Mitäs sitä tänään syötäisiin??

AnAnAtS

Näppärä viestien naputtelija
Katotaan, ottasko tää täällä tulta alleen[:)] (jossain foorulla tällänen oli, en vaan muista enää missä[>:]) Eli kertoilkaapas, mitä ootte tänään laittanu ruuaks tai pistäneet ukkonne tekemään? [:D] Mielikuvitus ei näillä helteillä riitä jauhelihakastiketta pidemmälle, varsinkin kun ruokahalu on nolla ja syödä muka pitäis Kaikki ruuaksi kelpaava mikroaterioista lähtien kelpaa tähän ketjuun, joten kertokaas mitä ootte tuoreet äidit tänään pistäneet suuhunne? Täällä kokkasin just itelleni ranskalaisia ja makkaraa ketsupilla ja grillausmausteella höystettynä[:'(] Siitä se idea sitten lähti[:D] Onnistuu vaikka vauva olis hereilläkin. Vähän noi kyllä kärvähti, mutta alas meni siinä missä muukin ruoka kun väkisin tunki.
 
[:D] No, ukko kokkaili meidän poppoolle possunpihvit, uusia pottuja ja salaattia. Ja minä makasin sillä aikaa reporankana sohvalla pojan kanssa. Nälkä ei tosiaan näillä helteillä hirveesti vaivaa, mutta jotain on kuitenkin syötävä henkensä pitimiksi ja hyvin uppoaa noi miehen ruuat. Että näin täällä...
 
Meillä syötiin tänään ja eilen miehen tekemää kinkkupizzaa. Tuli tossa joskus ostettua kaupasta 2 pussia kinkkua kun toisesta tein kinkkukiusauksen niin oli pakko vääntää sitä pizzaankin kun oli menossa vanhaks.
Huomenna ajattelin tehdä kesäkeittoa ja jos illalla grillattais makkaraa...

Kinkkukiusauksen voi tehdä myös vauva olkapäällä [;)] Jos siis sortuu kaupan pakasteperunoihin. 
 
Hmmm... tänään syötiin kylläkin ostosten lomassa ulkona miehen kanssa, minä kasvispastaa ja mies kebabia (ja tietenkin juuri kun lämpimät annokset oli edessä, alkoi huuto eikä missään muualla hiljennytty kun olalla... eli lopputuloksen mies sai kebabbinsa lämpimänä, minä pastani haaleana ja mies ranskikset kylmänä...).

Mutta tässä taannoin bongasin tosi helpon tonnikalapihvireseptin Yhteishyvän Ruokamaailma -lehdestä, ja niitä nopeasti kokkailin ja riitti itselleni pariksi päiväksi http://www.yhteishyva-ruoka.fi/reseptit/heinakuu_2010/fi_FI/tonnikalapihvit/. Rinnalle perunaa tai pastaa tai riisiä, mitä nyt sattuu olemaan. Tein kertaalleen myös tonnikalalasagnen tässä (aikanaan löysin Hellapoliisin sivuilta ja on tosi hyvää http://www.hellapoliisi.fi/reseptit/reseptit/pastaruoat/tonnikalalasagne.php), mökille mukaan. Näiden tekeminen ei kyllä onnistu vauva olalla oikein... mutta kun tekee kerralla enempi ja sen jälkeen sitten vaan mikrossa lämmittelee, niin on nopeaa ja (yhdelle hengelle) riittoisaa[:)] Meillä minä en syö punaista lihaa enkä kanaa, mutta mies syö, joten kokkailemme useimmiten eri ruoat...

Useimmiten on tullut nyt turvauduttua pinaattilettuihin, valmiisiin kasvispihveihin ja puolivalmiisiin pastakastikkeisiin. Eilen vasta ensimmäistä kertaa sain aikaan jopa salaatin!
 
