. Lopulta jouduin antamaan "lupauksen" päivästä jolloin ehkäisy lopetetaan, kun mies turhautui selityksiini (ensin päätin valmistua koulusta, sitten tahdoin töistä vakituisen paikan) ja minä turhauduin ainaiseen kyselemiseen :p

Mies tietysti laski tarkasti päiviä (laskin kyllä minäkin) ja piti viikonloppumenotkin suunnitella näitten tärppipäivien mukaan. Ovulaatiotestejä ei voitu tehdä koska kierto oli epäsäännöllinen.
Kuukaudet mateli ja mies ehti jo masentua että hän on täysin hedelmätön (teki kotitestin joka näytti hieman normaalia haaleampaa) ja päätti että tasan vuoden yrittämisen jälkeen lähdettäisiin hedelmättömyysklinikalle. Meillä meni lopulta 10kk tärppiin.

Nyt kun ajattelen taaksepäin niin olen ihan tyytyväinen että tähän raskautumiseen meni sen 10kk (olin tietysti superonnessani kun plussa lopulta tuli). Sain aikaa käsitellä asiaa (äidiksi ryhtymistä) ja nyt tunnen olevani valmis lapsen tuloon itsenikin enkä vain miehen vuoksi.

(Voitte vaan kuvitella millaiseksi masunpusuttelijaksi mies on tullut :grin)
 
Mä jätin minipillerit pois viime kesäkuun alussa. Tärppipäivien aikaan ja ennen sitä ja jälkeen hommailtiin ku puput. Seksiä oli siis paljon ja jotenkin koin välitkin jotenkin erityisen läheisiksi... Joka kuu vaan menkat alkoi. Ikäni puolesta kävin sitten yks gynellä tarkistuttamassa vehkeet ja mieheltä otettiin näyte. Kaikki näytti olevan kunnossa. Sit tammikuussa oli outoja oireita ja menkatkin myöhässä ja aattelin et nyt. Testit kuitenkin negaa ja menkat alkoi. No seuraavaan kiertoon en ladannu enää odotuksia, join kuitenkin greippimehua ja vehnänalkioöljyä ja punkkua. Tätä seuraavassa kierrossa tarkoitus aloittaa letrot mutta ei tarvinnutkaan kun plussasin helmikuussa.
 
3 kuukautta ehdittiin yrittää ilman ehkäisyä kunnes tärppäs.
Ei ollut hormonaalista ehkäisyä käytössä ennen sitä.
 
Me jätettiin minipillerit pois joulukuussa, kun paketti loppui sopivasti. Kuukautisia mulla ei ollut tullut näistä pillereistä johtuen moneen vuoteen, eikä kerennyt tullakaan, kunnes jo tein positiivisen raskaustestin kahden kuukauden kuluttua helmikuussa. Yllätyin kyllä kun tärppäsi näin nopeesti, oisin kuvitellut että lähes 10 vuoden hormoniehkäisyn jälkeen olis voinu mennä pidempäänkin että kroppa tasottuu. Mutta hyvä näin. :)
 
Takaisin
Top