Miten ja milloin kerrotte raskaudesta muille?

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ja varmaan odotetaan kesäkuun puoleen väliin. Ihania äitienpäiväyllätyksiä suunnittelette!

Mä oon yhdelle kaverille kertonut. Oli vaan pakko päästä jakamaan asia :) hän on ollut niin isona tukena lapsettomuushoidoissamme niin halusin heti kertoa. Perheille ja ystäville kerrotaan sit ensimmäisen ultran jälkeen..

Kuinka kerrotte teidän työkavereille? Mun työporukassa useampi on jo kysellyt että oonko sattumoisin raskaana ku en enään polta. Tässä vielä oon kieltänyt asian ja kertonut vaan kuinka "ihan vahingossa lopetin".. viikkoja kuitenkin vasta 6+0 että en koe kertomista ajankohtaiseksi. Miten sitten ilmoitankin että "hehheh huijasin, vauva tulossa" :grin työporukka kuitenkin niin iso että vaikeaa toisaalta..

Minä en aio kertoa vielä töissä pitkään aikaan. Nyt on vielä niin alussa että en halua työpaikalla puida sitä asiaa, jos jokin meneekin pieleen. Tänään 5+2. Toki työporukoita on erilaisia, mutta itse en koe olevani niin läheinen heidän kanssa ja tämä ei mielestäni kuulu heille. Edellisen kohdalla kerroin esimiehelle joskus rv 14 aikoihin, työkavereille en suoraan sanonut koskaan. Sit kun maha alkoi kunnolla näkyä niin joku uskalsi jotain kommentoida ja siinä vaiheessa sit myönsin et jään äitiyslomalle. :-P

Meillä on pieni työyhteisö. Läheisimmälle kollegalle olen kertonut jo, koska se helpottaa tilanteissa joissa esim mulla on huono-olo, neuvola- tai ultra-aika. Oon tosi huono valehtemaan ja tuntui että joutuisin muuten keksimään kaikkia hätävalheita miksi menen minnekin ym. Helpompi näin. Pomolle kerron hieman myöhemmin, sitten kun eka kolmannes takana ellei tule tilannetta että joutuisin keksimään selityksiä :D

Oon miettiny et jos edes"lähimmille" eli omalle tiimille kertoisi ja muut saa sitte itse päätellä kun vatsa alkaa näkymään.. :hilarious: Esimiehille kerron vasta myöhemmin, eikös se oo että viimeistään 2kk ennen äippäloman alkua?

Mie plussasin tänään. Ollaan oltu hoidoissa elokuusta saakka, joten monet asiasta tietääkin jo. Kerroin heti parhaalle ystävälleni, äidilleni, kahdelle vertaistukiystävälle ja nyt tänne sitten :D Meinaan varhaisultran jälkeen kertoa ystäville, jotka olleet mukana hoitokuvioissa, kunhan selviää, että kaikki on hyvin :)

Mä koitan pitää töissä salaisuutena ekan kolmanneksen. Jos pystyn ;) sitten tarjoan isot kakkukahvit kaikille! Käytiin lapsettomuushoidoissa ja töissä kaikki oli niin isona tukena vaihtamassa vuoroja ja tuuraamassa mua, jotta pääsin lääkärikäynteihin. Haluan kiittää heitä isosti :)

Ens viikolla on ristiäiset, ja ei vielä haluta kertoa perheelle. Vähän jännittää, et mahdunko mekkoihini, kun turvotus on niin voimakasta!! :D

Mievaan, onnittelut plussasta!!

Onnittelut mievaan!

Isovanhemmille kerrottu ja olivat tottakai innostuneita. Työporukalle varmaan kerron kun on tiedossa, että syke löytyy. Lähimmille työkavereille ekana, mutta esimiehelle viimeistään kun laajemmin työkavereille, ettei esimies kuule juoruna muualta.

Ma teen pelkkaa yovuoroa ja meita on yolla tasan kaksi henkea paikalla, mina ja yksi toisesta tiimista (heilla on 2 yokkoa jotka vuorottelee joten teen vaihtelevasti molempien kanssa toita). Naille yokavereille kerron varmasti ekana, mutta en ihan viela. Pomolle ehka ekan kolmanneksen jalkeen ja muut arvailkoon. :rolleyes: Viime raskaudessa silloinen pomo kertoi tiimilleni mun poissaollessa ja tasan yksi onnitteli sen jalkeen.

Yhen toisen tiimin pomo tuli tarjoamaan mulle toita kaks viikkoa ennen kuin jain aitiyslomalle, ajatteli varmaan etta oon vaan lihonut. :shy:

Mä oon opettaja ja kohta on kokous parin viikon päästä, missä kerron työnantajalle, että ehtivät löytää sijaisen.

Äsken kerrottiin isovanhemmille samalla kun toivotettiin hyvää äitienpäivää:happy:

Nyt odotellaan ar-ultraa, ja toivottavasti kaikki on masussa hyvin:shy:

Töissä en haluaisi vielä kertoa, jos kaikki ok, niin varmaan kuukauden sisään kerron.

Minä kerroin parhaimmille ystävilleni plussan jälkeen heti. Muille varmaan yritetään pitää salassa siihen np-ultraan saakka. Töihin ilmoitan varmaan vasta kun palaan syksyllä takaisin hoitovapaalta

Vielä ei olla ajateltu kertoa muille tulevasta perheenlisäyksestä vaan ajateltiin pitää yllärinä vielä ainakin np-ultraan asti. Saa nähä miten onnistuu kun kokoajan tekisi mieli päästä kertomaan lähipiirille asiasta. Mutta toivotaan että aika menee nopeasti ni päästään sitte kohta kertomaan perheillemme sekä läheisimmille ystävillemme ultrakuvan kera.:)

Mä oon semmonen lörppösuu, etten todellakaan pysty olemaan hiljaa, varsinkin kun esikoinen ois tulossa :D Äidille ja siskoille soitin samantien kun pärähti plussa testiin :D Muutamalle parhaalle ystävälle varmastikin kerron lähiaikoina, ekan ultran jälkeen varmaan voi kertoa sitten muullekin suvulle ja lähimmille ystäville :)

Ei olla puhuttu mistään kertomisesta vielä, eikä mies ole vielä kai ihan varma koko raskaudesta, kun se eilinen testi oli niin haalea. Äitini tulee huomenna kylään, mutta meinaan kyllä pitää vielä suuni kiinni raskaudesta. Koulussa olen töissä minäkin, ohjaajana, ja aion jättää työkavereille ja esimiehille kertomisen sinne syksyyn, tai elokuuhun kun työt taas kesäloman jälkeen jatkuu. Tai silloin tuskin on paljon kerrottavaa, eiköhän maha ole jo sen verran pullahtanut että asia on sillä selvä!

Takaisin