Mitä vitamiineja käytät?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Käytätkö vitamiini- ja hivenainevalmisteita? Mitä käytät? Kerro toki myös yritätkö, odotatko tai imetätkö tai onko jotain muuta mikä vaikuttaa vitamiinien tarpeeseesi. :)

Syön monivitamiinia. En vielä ole päässyt yrittämään, mutta koska se vielä jonain päivänä tulee vastaan olen tarkistanut että ko. vitamiinissa on tarpeeksi foolihappoa. Lisäksi otan kalkkia purkista, kun en sitä usko ravinnosta tarpeeksi saavani. Kalkkipillerit joita käytän sisältää myös D-vitamiinia. Sitä ei kuitenkaan liikaa voi saada ja Suomen suositusarvot on alhaisia.

Mammavitamiineja koska imetän, lisäksi kalsiumia ja d-vitamiinia isolla annoksella. Menkkojen aikana ja verenluovutuksen jälkeen syön aina rautakuurin. Sitten kun en enää imetä, otan mammavitamiinien sijasta Beroccan käyttöön, koska en syö lihaa.

Monivitamiinit ja omega käytössä, foolihappoa sillon tällön, kolmosen yritys on tarkoitus alottaa reilun vuoden sisällä ehkä..

Mammavitamiineja ja maitohappobakteereja olisi tarkoitus napsia näin imettäessä, mutta eipä taida olla päivittäistä niiden nauttiminen.

Rautaa, foolihappoa, B12 ja D3. Toi rauta on mulle ihan ehdoton, pari kertaa kun on unohtunut on tullut tosi heikko olo heti seuraavana päivänä. Viikon päästä kun pääsen taas Suomeen ja apteekiin jossa joku ymmärtää mitä mä puhun ostan jonkun kalsium lisän.

Päivittäin raskaus- ja imetysvitamiini, satunnaisesti rinnalla kalsium, d, magnesium, rauta, sinkki ja omega.

Vahvaa D-vitamiinia ja monivitamiinia (lähinnä sinkin ja b-vitamiinin takia). Kalaöljykapselit omegan takia.
Maitohappobakteerit on käytössä jatkuvasti ja niistä en jousta!
Rautaa täytyy tankata kuureittain. Viimeksi raskausaikana ferritiini oli vain 40, eikä se kovin äkkiä nouse (varsinkaan imettäessä ei noussut + nyt menkat).

Vahva D-vitaamini (talvella ekaa kertaa mittautin arvoni ja oli puutetta :nailbiting:) ja satunnaisesti niitä ”nallekarkki-vitamiineja”, ne vaan on niin hyviä :grin

Takaisin