Miten ja milloin kerrotte raskaudesta muille?

No niin nyt on eilen kerrottu miehen tytölle (6v).. ja siinä samalla sit sai mun siskon lapset kuulla kun tyttö kilju et Jee musta tulee isosisko :D Eli siis paremmin otti uutisen vastaan ku mitä uskalsin toivoa. Ollaan välillä kyselty et mitä jos tulis vauva, niin ollu jyrkkä EI. Illalla ei sit mitään muuta puhuttukkaan ku et vauva sitä vauva tätä :'D Aamulla tuli viereen niin kuiskas mun mahaan et hyvää huomenta :)
 
Yritin selittää 2v esikoiselle että äidin mahassa kasvaa vauva ja että hänestä on tulossa isosisko . Tokaisi ensin " vauva" ja seuraavaksi tökkäsi sormen mun napaan ja " napa!"Ei tainnut mennä perille . :D
 
Meidän 2v haluaa välillä katsoa vauvaa, eli mun täytyy nostaa paitaa. Kerran poju laittoi naaman melkein kiinni mahaan ja huusi haloo. :D
 
Nyt sitten tietää anoppiki :D Oli kuulemma kattonu jo aikaa sitten ja yrittäny pojallensa vihjailla :D Kovasti on tohkeissaan ja muistelee ku omat lapset ollu pieniä :)
 
Meillä tuli perjantaina raskaudesta julkista:)eli nyt aina kun ystäviä ja sukulaisia nähdään, niin kerrotaan. Nyt tietää ehkä 7 ihmistä:joyful:Nyt menossa siis rv 15+3.
 
Kaipa tässä voi pikkuhiljaa alkaa kertomaan. Niin kauan on tätä salaisuutta pidetty, että tuntuu vähän oudolta. Mun paras kaveri tiennyt muutaman viikon, ei kukaan muu. Nyt 14+2 :)
 
Ma lahetin toissa tiimille sahkopostin kun lahdin kesalomalle. Kolmelle tyypille olin kertonut pomon lisaksi, ja muille ei varsinaisesti kiinnostanut kertoa, mutta joku etukateisvaroitus oli annettava koska jonkun taytyy siirtya mun tilalle yovuoroon.
 
Joko ootte kertonut kaikille? Meillä ei tiedä vasta kun äidit,muutama kaveri. Ja tietty omat lapset. Nyt kun tätä asiaa on 'salaillut" näin pitkään niin tuntuukin aika vaikealta kertoa muille joille tarvisi kertoa
 
Samana päivänä kun oli eka ultra rv 13+0 niin soitin videopuhelun äidille ja siskolle. Äidin kohdalla vaadin että hänen mies tulee myös kuvaan ja kysyin että "mites se olikaan... ukki vai vaari?" Ja nostin ultrankuvan kuvaan hirvee itku ka nauruhan siellä alkoi heti :D äiti aina ajatellut ja varmaan ajan myötä vahvistanut ajatusta et mä en koskaan tuu ees hankkimaan lapsia :D sisko hokenut viimeisen 10vuotta että kun pitäs serkkuja saada muksuille ja hänestä täti tehdä. Voitte siis kuvitella mitkä ilon kyyneleet siellä iski päälle kun nostin ultrakuvan näkyviin ^__^ oli ihan järkyttävä helpotus kun kertoi, sisko varsinkin on niin iso tuki ihan jo noin kokemuksensa kautta kun 5lapsen äiti on :D
Töissä jouduin parille esimiehelle kertomaan just edellisellä viikolla 1päivän ennen kesälomaa ja tuota ultraa kun meinasivat laittaa mut koneelle missä olisin altistunut mahdollisesti sikiötä vahingoittaville aineille.. olin siis päättänyt että loman jälkeen sitten. Pari lähintä työkaveria tiesi jo, kun koin että on hyvä tietää miks oon kokoajan kyykyssä hengittelemässä etten pyörry ja muuta vastaavaa.
Nyt sit töissä tietääkin aikalailla kaikki, oon ihan avoimesti kertonut kun meidän työpaikka on semmonen juorupesä että ennemmin kerron itse kuin kuuntelen seläntakana supatusta. Muutama on kyllä osannut jo kysyä suoraankin kun en kauheesti tuota mahaa ole peitellyt loman jälkeen ja tämmöisenä painontarkkailija-tyyppinä ihmiset varmaan tajunnut nopeasti kun ei vatsa ole ihan samassa kuosissa kun normaalisti xD
 
Me kerrottiin esikoisen synttäreillä ennen juhannusta, tulipa samalla kaikille kerrottua. Töihin en ole kylläkään vielä kertonut, mutta varmaankin tässä lähipäivinä laitan sinnekin viestiä. Nyt siis opintovapaalla :)
 
Kummipojalle 6v kerroin et tätipä odottaa tyttöä. Noh poika kuulema ois parempi ku tytöt on niin ärsyttäviä eikä niillä oo edes pippeliä. mitäs tuohon sit.
 
Itse kerroin äidilleni, anopille ja miehelleni samana päivänä kun tein raskaustestin viikkoja ei ollut edes kun 3-4. Kun oli mennyt 2kk ohi niin pystyin kertoman muillekkin tutuille sekä ystäville. :)
 
Takaisin
Top