Miten koronavirus vaikuttaa elämääsi?

Me ollaan nyt toista viikkoa pysytelty kotosalla. Ne pari kertaa kun oon kaupassa pikaiseen käynyt niin oon pessy käsiä ja ollu varovainen.

No nyt mulla on sitte flunssa. Kurkku kipeä ja väsyttää.
 
Mies on palannut töihin isyys- ja talvilomalta. Töissä on poikkeusjärjestelyjä, varmasti tuo lisäksi töitä vielä kotiinkin, vaikka etätöitä ei virallisesti voikaan tehdä kummemmin. Ahistaa ehkä vähän, jos saa tartunnan (korona tai influenssa), koska hänellä oli juuri pieni yskä kuukausia ja vuosi sitten sai influenssan jälkitautina keuhkokuumeen.
 
Meillä vahvasti vaikuttaa korona, kun kuulutaan pojan kanssa riskiryhmään. Sisällä pää asiassa jos mennään niin voi parikin päivää ennen kun mennään nykyaikana ulos vain ollaan jos ulos mennään niin silloinkin mennään vaunulenkille vältetään mahdollisimman paljon ihmisiä. Ruuatkin mies hankkii ja hankkii parin viikon ruuat kerralla.
 
Omaa vapaa-aikaa ei ole enää, kun koululaiset opiskelee kotona. Teen vuorotyötä ja arkivapaat ja aamut ennen iltavuoroja ovat olleet aivan omaa aikaani, kun kaikki ovat olleet koulussa. Eikä tilannetta helpota ollenkaan alkuraskauden järkyttävä väsymys.
 
Lapsen kanssa kotona. Toki olisin muutenkin nyt jäänyt äitiyslomalle, mutta tarkoitus oli pitää esikoinen pari päivää viikosta hoidossa siitä huolimatta. Nyt ollaan sitten kokonaan kotona. Mies käy edelleen töissä, etämahdollisuutta ei ole ja on kriittinen ala. Ollaan rajoitettu kontakteja, mutta isovanhemmat yrittävät siitä huolimatta kylään ja suuttuvat, kun en ole antanut lupaa. Ovat riskiryhmäläisiä. Esikoinen myös mennyt etävanhemman luokse viikonloppuna, en olisi halunnut päästää tilanteen takia, mutta papereissa seisoo, että on päästettävä, eikä isä ollut sitä mieltä, että on mitään riskiä. Esikoisen isäkin on riskiryhmäläinen sairautensa vuoksi.

Meillä on myös nyt muutto, ollaan kovasti mietiskelty miten se käytännössä toteutetaan. Tarkoitus oli pyytää kavereita muuttoavuksi, koska itse viimeisilläni raskaana en juuri kanna mitään. Mieskään ei kaikkea itse saa, pesukone, sänky, sohva jne. Meidän oli myös tarkoitus lainata isompi auto. Tuntuu myös, ettei mies ota aivan yhtä vakavasti tilannetta ja olen itse nyt vähän puun ja kuoren välissä.
 
Takaisin
Top