Meillä oltiin tänään laiskoja ja tilattiin pizzat kotiin [:D] ja mies leikkasi siivuiksi niin onnistui syöminenkin vaikka vauvalla oli vatsan väänteitä
 
mä reippaana keitin makkarakeiton...senkin tekemiseen kyllä vaadittiin kahdet pojun päikkärit...ekoilla päikkäreillä kuorin ja paloin perunat ja seuraavilla päikkäreillä sain sitten keitettyä keiton... vähiin on kyllä jäänyt täällä syöminen kun ei tahdo näillä helteillä mikään maistua ja pojulla niitä vatsakipuja edelleen niin mielellään olisi vaan sylissä, autossa tai vaunuissa eli ei paljon jää aikaa päivällä edes leipää itselle tehdä...
eilen onnistuin väkertämään tonnikalapitsan --> poju oli vaunuissa ja samalla pitsaa tehdessä keikutin toisella kädellä vaunuja [:)]
 
Meillä on tänään grillailtu possun pihvejä ja maisseja ja niiden kanssa sitten uusia perunoita ja salaattia [:)] Eli oikeen hyvin on tänään syöty! Kiitos mieheni veljen ja hänen avovaimonsa kun tulivat meille grillailemaan [:D]
 
Tällä viikolla tilattu kebabia, toissapäivänä tein makaronilaatikkoa ja tänään rippijuhlissa tuli vedettyä voileipäkakkua (MUN HERKKUA)ja äskön iltapalaks lihapiirakkaa (suoraan kaupan eineshyllyltä) [:D]

Meilläkin tuo ruokalista on ollut täs parin viikon aikana mitä ollaan kotona Pojun kans oltu, lähinnä jauhelihakastiketta ja spagettia, perunaa tai makronia, makaronilaatikkoa tai tortilloja.. kahta ensimmäistä kun saa kerralla tehtyä enempikin! Jälkkäriks mansikoita ja vaniljajätskiä, tai yhteen sekoitettuna pirtelöä.. [8D]

Ei tosiaan helteillä maistu ruoka täälläkään, mutta pakko pitää ruokarytmiä jotta maidontulo ei lakkaa..
 
täällä ollaan helppojen nopeiden ruokien fani!!! ukkeli kokkailee sitten pitemmän kaavan mukaan liharuokia vaikka minä se tässä perheessä olen oikeesti ammatiltani kokki...[:D] ja täytyy myöntää että meillä ukkeli on se joka enempi kokkaa ja on parempi kokki ku minä.
elikkäs kinkku-aurajuustopasta on täällä meikän ihan ehdoton suosikki.. (paistinpannulle sipulia reilusti, kinkkua, mausteita, aurajuustoo,, kermaa ja smetanaa tai ranskankermaa ja sekaan keitetyt pastat)
toisena on kasvissosekeitto: valmista juuressosetta (samanlainen pötkylä ku ne valmiit lanttu/porkkanalaatikkososeet), sipulia, sekaan kasviksia ja mausteita maun mukaan ja mustapekkatuorejuustoo tai vaikka koskenlaskijaa. nopeeta ja iisiä.
kolmantena suosikkina valkosipuliperunoita johon ihan kauheesti kaikkee maustetta, pomodororosso kasvisseosta, sekä makkarasiivuja ja eiku uuniin kermalla peitettynä. lisänä raikasta hyvää salaattia.
nam. ei ehkä kevyestä päästä mutta nälkä lähtee varmasti. [:D][:)][8|]
meillähän ei eines/valmisruokia syödä kun täytyy kontroloida tota e-koodi ja lisäainejuttuja. harmitti sairaalassa niin vietävästi että vaikka ilmotin ruokavaliostani (ei lisä-eikä makeutusaineita) niin silti sain sellasia mistä e-koodit ja keinomakeutusaineet löytyivät.[&:][:@]
 
Tänään laitoin karjalanpaistin uuniin aamulla, kohta perunan keittoon ja salaatin tekkoon... Aikasemmin olen kokkaillu makkarakastiketta ja perunoita, makaronilaatikkoa, makkaraperunoita+kebabia... Normikotiruokaa koitan vääntää, välillä tietysti ostan jotain puolivalmista, jota sitten jatkan jotenkin itse. Ihan hyvin olen saanut tehtyä ruuan. Koitan sitä sillä aikaa valmistella, kun vauva nukkuu, ja sitten kun isäntä tulloo töistä, saan tehtyä loppuun, jos ei ole jo valmista.
 
Rakastan riisiä ja kanaa molempia yli kaiken, joten tänään(kin) oli menu riisiä joiden seassa keitin vihannessekoituspussin, ja kanafileitä. Ruskistaa vähän eka pannulla ja heittää uuniin niin tulee takuulla hyviä.
Plus että tän ruuan tekeminen ei vaadi hellan ääressä seisoskelua kuin hetken, oikein hyvä pikaruoka :) Mii laik.
 
