Miten kerroitte raskaudesta?

Miehelleni asian ilmaisin hänen töistään tultua et meeppä kattoo mitä wc:ssä on. Olin jättänyt raskaustestin pesukoneen päälle kaksin kappalein. Molemmissa luki raskaana. En saanut sanaa suustani, kun purskahdin vaan onnesta itkuun. Mieheni kyseli lopulta oletko raskaana [:)] Minä sitten tokaisin no olen olen. Siinä sitten halailtiin toisiamme onnessamme.

Vanhemmilleni oli tarkoitus kertoa, kun olimme kyläilemässä. En vaan saanut asiaa kerrottua ja miehenikin luuli etten sitä kertoisikaan vielä. Kunnes yhtäkkiä suustani vaan tosiaan pulpahti se, että me saadaan vauva. Hieman katselivat meitä kummeksuen. Kunnes isä tokaisi, että onhan sitä jo ooteltukkin.
 
Me venytettiin asiasta kertomista melko pitkälle. Oikeastaan minun äitini arvasi raskauteni, koska olin lopettanut tupakoinnin ja alkanut selvästi elää paljon terveellisimmin. Lisäksi massu oli jo alkanut hiukan pyöristyä. Äiti kysy vaan ihan suoraan, että odotanko minä vauvaa. Eihän siinä sitten muuta voinu sanoo, että nyt kun asia tuli puheeksi niin juu, kyllä odotan. Ja samassa syssyssä sitten isäni sai tietää, joka väitti arvanneensa hänkin jo. Sisaruksilleni asia paljastui uuden kännykkäni myötä, jonka taustakuvana pikkuisen ultrakuva oli.

Mieheni vanhemmat saivat sitten tietää hiukan toisella tavalla. Isänpäivänä oltiin kahvittelemassa heillä, ja jutusteltiin ihan vaan niitä näitä. Mieheni totesi vaan yhdessä vaiheessa, että hän ajatteli viettää ensi vuonna myöskin isänpäivää. Eivät tajunneet vielä vihjeestä [:D] Tai eivät ainakaan sanoneet mitään..
Lopulta he saivat tietää, kun heidän toinen poikansa oli käynyt minuun käsiksi ja oltiin ambulanssilla matkalla sairaalaan, niin mieheni soitti vanhemmilleen ja kertoi että ollaan menossa sairaalaan, koska minä odotan vauvaa ja hänen veljensä oli kännipäissään saanut jonkun ihme kohtauksen, muistaakseni rv 15.

Mutta hienosti vastaanottivat kaikki uutisen [:)] Harmitti vaan kun miehen vanhemmat sai tietää sit tolla tavalla.
 
Me käytiin eilen varhaisultrassa ja saatiin selkeitä kuvia ja tänään käytiin teettämässä niistä äitienpäiväkortit. Saavat sitten kummankin äitit hieman erilaiset mummu kortit [:D]
 
Me ollaan aloitettu kertominen aikas ajoissa tosin vaan läheisimmille ihmisille... Miehen vanhemmille ja siskolle (esikoisvaavi tähän sukuun) kerrottiin jo oisko ollu rv 3... Omille siskoilleni kerroin rv 4 ja nehän sekos ihan kokonaan kun niillä on molemmilla hirvee vaavi kuume mutta ei oo vauvaa tulossa... Äidilleni pääsen kertomaan tänään kun se on tuhkapilven takia ollut turkissa jumissa... hi hi...

Toki jokainen tyylillään, itselläni vaan sellainen ajatusmalli tästä asiasta että jos sitten tulee km tai jotain muuta sattuu niin en kyllä sitten siinä vaiheessa halua sitä että pitää selittää "niin muuten olin raskaana ja nyt en ole" kun haluan surra ja saada tukea läheisiltä... thats just me...

Mutta onnea kaikille... :)
 
Mä kans soitin miehelleni töihin ja sanoin, että susta tulee isä nyt vihdoinkin [:)][:)][:)] EI hän meinannut uskoa. Kotona kans sitte näytin kaikki 5 positiivista raskaustestiä[:D][:D]
Se oli ikimuistoinen hetki jotenkin, molemmat vain olivat onnesta sanattomia[:)]

Äidilleni ilmoitin myös ihan samana päivänä kun testejä tein ja parhaalle ystävälleni myös; muille kertomista sitte odoteltiin hiukan, että saatiin ns. varmuus ultrassa.

Kaikki ottivat asian tosi hienosti.[8D] ja miksipä ei olisi ottanut; ainahan lapsen odotus ja syntymä on ihana asia. [:)]
 
Aivan ihania tarinoita ja hauskoja tapoja kertoa. Pakko kertoa oma tarinani siitä miten kerroin vanhemmilleni [:)]

Olin plussannut sunnuntaina ja seuraavana torstaina olin menossa kotiseudulleni autonmyyntimatkalle. Siskoni oli tuolloin viimeisillään ja pysähdyinkin matkalla ostamaan pienen tuliaisen tuleville isovanhemmille. Ostin kaksi sellaista sydämen muotoista, esim. pyyhekoukun yläpuolelle tulevaa nimikylttiä missä luki VAUVA. Ajaessani kohti kotia mietin ja mietin miten ja missä vaiheessa kerron.

