Mitäs sitä tänään syötäisiin??

meillä tehtiin ruoka tänään kanafileepihveistä..ensin paistoin ne pannulla,sitten lisän pannulle pihvien joukkoon purkin kermaa ja koskenlaskija(voimakas)sulatejuustoa.. tätä riisin kera. Ja tuli niiiin hyvää[8D] kannattaa kokeilla![:)]
 
Meillä ite tehtyä kinkkukiusausta johon lisäsin myös porkkanaa ja purjosipulia (tätä myös pilkottuna pakkaseen tytön tulevia ruokia varten). Nea ihmetteli kun monitoimikoneella pilkoin perunat, aina koneen käynnistyessä ilme muuttu sellaseks h-moilaseks [:D]
 
Toi Henniv kuulosti hyvältä. Täytyypä testata...

Mua aina välillä oikein harmittaa kun ei noi miehet syö MITÄÄN kasviksia. Monenlaisia konsteja olen kokeillu... Soseuttanu, kokeillu erilaisia variaatiota yms. Ei, ei ja ei.. Nykyään toi mieheni 8-vuotias poika jättää kyllä heti syömättä jos yhtään epäilee, että on jotain kasviksia ruuan seassa. Eilenkin luuli paahdettua sipulia paprikaksi = ei syönyt. Sitten ku kerroin että se on kyllä ihan sipulia niin johan kelpas. [:D] Ittelle on sitte kurja tehdä mitään salaattia kun se menee niin nopsaa huonoks. Pakastevihanneksia tuleekin sitten yksin syötyä.
Nii ja sit ku toi poika on vielä niin kovin allerginen (kananmuna, pähkinä, erilaiset siemenet, kala + muutamat lisäaineet + mausteita) Tuntuu välillä, että nää meidän ruuat maistuu aina niin samalta [:(] Yrttejä poika ei oo koskaan syöny, joten oon miettiny, että uskaltaisko niitä sitten laittaa johonki ruokaan. Se vain, että jos allergisia oireita tulee niin se on sit suoraa shokki. Et toisaalta en uskalla lähtee kikkailemaan.

Meillä tänään:
Porsaanfilepihvit, kermaperunat +Itselle höyrytin aurinkokasviksia.
 
peruna/juures muussiin kans kannattaa laittaa koskenlaskija juustoa! Tulee ihan liiiiian hyvää

Helpot ja herkut lohkoperunat tulee, kun tekee ne kuorineen Laittaa reilusti paprijauhetta ja paistaa öljyssä paistinpannulla kannen alla tai sit uunissa.
 
helppo tonnikalalasagne

ei juustokastikkeen väsäämistä eikä jauhelihan ruskistelua!

1 purkki tonnikalaa (paloja öjyssä)
1 purkki chilitonnikalaa
1 purkki tomattimurskaa
1 pussi juustoraastetta
1 purkki kevyt kermaa
lasagnelevyjä

lado ainekset vuokaan ensin kala ja murska, kerma ja juusto ->levyt jne. paista 200 astetta n. 45min.
Hyvvee tulloo ja on vähän potkuakin.
 
Namnamnam tota kalaa[8D] oon tottunu kotona syömään paljon kalaa kun mun iskä ei syö lihaa juur ollenkaan mutta liian harvoin ite raaskin ostaa[8|]

mutta tässä mun tän hetken bravuuri-lemppari:
paista sipulia, valkosipulia, oman maun mukaan kasviksia(mä laitan yleensä porkkanaa, kukkakaalia, jotain pakastevihannespussia mitä löytyy), sitten kanaa tai vaikka ihan tonnikalaa, vähän soijakastiketta, nuudelipakkauksesta mausteet sekaan, nuudelit paloina sössöön ja pikkuhiljaa vettä mukaan, poristellaan ja voilá; superhelppo herkku[8D] oiva sössö päiviin kun kaapissa on vaan näitä perustarpeita[;)] ja ihan eri luokan ruokaa kun pelkkää nuudelia liiassa liemessä[:D]
 
Meillä mies tekee suht samaa, paitsi että laittaa siihen wok vihanneksia ja vielä lisäks valkosipuli cremeä.. slurps :D
 
Meillä isänpäivälounaana poronkäristystä, perunamuussia ja kasvisgratiinia sekä puolukoita. Ukko sai tätä sit aamupalaks kun nukku vähän pitkään [:D] Mutta kyllä sille maittokin [:)]
 