Salaattia näin helteellä! Eikä ruoka jäähdy vaikka pitäisi välillä vauvaa hoitaakin
Broileria,mozzarellaa, tomaattia, pestoo, kesäkurpitsaa, salaatinlehtiä ja persikkaa löytyi tänään salaatista:)-
Lisäksi patonkia tms. Helppoa ja nopeeta eikä kämppä lämpene ruoanlaitosta enempää
 
Meillä syödään tosi vähän lihaa kun itse en siitä tykkää, joten tänään tein katkarapuspagettivuoan.

Eli
6dl keitettyä spagettia
200g katkaraputuorejuustoa
1dl kermaa
180g pirkka valkosipuli-yrtti katkarapuja
1dl juustoraastetta

Suurin osa Spageteista uunivuokaan, tuorejuusto ja kerma sotketaan toisiinsa jollon se notkistuu -> vuokaan. Sitten vuokaa jäiset katkaravut, loput spageteista ja juustoraaste. Uuniin 200 astetta 20-25min.

Ja kävipä vielä niin että ihmettelin mikä helvetti siinä uunissa kestää kun ei se oo vielä valmis. No selvishän sekin, olin laittanu pelkän valon päälle uuniin [:D][:D][:D][:D][:D] Että vois jo helteet hellittää ennenkun aivot sulaa lopullisesti
 
Meillä syötiin tänään tortilloja.. helppoa,nopeeta,terveellistä ja todella hyvää.nam! [:)]
 
Tääkin on tosi nopee ja älyttömän hyvää;
Tuorepastaa
lohisuikaleita (vaikka hunajamarinadissa)
kermaa

enste pasta kiehumaan 5 min, sitten
paistaa lohisuikaleet pannulla,lisää kerman ja ruoka on valmista n.10 min..[:)][:)]
 
Vähän saman tyyppinen kuin edellinen, mutta tunalla:

2prk tunaa
2prk ranskankermaa
Kalalle sopivia mausteita, tilliä sitruunapippuria ym.

Tunat ja mausteet pannulle ja kermat sekaan. Tarvittaessa voi jatkaa vedellä ja jauhoilla, parempaa kuitenkin ilman. Lisäksi pastaa. Tästä syö 2 ihmistä, (mies iso, minä pieni[:D])  jos oon vedellä vähän jatkanut niin jää yleensä seuraavaksikin päiväksi.
 
Jos haluaa vähän vaihtelua perinteiselle lihasopalle niin venäläinen keitto seljanka on tosi helppo ja hyvä vaihtoehto!Itse tein sitä eilen ison kattilallisen. NAMS [:)] Kylläkin muunnellen sitä hieman yksinkertaisemmaksi [:D] Sen voi tehdä lihaan tai kalaan! Itse tein lihasta. Naudan paistisuikaleita, sipulia, maustekurkkuja, tomaattimurskaa, lihaliemikuutio, mustapippuria, suolaa (mä laitoin lisäks viel perunaa et on ruokasampaa). Ekaks paistoin lihat, kuorin ja pilkoin perunat ja sipulit ja heitin kiehuvaan veteen, sit maustekurkut kuutioiks, lihaliemikuutio ja tomaattimurska sekaan ja sit mausteet. Sen jälkeen vaan antaa porista niin kauan et lihat on mureita ja perunat (jos laittaa perunaa) kypsiä [:)] That's it!
 
Tää on nyt vähän jäänyt, mut minäpäs kerron mitä me tänään syötiin.

Voi nökäreessä paistoin broilerin suikaleita, lisäksi peruna-porkkanamuusia ja perus lehtisalaatti, tomaatti, kurkku-salaatti ja tuli helposti ja nopeesti! Peruna-porkkanamuusista myös Jemina sai tän päivän soseruoan [:)]
 
Pakko vastata ihan vaan sen takia että meillä oli tänään myös peruna-porkkana muussia josta myös tytölle tein omat sapuskat [:D] Siihen kaveriksi meille muille tein ihan perus ruskean kastikkeen ja itse tehtyjä lihapullia, porkkanaraastetta+tomaattilohkoja+kurkkua (laiskan salaatti [:)])
 
Takaisin
Top