Miten kauan kesti tulla raskaaksi pillereiden lopettamisen jälkeen?

Ihana kuulla että joillakin on tullut niin nopeasti se plussa :smiley-bounce022 Onne teille! Ja pakko vaan sanoa, että on tämä ihana foorumi, pysytään asiassa eikä nouse kaikesta kauhea myrsky ja trolleihin en ole vielä törmännyt:) Ihanan asiallinen paikka!

Itse söin 6v yasmin pillereitä. Jätin pillerit tammikuussa ja heunäkuussa on kaveri saanut alkunsa. Mutta tosiaan jokainen on yksilö. Vuodenkaan jälkeen pillereiden lopetuksesta ei saa vielä menettää toivoa!!

Olin syönyt yhdistelmäpillereitä 5 vuotta, raskaaksi tulin seuraavasta kierrosta ( km rv 7-8). Tämän jälkeen uudelleen raskaaksi 2 kk km jälkeen.

Vuos sitten lopetin laastarin (sitä ennen olin syönyt pillereitä, yhteensä n10v hormonaalista ehkäisyä). Loppuvuos käytettiin kumia mut koko tää vuos yritystä eli n 8-9kk meni plussaan.

Diane Novaa söin n. 12 vuotta, välillä pari vuoden taukoa. Kahdet normimenkat tuli ennen plussausta. Olin tosi yllättynyt, koska kuukautiset ennen pillereitä ja taukojen aikana oli tosi epäsäännölliset. Olin aina ajatellut, että kestää kauan. Kerranki iloinen yllätys :)

Söin pillereitä 7v, viimisenä ja pisimpään yasminia. Kolmannella yrityskierrolla onnisti :)

Söin Meliane-pillereitä 12v. ja lopetin tammikuussa. Odotettiin ekat luonnolliset kuukautiset ja käytettiin muuta ehkäisyä. Tämän jälkeen tuli kahdet kuukautiset ja tulin raskaaksi ilman erityistä yritystä tai ovulaatiotestejä ajatuksella tulee jos on tullakseen. Kierto oli tosi epäsäännöllinen ja pitkä. Plussasin kesäkuun alussa eli ilman ehkäisyä siis 4kk. Ajateltiin, että kestäisi paljon pidempään, kun kierto oli niin kamalan pitkä ja systeemit ihan sekaisin.

Tsemppiä kaikille yritykseen!

söin 4 vuotta pillereitä ja 2,vuotta nyt siitä kun jätin pois. tässä sitä odotellaan ekaa plussaa :) mutta matkassa on muitakin mutkia :) joten ei niin yks selitteistä :D

Söin Diane Novia parisen vuotta, sitä ennen hormonikierukka. Pillerit jätin pois huhtikuussa, vuodot alkuunsa todella epäsäännölliset, kunnes kierrot "tasoittuivat" tuonne 34-36kp:n. Syyskuussa plussa, ja kuten arvelin, oli ovulaatio ollut lähempänä loppukiertoa noin kp 25-27 eikä ns. omalla paikallansa.

Olisiko ollut vuosi ja kolme kuukautta. En ole ihan varma, mutta sinne päin. Edit: sori, luin huonosti otsikon. Mä en ole syönyt pillereitä viiteen vuoteen, joten ei varmaan olisi pitänyt vastata. Raskaus on aiemmin estetty muilla keinoin, ennen kuin päätimme alkaa yrittää lasta.

Todella yksilöllistä näyttää tosiaan tämäkin asia olevan. Itse söin 16 vuotta pillereitä ja tulin heti niiden lopettamisen jälkeen raskaaksi. Ei tullut mieleenkään, että näin voisi käydä, kun ikääkin jo on kiitettävästi ja muita terveydellisiä tekijöitä, joiden ajattelin vaikeuttavan tätä projektia. Mutta ikinä ei tosiaan tiedä milloin tärppää :)

Minulla vähän sama kysymys kuin aloittaja mutta itselläni on kapseli joka nyt vihdoin ja viimein poistetaan 21 päivä :)
Eli kuinka kauan teillä joilla kokemusta on kestänyt plussaaminen kapselin poiston jälkeen?

Mulla käytössä e-pillerit noin 8 vuotta.

Heinäkuun lopulla jätettiin pillerit pois ja kahdet menkat tuli sen jälkeen ja sitten plussa. :)

Yasminelleilla aloitin reilu 6 vuotta sitten, muutaman kuukauden syönnin jälkeen tulinkin yllättäen raskaaksi, ja ennenkuin ehdin asiasta tietää se menikin jo kesken :( sen jälkeen vaihdoin melianeen, jota söin reilu 5 v, jätin pois elokuussa, yhdet menkat ehti tulla ja syyskuussa sitten jo papu sai alkunsa :) eikä sillälailla yritetty, sovittiin vain että jätetään ehkäisy ja jos tulee on tullakseen.. tosin toiveet oli alusta saakka korkealla, varmaan olis pitäny alkaa päiviä laskemaan kohta jos ei olis tärpänny pian

Minulla vähän sama kysymys kuin aloittaja mutta itselläni on kapseli joka nyt vihdoin ja viimein poistetaan 21 päivä :)
Eli kuinka kauan teillä joilla kokemusta on kestänyt plussaaminen kapselin poiston jälkeen?

Mulla poistettiin kapseli keväällä 2013.

Oltiin tarkoituksella sen jälkeen melkein puoli vuotta kondomin kanssa, jotta varmasti kaikki hormoonit ehtii poistua elimistöstä (vaikka virallinen suositus on että pitää odottaa hormonaalisen ehkäisyn poisjättämisen jälkeen että tulee yhdet luonnolliset kuukautiset, ennen kuin yrittää raskautta. Tiesihän kaikki tämän?).

Sitten kun jätettiin kumikin pois, tulin heti toisella kierrolla raskaaksi :)

Takaisin