No lopulta pääsin porukoille ja siinä sit syötiin ja jutusteltiin ja kävin saunassakin hengittämässä syvään. Äiti tapansa mukaan istuskeli kudinpuikot käsissään ja isukki täytteli sanaristikoita. Annoin heille sitten tuon pussukan missä nimikyltit oli, ja sanoin et tässä olis pieni tuliainen. Äiti sitten ihastelemaan, että ompa ihanat ja nyt saa vaavi sitten oman kyltin vessaan ja kylppäriin pyyhkeille. Tuumasin siihen, että no ne täytyy laittaa jompaan kumpaan, ei molempiin[:D] Äiti hetken ihmetteli kunnes tajusi ja tuumas, että odotanko minäkin[:D]. Voi sitä hölmistyksen määrää ja onnea[:D] Isukki täytteli rauhallisesti, tai ainakin siltä näytti, ristikkoaan ja kun äiti kysyi et kuulitko sinä. Iskä tuumas että kuulinhan minä ja aivan ihana uutinenhan tuo on[:D] Isukki sit tuumas vielä, että äiti, nyt sulla riittää sitten kudottavaa kun pieniä on kaksi [:D]

Siskolleni kerroin puhelimessa, että susta tulee täti vähän sen jälkeen kun musta [:D] Ja tulevalle enolle kerroin samalla reissulla kun vanhemmilleni. Muutamille ystävilleni kerroin että nyt jää skumpalla käynnit vähäksi aikaa ja vuodenvaihteen matkasuunnitelmat täytyy peruuttaa ja siirtää jonnekin tulevaisuuteen. Olivat ihan sekasin kun syy selvisi, yksi on jo viemässä lasta lintsille [:D]

Sellainen minun tarinani
 
Nuo ovatkin hauskoja tapoja kertoa; siis ostamalla tuleville isovanhemille jokin pieni merkki[:)][:)]
Pitää pitää mielessä tulevaisuutta ajatellen[:D]


Se oli mun mielestä jännittävää kertoa raskaudesta muille ihmisille, vaikka asia on iloinen, mutta siltikin. Sitä aina ajattelee että ; no mitä muut ajattelee. [:)][:D]
 
Me kerrottiin mun isovanhemmille niin, että laitettiin meidän hääkuvat (viimein ja vihdoin) albumiin ja mentiin sitten näyttämään hääkuvia. Viimeisellä sivulla oli sitten ultrakuvat. Siinä oli hämmentyneen näköisiä vanhuksia. Ymmärsivät kyllä nopeasti, mitä kuvissa on vaikka ikää on yli 80 ja heidän aikaan ei ihan moisia kuvia ollut. [:D]
Sitä ennen äitini oli jo kysynyt multa suoraan, mutta piti salaisuutena tuohon hetkeen asti. Miehen isälle kerrottiin vaan suoraan, että meille tulee vauva. ja se kuuli, että hauva. [;)]
 
Mä muistan vieläkin sen päivän ja oli ensin ihan kamala mutta sitten kumminkin ihana[:D] Mua jännitti niiin pirusti, koska mulla ei ole kuin äiti ja vaikka meillä onkin todella hyvät välit emme ole koskaan jutelleet lapsista,kuukautisista eikä mistään muistakaan ns. "henkilökohtaisista" jutuista. Että kun äippyli ei tiedä että mulla on edes alkanut menkat (siis tokihan se varmasti arvannu ainakin aikoinaan on,mutta koskaan en itse sille kertonut ja kaikki asiaan kuuluvat jutut ja välineet oon pitänyt visusti piilossa) niin mites kerrot että mä saan vauvan ja varsinkin, kun en ole koskaan lapsista erityisesti pitänyt, en jutellut lapsista enkä mitään muutakaan.

Ensin ajateltiin että kerrotaan vasta tammikuussa rakenneultran jälkeen, mutta ajateltiin kumminkin kertoa jo vähän ennen joulua,koska olimme lähdössä ulkomaille äitini kanssa tammikuussa niin ajateltiin että parempi että äitini tietää jo silloin asiasta jos tulee jotain. Ja joulupyhiksi olimme menossa molempien luo yökyläilemään niin olisi sitten sielläkin helpompaa olla.

Me pistettiin miehen kanssa yhtäaikaa tekstarit mun äidille ja miehen vanhemmille[:D] ei uskallettu kasvokkain kertoa(eikä oikein mahdollisuuttakaan kun molempiin välimatkaa ettei kovin usein näe)eikä soittaa ja kun ei tosiaan suhtautumisia tiedetty niin ajateltiin että tuo tekstiviesti olis paras.
Kirjoitettiin vain lyhyesti että meillä olis näin joulun alla yllätys, toivottavasti mieluinen, että sinusta tulee mummo ja että laskettu aika on silloin ja silloin.

Siinä oli varmaan mun elämäni jännin puolituntinen sitten odotella vastausviestejä[:D] tietty mun äippä oli ripeämpi, rassukka oli pudottanu kännykänki lattialle ja oli joutunu lukemaan ties monta kertaa sen viestin läpi että lukeeko varmasti oikein[:D] ensin se laitto viestin jossa onnitteli ja kertoi että oli kyllä mieluinen uutinen, mutta silti se soittikin heti perään. Oli kuulema kerenny jo luopua toivosta ettei siitä tuu ikinä mummoa[:D] Myös miehen vanhemmat vastasivat että ihana uutinen ja onnittelivat kovasti [:D]
 
Takaisin
Top