Täällä vedettiin tänään isänpäivänä aamupalaksi kaakkua. Piti harjotella pojan 1v kakkua varten[:)] Toivottavasti onnistuu ens kerralla vähän paremmin. on tässä vielä päälle puol vuotta aikaa harjotella [:D]


Ruokana vedettiin possun sisäfilettä. Leikkasin 1,5 cm paloja pötköstä, pikkasen nuijin nyrkillä ja käytin pannulla, maustoin pippurilla, paprikalla, suolalla ja grillausmausteella. Tän jälkeen pihvit, valkosipulituorejuustoa, paprikaa, paistettua sipulia ja valkosipulia uunivuokaan ja hetkeks 175 c uuniin. Lisäks muussia, salaattia ja kastiketta, missä oli smetanaa, kuohukermaa ja tietty mausteita, nams. (Laihikselle sit huomenna[:D])

 
Tänään meillä oli tosi helppoa ja nopeaa ruokaa kun on niin saamarin kipee ja vetämätön olo [&:]

Täysjyvämakaronia ja makkarakastiketta, illalla mies lupas mulle kipeelle tehä vohveleita, jos vaikka tulis vähän parempi mieli ja olo Onkohan sillä joku koira haudattuna?! [:D]
 
Huomiseksi sen sijaan olis luvassa kun mieskin on vapaalla oikeen super ei-terveellistä ja ei niin nopeaa. Pitkästä aikaa kaivetaan ton ukkelin kanssa rasvakeitin tuolta kaapin perältä ja tehdään sillä friteerattua kanaa ja ranskalaisia [:)] NAMS! [:D] Ihana valkosipulidippi sitten siihen lisäksi. Kuola melkein valuu jo [;)][:D]
 
Ai että kun tuli nälkä ku luin LauraElinan friteeratuista kanoista..mums![:)] täällä on potut kiehumassa ja lisäks kanakastiketta.. mun ja miehen kummanki lempiruokaa <3 jos sit jotain salaattia jaksais väsätä lisäks [:)]
 
MOKKAPALOJA! Ei tästä karkkilakosta oo kun haittaa, syön ihan mielettömästi kaikkee muuta sit sen tilalla kun en sitä karkkia saa... Pohjan otin just uunista ja oottelen että se jäähtyis nii pääsis kuorruttaa... [8D][8D][8D][8D][8D]
Jos nyt jotain tekosyytä pitää keksiä, niin munat oli menossa vanhaks ja niistä oli "pakko" jotain tehdä [:D]
 
hahah,ei kannata lakkoilla[8D] mulla on kans kermaviili purkki jääkaapissa joka pitäs käyttää pois 20.11 päiväys,mustikkapiirakka houkuttais[:D]...juuri näin,ja sit ihmettelen vielä et miks nää kilot ei karise[:D][:D]
 
Nakkikastike ja keitetyt perunat raejuuston ja tuoreen kurkun kera. Oli ainoo, mitä pysty tekee kun jääkaapissa ainoastaan ne nakit muiden perustarvikkeiden lisäks [:D] 
 
Meillä on tänään kalamössöä [:D] Pitäis varmaan keksiä joku parempi nimi [:)] Eli munakastike ja sinne sekaan seitifileestä kuutioita ja keitellään niin että kypsyy, siitä tulee sellainen kananmuna-kalamuhennos ja sen kanssa sitten pottumuussia ja joku kiva salaatti, meillä tänään varmaan ihan vaan perussalaatti ei taida jaksaa mitään ihmeempiä. Tästä meillä tykkää kaikki ja on aika helppo ja nopee..
 
Meillä oli eilen ihan vain spagettia ja jauhelihakastiketta... Hah... ja tomaatitkin (hurjat kaksi kipaletta seassa) meni kun ei kertonut asiasta miehille [:D]

Toi petupapun ruoka kuulosti hyvältä... Tosin meillä ei tuollaista voida tehdä... Kala ja kananmuna. Henki menis miehen pojalta. Kanamuna allergia on tosiaan niin paha, että jos teen jotain kananmunasta niin täytyy ne astiat ihan desinfioida. Koskettamisesta jopa tulee ihoon näppyjä. Harvoin siis kananmunaa edes on kaapissa.
 
Oltiin läskejä ja haettiin pizzat [:D][:D]

Salami, jalapeno, ananas & tacokastike [8D][8D]
 
Takaisin
Top