Miten kauan kesti tulla raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen?

Toisissa paikoissa lukee et pitää odottaa.. yhdestä jutusta luin että tämä on kuitenkin väärin ajateltu; pillereiden jälkeenkin juuri se ensimmäinen kierto saattaa olla normaalia hedelmällisempi :) no itsellä tuli luonnollisesti heti lopetuksen jälkeen menkat ja tämän jälkeen kahdet ns luomumenkat :) kolmannella pillerittömällä kierrolla onnisti :) ja pillereitä olen syönyt aina miten sattuu, pari laattaa putkeen ja joskus unohtamisen jälkeen alkanu vuoto missä kohtaa olen sitten taukoviikonki pitäny..

Mulla kans "pilleriaikaan" tosi epäsäännölliset kierrot kun niitä pillereitä tuli syötyä aina putkeen pari liuskaa ja tauot miten sattui. Odotin että olis kuukautiskierron normalisoitumiseen mennyt aikaa, mut hyvä näin :)

Itse söin Meliane-pillereitä 12-vuotta. Kahdet menkat tuli ja kolmansia ei enää kuulunut :)

Mulla meliane-pillerit oli käytössä noin 10 vuotta, jätin elokuussa pois ja toisesta kierrosta plussa :)

Plussa pärähti testiin heti ekasta kierrosta e-pillereiden lopettamisen jälkeen, yksiäkään luomumenkkoja ei siis ehtinyt tulla. Ehdin syödä pillereitä kymmenkunta vuotta. Raskaus päättyi lopulta kuitenkin keskeytyneeseen keskenmenoon 7. raskausviikolla.

Lopetin minipillerit elokuussa 2014, jonka jälkeen kolme kiertoa käytettiin ehkäisynä kondomia. Neljännessä kierrossa jätettiin kaikki ehkäisy pois ja heti tärppäsi. Kierrot tosin ovat olleet melkoisen epäsäännöllisiä hormonaalisen ehkäisyn loputtua, että on tää raskaus edelleen tosi hämmentävä tunne. Voiko tää olla tottakaan? :Heartpink

Tää ei nyt sinänsä liity asijaan mutta olen jättänyt helmikuussa ehkäisyn pois minulla oli kapseli n. 2.5v ja haluttaisiin miehen kanssa lapsi eihän viellä tarvii huolestua kun ei plussaa ole viellä tullut? mies ei ole ollut maisemissa säännöllisesti joten harvaan on myös jäänyt yrittämiset ja onko se kuin tarkkaa että miten sattuu oikeaan aikaa. en ole uskaltanut mennä viellä gynekologille

Pillerit lopetin 03 ja poika syntyi 2011... Toki mulla on taustalla vaikea endometrioosi ja mahdollisuuteni saada lapsia oli vain vaivaiset prosentin luokkaa... Nyt plussattu ja la on juhannuksen tienoilla... Pillerimerkkiä en nyt kuollaksenikaan muista, vaaleanpunainen rasia se oli

Tuo odottamisvaade, mitä edellisellä sivulla väitettiin, on pelkkää huuhaata. Älkää uskoko! Kysyin asiaa aikoinaan pariltakin eri lääkäriltä sekä gyneltä ja kaikki sanoivat, että joskus aiemmin on näin virheellisesti ajateltu/ohjeistettu, mutta nykyään ajatellaan että raskaus alkaa kun on sen aika. Itsellä pillereiden lopettamisen jälkeen ehti tulla yhdet luomumenkat ja mitään päiviä ei tosiaan laskettu tai asiaa muutenkaan kummemmin ajateltu.

Saman ohjeen olen saanut gynekologilta, että jos on pillerit käytössä, yritys kannattaa aloittaa heti lopettamisen jälkeen, koska pillerit jotenkin valmistelisivat kehoa raskauteen, noin niin kuin ajatuksellisesti. Koskee kai lähinnä yhdistelmäpillereitä, minipillereillä kuten Cerazettella ym. vaikutus on vähän erilainen kun munasolut voi niidenkin aikana kypsyä ihan normaalisti ja vuotoa voi olla jopa enemmän. Silti ei niidenkään jälkeen tarvi mitään odotusaikaa olla.

Meillä tuli yhdet normikuukautiset ja seuraavia ei kuulunut. Vuoden olisin odottanut ennen hoitoon hakeutumista, jos en olisi raskaaksi tullut. Sillä ajatuksella olikin vähän shokki kun tärppäsi, vaikka sitä toki toivoinkin. Ja kyllä yritystä vähän sijoiteltiin sinne ovulaation aikoihin.

Kyllä sillä voi olla merkitystä, että kuinka usein yritystä on. Esim. jos mies on viikonloppuisin kotona ja ovulaatio tapahtuu vaikka torstaina, ei edellisviikonlopun siittiöt todennäköisesti enää hedelmöitä munasoluja ja seuraavan viikonlopun siittiöt eivät ehdi munasolun "aikaikkunaan". Siittiöillä menee oma aikansa päästä munasolun luo ja hedelmöittymisen pitää tapahtua melko nopeasti munasolun irrottua.

Pillerit/rengas/laastari käytössä n.9vuotta. Useampaa sorttia siis kokeilin,taukoa pidin 2 vuotta joskus muutama vuosi sitte ihan muuten vaan. Lopetin laastarin huhtikuun 4.päivä ja plussa tuli kesäkuun lopussa. Olin yllättyny että tapahtu noi nopsaa, vaikka ei ees laskettu otollisimpia päiviä:wink ikää nyt 25 ja esikoista ootellaan.

Mä söin pillereitä jonkun vajaa 15 vuotta, lopetin viime vuoden (2013) marraskuussa ja heinäkuussa tein positiivisen raskaustestin. Reuman takia söin lääkkeitä, joiden mukaan raskaaksi tulemisen pitäisi olla mahdotonta, koska lääkkeiden piti estää munasolun kiinnittyminen kohdun seinämään sekä tämän lisäksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joka käsittääkseni myös pienentää reilusti raskaaksi tulemisen mahdollisuutta mutta tässä sitä ollaan. Niin ja ikääkin jo 33 vuotta, joten ihan kaikkein hedelmällisimmässä iässä ei enää olla :grin Kuvittelin heinäkuussa olevani vatsataudissa kun oli vähän huono olo useamman päivän putkeen ja kun menkkojakaan ei kuulunut niin tuli tehtyä testi ja avot. Selkesti tahtolapsi on tulossa täältä maailmaan.

Tsemppiä kaikille yrittäjille!

Takaisin